Permalänk
Medlem

Köpa laserskrivare ?

Hej!

Jag ska köpa ny skrivare, denna gång tänker jag köpa en laser, men har svårt att bestämma mig för om jag ska ha en färg eller svartvit...

Skriver ofta ut dvdcovers osv och lite textdokument,

Hur mycket minne ska skrivaren helst ha ? många har 2MB har jag sett, räcker det när man skriver ut stora bilder(covers) ?

Har kollat lite på HP skrivare och även andra märken, men vet inte vad jag ska välja.

Prisklassen ska vara 0-2000:-

Köper gärna skrivaren i butik på siba, on-off, elgiganten, power.. men går även att köpa på nätet.

Har ni någon bra att rekomendera ?

Klarar jag mig med en svartvit eller ska jag ta en färg ?
Skrivaren ska helst vara liten o smidig.

Permalänk

Lägg lite extra slantar på en vaxskrivare istället Förbannat mycket coolare.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

Vaxskrivare ? Har jag aldrig hört talas om.. Vad är det för nåt ?
kostar ? för/nackdelar ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Lägg lite extra slantar på en vaxskrivare istället Förbannat mycket coolare.

Permalänk
Medlem

köpte laserskrivare ganska nyligen, svartvit samsung, men då jag tycker det är himla smidigt att kunna koppla den på ett nätverk, la jag lite extra pengar på att få inbyggd nätverksserver... lite krångel att få igång först, men med rätt programvara funkar den klockrent.

Visa signatur

// eZZe

Permalänk
Medlem

OK, men det är inget jag behöver... har ju iof skrivaren i nätverket, men den är kopplad till min dator och utdelad i nätverket, funkar lika bra det.

Vad har du för modell på skrivare ?
Nöjd med den ?
Pris ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eZZe
köpte laserskrivare ganska nyligen, svartvit samsung, men då jag tycker det är himla smidigt att kunna koppla den på ett nätverk, la jag lite extra pengar på att få inbyggd nätverksserver... lite krångel att få igång först, men med rätt programvara funkar den klockrent.

Permalänk
Medlem

Tonerna till färglasrar kostar rätt mycket.
Och mängden färg dem skickar med brukar inte räcka långt, speciellt till dem billigare lasrarna.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Är väl typ samma styckpris på tooner, enda skillnaden är att till färg så är det 4st tooners med olika färger, så köpa tooner till färgskrivare blir 4ggr så dyrt.

Men jag ska köpa en svartvit har jag bestämt, vet bara inte vilken sort...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Tonerna till färglasrar kostar rätt mycket.
Och mängden färg dem skickar med brukar inte räcka långt, speciellt till dem billigare lasrarna.