Handdator med VGA, kamera, GPS m.m?

Permalänk
Medlem

Handdator med VGA, kamera, GPS m.m?

Tjena!

Funderar på att köpa in några handdatorer till jobbet om dessa kan tillfredsställa en hel del behov och göra det lite enklare. Därför undrar jag om någon vet någon kandidat som har följande specifikation (eller nära på):

- Högupplöst skärm (VGA)
- Kamera
- GPS (med bra kartsystem för i alla fall Sverige)
- Vlan
- Bluetooth
- Gärna tåla lite kyla (ska användas en del utomhus)
- Ha någon form av uppkoppling via GSM eller GPRS
- Kunna kopplas ihop med en liten portabel Woosim skrivare
- Schysst i övrigt, minne, processor m.m.

Någon kandidat? Pris på den?

/Andreas

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem

Jag har en Qtek s200 på jobbet, används mycket utomhus. Köp in tomtom med tillhörande gps så har du nog allt i din lista. är Woosim skrivaren bluetooth-kompatibel så lär det funka prima det med.

Det finns många handdatorer ute på marknaden, nästan alla har kamera, bluetooth och allt såntdär.

Underlättar en pda så mycket i arbetet? Det går oftast mycket snabbare att skriva med penna och papper.

Dustin tar 4 156,00 kr för en Qtek s200.

Lägg till ett vanligt abbonnemang på det så har du din GPRS.

Kom ihåg att pda:n slits och att den antagligen måste bytas inom en snar framtid, det blir lite pengar alltså.

Att ladda upp högupplösta bilder över GPRS är inte kul, varken mitt i centrum eller ute på landet

Hoppas att min ganska korta svar var till någon hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppis

Hoppas att min ganska korta svar var till någon hjälp.

Jo då

Klockrent. NEj det är så att jag och en vän är i farten med att kanske starta upp en parkeringsverksamhet eller vad vi ska kalla det. Då finns det ett smidigt system som använder pda istället för papper. Nu var det bara en tanke men det verkar vettigt. I Stockholm tillämpas det redan en hel del.

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er