AMD på marknaden

Permalänk

Re: Hoppas att amd presterar lika bra^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
hoppas kl8 presterar lika bra som quad core så intel får press å utvecklar ennu mer å lanserar nya prollar å nya chipset .^^ men hoppas dock att intel e bäst då jag är överclocknings entusiast ^^

come again ? varför är intel bättre än amd när man är överclockningsentusiast ?

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir något trevligt med det där CPUGPU, låter mkt trevligt. Antar att det sammanlagda priset på en sådan bli billigare än ett graffe och prolle tillsammans

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hoppas att amd presterar lika bra^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
come again ? varför är intel bättre än amd när man är överclockningsentusiast ?

därför att intel oftast går att klocka å pressa mer . Intel har alltid(den tiden jag har varit med) gått att klocka mer än amd tex . 3.8ghz@ 8ghz ? det är en riktig klockning och kentsfield på 5.2? amd har aldrig haft några super prollar på oc . fast opteron och 3000+ var bra för klockning har intel oftast kunnats klocka mer

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hoppas att amd presterar lika bra^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
därför att intel oftast går att klocka å pressa mer . Intel har alltid(den tiden jag har varit med) gått att klocka mer än amd tex . 3.8ghz@ 8ghz ? det är en riktig klockning och kentsfield på 5.2? amd har aldrig haft några super prollar på oc . fast opteron och 3000+ var bra för klockning har intel oftast kunnats klocka mer

Det där handlar ju bara om hur du själv läser ut saker. AMD har haft massvis med rejält överklckningsbara produkter.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....