Permalänk

ASUS A8V-Deluxe

Funderar på att köpa ett begagnat ASUS A8V-Deluxe moderkort.
Och jag undrar om det funkar med en Opteron 144.
Har även läst lite om sett att det inte finns något agp/pci lås, är det så eller?
Finns det ingen bios som fixar det?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Det funkar finfint med opteron, bara BIOS är hyfsat up-to-date. Har själv kört en 146 på ett sånt mobo. Minns inte hur det var med agp/pci-lås...

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk

Har ett sådant, är väl inte jättenöjd direkt (visserligen köpte jag det begagnat med min CPU billigt)... Kan inte köra med CoolnQuiet och kan heller inte överklocka jättehögt direkt (med 3500+). Har läst någonstans att det är revision 1 som saknar apg/pci-lås, vilket jag har, har jag för mig, men minns inte var jag läste det och är inte helt säker på ifall det är så på alla revisioner.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Hade inga problem med mitt kort. Körde en 3200+ venice i 2570mhz dagligen, så man kan ju inte påstå att kortet är kasst överklockningsvis.

Visa signatur

Asus P5E | Q6600 (G0) (1.288v) @ 3.42ghz |2GB 6400 DDR2 | Asus 4870 800/1080 | Corsair 450W | http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=815791
______________________________
Netbook: Asus EEE PC 1000H

Permalänk

Rev 1 av kortet har ingen AGP/PCI lås men Rev 2 har och funkar utmärkt för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Rev 1 av kortet har ingen AGP/PCI lås men Rev 2 har och funkar utmärkt för mig.

Ok, det låter ju faktiskt ju bra.

Är du/ni nöjda med kortet i övrigt?
Går htt bara till 300 mhz verkligen?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

HTT bussen brukar väl palla en 265M-275hz på dom korten typ. Högre är nog svårare å nå. men vitt jag vet såbrukar dom inte ha problem å rulal i säg 5X HT med 250Mhz fsb som många nforce moderkrot tex har.

Permalänk
Medlem

jag kör c&q på mitt som jag har till HTPC´n o en winney

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
HTT bussen brukar väl palla en 265M-275hz på dom korten typ. Högre är nog svårare å nå. men vitt jag vet såbrukar dom inte ha problem å rulal i säg 5X HT med 250Mhz fsb som många nforce moderkrot tex har.

Ok, ja då ska ja väl inte ha de kortet till min opteron 144?
Till och med mitt gamla asrock dual klocka ju bättre än så.

Borde jag hellre satsa på ett asus a8v istället kanske?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

har ett A8V å tror inte det klockar bättre än deluxe. Samma kort typ.
Går å klocka med dom men anser att asus misslycakts lite med detta kort. visst PCI lås etc fugnerar. men jag hade satans strul med vcoren på aldre bios bara dom senaste som fugnerat acceptabelt. Min 3200+ socket 939 klockar uselt men polaren som är lika dan går upp i 3Ghz med vattenkylning å vad vi kunnat se är processorerna identiska i stepping et så jag får vara glad om jag kan köra 2.2Ghz stabitl så vet e fan om det bara processorn som strular.

Biosen so msagt är satans buggiga flashade nog mit 10-15 gånge inna jag hittade tt som itne ahde problem med minnesdevidern och vcoren.
Dom tidigare biosen fugnerade inte minnesdevidern på men vcoren blev det man ställde in men dom som ahde fugneradne minnesdevider hade skumam problems med vcoren typ höjde man till 1.5V eller nåt sånt så fick man 1.65Vcore så propen belv skitvarm.

Kör zalman 7000 kopparkylare på min så. Borde klocka bättre ändå tycker man.

Så köp nåt annat asus mobo istället lite av en måndags variant a8v mobosen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
har ett A8V å tror inte det klockar bättre än deluxe. Samma kort typ.
Går å klocka med dom men anser att asus misslycakts lite med detta kort. visst PCI lås etc fugnerar. men jag hade satans strul med vcoren på aldre bios bara dom senaste som fugnerat acceptabelt. Min 3200+ socket 939 klockar uselt men polaren som är lika dan går upp i 3Ghz med vattenkylning å vad vi kunnat se är processorerna identiska i stepping et så jag får vara glad om jag kan köra 2.2Ghz stabitl så vet e fan om det bara processorn som strular.

Biosen so msagt är satans buggiga flashade nog mit 10-15 gånge inna jag hittade tt som itne ahde problem med minnesdevidern och vcoren.
Dom tidigare biosen fugnerade inte minnesdevidern på men vcoren blev det man ställde in men dom som ahde fugneradne minnesdevider hade skumam problems med vcoren typ höjde man till 1.5V eller nåt sånt så fick man 1.65Vcore så propen belv skitvarm.

Kör zalman 7000 kopparkylare på min så. Borde klocka bättre ändå tycker man.

Så köp nåt annat asus mobo istället lite av en måndags variant a8v mobosen.

Ok det låter ju inte så bra det där.
Köper enbart kortet beggat för ett väldigt bra pris eftersom att jag har väldigt snålt med deg för tillfället och vill ha igång på datorn.
Har hittat alla andra komponenter för ett väldigt bra pris och tänkte försöka hålla mej så snålt som möjligt

Nån annan som har haft såna problem?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

2.0 har agp/pci lås som sagt, men finns ett moddat bios som ska fixa det på de äldre versionerna sägs det.

Det är kända problem med radeon 9800 pro om du har det (jag har det) så tänk på det.

kör en 3000+ i 2400Mhz nu och för 300:- som jag gav är det värt det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddarn
2.0 har agp/pci lås som sagt, men finns ett moddat bios som ska fixa det på de äldre versionerna sägs det.

Det är kända problem med radeon 9800 pro om du har det (jag har det) så tänk på det.

kör en 3000+ i 2400Mhz nu och för 300:- som jag gav är det värt det.

Nope det har jag inte, ska stoppa i en opteron 144 och ett gainward 6600 gt.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One