Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

perfekt.funktionen som söker efter w-lan dyker inte upp längre vid viloläge.när jag klickar på w-lan-guide i menyn får jag "systemfel".
w-lan fungerar dock när man ska surfa etc.
Lösning någon?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
programmet heter Handy_Taskman och temat heter dark stripes

Kan man installera andra teman på en 3-brandad mobil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Kan man installera andra teman på en 3-brandad mobil?

Inga problem här åtminstone att instalera andra teman.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem

Hmm...Säljer som smör denna telefon ser jag. katshing hade 20 st på lager igår och nu 12 kvar nu.
Har lite frågor innan jag också lägger in en beställning p ådenna "super telefon".

1. Fungerar mobilen med Sandisk Ultra II 2GB microSD kort eller är det den "vanliga microSD" som gäller?
Är det endast SanDisk microSDHC™ 4GB som fungerar på denna mobil eller vågar man chansa på RiData microSDHC 4GB som har samma spec som Sandisk?
2. Går det använda mobilen som en lagrings enhet och flytta filer runt datorer, som en extern USB HDD gör?
3. Har den inbyggd blixt eller inte egentligen?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

1. Vet faktiskt inte, men microSD som microSD? Ta mig inte på orden dock.

2. Ja

3. Tror den klassas som LED-blixt, lampa med andra ord.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

2an. när du ska koppla den till datorn så har du olika val hur den ska agera.

1 only nokia suite
2 Massstorage kommer bli en hårdisk i datorn men du måste ha ett minneskort insatt
3 synca med wmp etc
4 kommer ej ihåg

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, men det blev ingen beställning ändå.
Efter har läst hos andra forum, är det alldeles för många som har samma problem som nämnts i denna tråd och får bli att avakta för se om Nokia löser alla problem först.
Fast det är svårt att hålla sig i fingrarna för en beställning!
Min "antika" Samsung E700 får duga så länge.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Den som kan hjälpa mej få in Route 66 på min N95 får gärna PM:a mej.
Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]är det någon som testat den här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=2159595

verkar inte ha så mycket kräm i laddaren men betydligt billigare [/B]

Jupp jag har den me... men varning den laddar min n95a tills den kommer upp en pinn i batteri sedan lägger den ner.... antar att n95 kräver för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumgummi
Den som kan hjälpa mej få in Route 66 på min N95 får gärna PM:a mej.
Tackar på förhand!

PM:a gärna mig oxå
tack på förhand

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Finns det någe starkare batteri att köpa till luren, börjar kännas lite tugnt nu när man måste ladda den ganska ofta.

Tjipp och hej

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vad det kostar att använda sig av röstnavigeringen med gps:n

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 7ohan
Är det nån som vet vad det kostar att använda sig av röstnavigeringen med gps:n

Det kostar 60euro för norden under 1år eller 70euro under 3år. Det går inte att välja enbart Sverige.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem

vart hittar man 4gb minneskort till n95 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callemed
vart hittar man 4gb minneskort till n95 ?

Teknikmagasinet kommer börja sälja snart. Kommer inte ihåg priset, men runt 500.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callemed
vart hittar man 4gb minneskort till n95 ?

http://prisjakt.se/produkt.php?p=169647

Bara att välja och vraka mellan butikerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Klarar N95an SDHC-kort? Alla 4gigs SD-kort är ju inte HC iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aotw
Det kostar 60euro för norden under 1år eller 70euro under 3år. Det går inte att välja enbart Sverige.

ok, tack, det var ju inte så jätte dyrt ändå.
Nån som använder sig av det?
Funkar det bra?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Alla SD över 2GB är SDHC, sägs det. Minns inte exakt vart jag läste det dock.

Edit: Hittade där jag läst det, http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=156186#

Plus att flera inlägg i tråden hänvisar till folk som använt HC-kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Alla SD över 2GB är SDHC, sägs det. Minns inte exakt vart jag läste det dock.

Det trodde jag också förut, men jag säljer såna själv och det finns 4gigs som inte är HC. Krångligt det där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Teknikmagasinet kommer börja sälja snart. Kommer inte ihåg priset, men runt 500.

hur snart är det då ?
arbetar du där ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callemed
hur snart är det då ?
arbetar du där ?

Skulle gissa inom en månad kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Skulle gissa inom en månad kanske.

okej, tack så mkt.
Någon som har en kommentar om ljudkvaliten via A2DP?
Gärna en jämförelse mot någon walkman ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 7ohan
ok, tack, det var ju inte så jätte dyrt ändå.
Nån som använder sig av det?
Funkar det bra?

Man kan ju även köpa för västeuropa, tror 3års licensen kostar 100euro då, och Sverige bör väl ingå där. Har inte själv använt det ännu men planerar framöver att skaffa det.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem

Har haft min telefon i ett par dagar nu, och jag måste ladda den cirkus 2 - 3 gånger om DAGEN! Helt hopplöst tyvärr...

Då använder jag varken WLAN, bluetooth eller GPS. Utan bara ringer och smsar...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Har haft min telefon i ett par dagar nu, och jag måste ladda den cirkus 2 - 3 gånger om DAGEN! Helt hopplöst tyvärr...

