Permalänk
Robot

Fagges ITX-bygge

Detta ska bli en mediaspelare som ska stå i stereohyllan utan att skämma ut sig.
Denna är byggt runt ett ITX-kort & där hela chassit ska byggas från grunden, med hjälp av ett enda verktyg = CNC-fräs

Den kompletta byggloggen finns här:.
http://www.elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?t=7814&p...

CNC-maskinen som används som verktyg till detta bygget är självfallet också ett hemmabygge.
För den som är intresserad hittas byggloggen här:
http://www.elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?t=2371

Besök albumet: Fagges ITX-bygge av Fagge

Permalänk
Medlem

ruskigt snyggt, bra jobbat
väntar spännt på nästa update

Permalänk
Medlem

Otroligt snygga fötter, och snyggt bygge förövrigt också!

Tycker det är fusk med er som har CNC-fräsar... klart ni får det mycket snyggare än oss andra dödliga =(

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

*Dreglar*

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Helt underbart fint, älskar fötterna du gjort! Jag ser fram emot flera byggen av dig

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

mycket snygga fötter, tummen upp för dom, men allvarligt..., förstör inte bygget genom att ta med Homer och/eller Windows gravyr...

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk
Medlem

instämmer med u-bammer, även om homer e fett skön så blir det lite 10-årings varning när rästen är så stilrent och genomtänkt

Permalänk
Medlem

Otroligt snygga fötter måste jag säga.. riktigt coolt! Håller med om att homer ska bort.. och windows loggan! Men det är ju din burk så... (tyvärr)
Längtar tills du lägger ut lite fler bilder!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Lugna, det blir inga gravyrer på sidorna

Permalänk
Medlem

du funderar inte på att sälja såna fötter?, jag skulle kunna tänka mig att köpa

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

jag skulle lätt me kunna köpa!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Jo visst kan ni får göra det, men man får räkna med att dom går på runt 150kr/st.

Permalänk
Medlem

150.-/st. är ju peanuts =D
Ser grymt bra ut :tummenupp:

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

fy fan va snyggt det blev, bra jobbat

Permalänk

150:- för fyra skulle vara ok!

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem

säg 300 för fyra då! ??
Är du klar me bygget!??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Proffsmoddare

Gillar gallret skitmycket, och som en fräs-ägare, till en annan, vet jag hur lång tid det tar Bra att du sket i gravyren förresten

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

inget att klaga på här inte, väldigt stilrent och snyggt! hur löser man kopplingen mellan dator och skärm. är det tv out du använt eller?

Visa signatur

Athlon64 4200+ dualcore -2gb ram - hdd:850gb - 19" widescreen - creative I-Trigue 3330

Permalänk
Medlem

He he bara pruta ni, men det lär inte hjälpa så länge vi inte bor i kina & heter changjang som jobbar för 2kr i timmen & har en fabrik som spottar ur sig 10000fötter i timmen

SleepstreameR: Jo Gallret var det största jobbet någonsin jag har kört. Det gick åt en fräs som gick rätt av p.g.a utmattning efter konstant 5timmars 3D fräsande & 1,5liter kylvätska gick det åt, men det var det värt.

Sharpz: Displayen är en riktig VGA-skärmn så det är inga konstigheter där.

Så det som återstår att göra nu är att byta alla skruvar till blanka sådana i stället för svarta & försöka hitta någon mjukvara till KS0108 displayen som inte tar all processorkraft som di flesta programmen gör… Har ni några tips på annan displaymjukvara förutom dom som finns listade på fractronics hemsida?.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

Jo angående skärmen, var hittar man dessa eller liknande billigast?

är ute efter en liten hyffsat billig skärm till min egen server

Visa signatur

Athlon64 4200+ dualcore -2gb ram - hdd:850gb - 19" widescreen - creative I-Trigue 3330

Permalänk
Medlem

Mycke snyggt bygge!
På 6:e bilden uppifrån så sitter det en lång distans på nätagget (kan ses i mitten av bilden), vart får man tag på sånna?

//Jocke

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Sharpz: TouchSkärmarna är ju tyvärr allt annat än billiga, såvida man inte har tur & hittar någon begagnad på t.ex. Tradera som jag gjorde!.

MazterX: Distans bultarna finns att köpa från t.ex. Elfa i olika längder art:nr 48-774-29. Annars kan man hitta sådana i urgamla skrivare & annan gammal elektronisk utrustning.

Permalänk
Medlem

Okey, tack

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

Grymt!!

Visa signatur

E1200 1,6Ghz@3,0Ghz | 2x1024MB XMS2 Dominator |Gigabyte GA-EP35-DS3 | X1650PRO 512MB |

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut Fagge

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk

Folk har alldeles för mycket fritid
Skämtåsido. Jääävligt snyggt måste jag säga! Och jag instämmer med alla andra att fötterna var väldigt fina. Resten av bygget också för den delen, men det är ju dom små detaljerna som gör det

Permalänk
Medlem

var hittade du on/off knappen någonstans?

Permalänk

Grymt snygg! Gillade tassarna stenhårt!!

Permalänk

fan va snygga fötter asså riktigt nice!

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D