Då använder jag varken WLAN, bluetooth eller GPS. Utan bara ringer och smsar...

Då är nått värkligen fel med din mobil..

Jag laddade på morgonen kl 9
*gick ut på stan hade den i fickan
*startade lite mp3 låtar som jag har på minneskortet ca kl5
*lyssnade hela tiden till kl halv 8
*använde kameran ca 30 min
*lyssnade vidare på mp3 (den har tappat bara "One Bar")
*satte på GPSen tog 30 sek att den skulle hitta mig för första gången.
* använde gpsen och försökte hitta kortaste vägen hem, den följde mig hela tiden.
*ca 60 min senare kl 21:50 var jag hemma tittar till mobilen bara 1/6 "bars" borta.
*tittar till den nu när jag skriver detta medelande bara 2/6 bars borta.

så som du ser inga problem för mig och mobilen är ca halv vecka gammal

Den är hela tiden kopplad till "packet data" och till 3 som den är låst till och som du ser inga problem här heller.

edit stavfel
edit igen "läs igenom innan du svarar"

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag la in en beställning på n95:an i fredags morse, hoppas den införlivar mina förväntningar - det kändes lite tveksamt med tanke på alla de negativa kommentarer den fått på alldeles för många ställen.

Det jag hoppas på är att det finns ett mindre antal måndagsexemplar därute och att de som erhållit dessa är mer benägna att vissa sitt missnöje än de individer som faktiskt är nöjda

OffTopic: Det var 4 st n95 kvar i lager när jag beställde telefonen från Katshing, men nu är lagret slut. Betyder det att jag möjligen får vänta ytterligare knappt en månad innan leverans eller reserveras telefonen i mitt namn?

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixus

OffTopic: Det var 4 st n95 kvar i lager när jag beställde telefonen från Katshing, men nu är lagret slut. Betyder det att jag möjligen får vänta ytterligare knappt en månad innan leverans eller reserveras telefonen i mitt namn?

När jag beställde min förra lur, en N80 förra året, var jag i en liknande situation. Tog slut efter min beställning, men efter några dagar så kom den, så jag tror den har reserverats till dig.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
Då är nått värkligen fel med din mobil..

Jag laddade på morgonen kl 9
*gick ut på stan hade den i fickan
*startade lite mp3 låtar som jag har på minneskortet ca kl5
*lyssnade hela tiden till kl halv 8
*använde kameran ca 30 min
*lyssnade vidare på mp3 (den har tappat bara "One Bar")
*satte på GPSen tog 30 sek att den skulle hitta mig för första gången.
* använde gpsen och försökte hitta kortaste vägen hem, den följde mig hela tiden.
*ca 60 min senare kl 21:50 var jag hemma tittar till mobilen bara 1/6 "bars" borta.
*tittar till den nu när jag skriver detta medelande bara 2/6 bars borta.

så som du ser inga problem för mig och mobilen är ca halv vecka gammal

Den är hela tiden kopplad till "packet data" och till 3 som den är låst till och som du ser inga problem här heller.

edit stavfel
edit igen "läs igenom innan du svarar"

Jojo... Men taltiden är bedrövlig, bokstavligen och bildligt... Tyvärr.
Jag kanske skickar runt 20+ sms om dagen samt talar över 2hrs / dag i min mobil.

Kör man lite musik vid sidan av det så har jag inget batteri kvar... Men men, kanske måndagsex...

GPSen är förövrigt underbar en sen fredagskväll och när man inte riktigt hittar hem.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Smsen tar väl inte mycket, men pratar du i 3g eller vanligt? alltså video snack.

Batteriet blir bättre och bättre om du laddar den smart och kör hedliga stilen ladda bara när den har laddat ur sig helt.

när jag fick mobilen, så satte jag på allt man kunde att ladda ur batteriet, när den la av helt ladda jag den och laddar den bara när den lägger av helt.

Helt underbart, den har nu fungerat 2.5 dagar utan att ladda, och jag har använt den flytigt och den har varit på natten.

Anledningen till att jag laddar den bara när den är helt död är eftersom när den inte är helt död tex ett streck kvar så när du laddar den så tror mobilen att den är helt tom så nästa gång den kommer till 1 streck så lägger den av (mystery of the battery) och om du ska få den att läsa om batteriet så den (startar om läsningen) är att du laddar den full sen tömmer den helt, sen när du ska ladda den så ska du sätta laddaren först in i utaget sen till mobilen vilket gör att den kommer räkna om.

Brukar hjälpa vad jag har läst.

Gör nu som jag har skrivit här och kolla om bateritiden har bättrat på sig, sen är det bara vänta om nokia får fram mer HardCore Batteri som kommer klara mer men annars är det och ladda den varje dag är den inte fullt urladdad på kvällen sätt på musik gps spel etc och få den ladda ur sig sen borde ta några minuter

Hjälper inte detta efter 1vecka så kan det vara fel med mobilen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.