Permalänk
Medlem

bZerk och Cooltek

Hej!
Jag undrar om det spelar nogon roll vilket man köper av dessa två av 500w variaten som testades här på sweclockers?

Båda ser ju ut och ha exakt samma komponenter förutom fläkten och att det är mer hål i bZerk´s. Skiljer iofs bara lite mer än 100kr mellan dem. Men vilket ska man ta? Har läst att bZerks ska va rätt tyst och den där papst fläkten i Cooltek ligger på max 26dB vilket kan tänkas låta endel. Men vilken ska man ta? något annat tips på nätagg?

Är helt inne på bZerks just nu pga pris prestanda och ljud.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=61747

Permalänk
Medlem

nackdelen som jag kan komma på med bZerk är att själva lådan har en massa hål..dvs....att fläkten drar in en massa luft som sen kommer in i chassit igen pga alla hålen....och jag tror att fläkten i cooltek har bättre kvalite..bZerk fläkten är kanske tyst i början men sen kan den börja låt mer än papst fläkten...men är du sugen på ett bZerk så köp ett sånt...(hade jag varit du hade jag lagt utt 100kr mer och köpt ett cooltek)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej.. Jag läste om att de hade ett surrande ljud när de va avstängda stämmer? låter mycket? Sådant är ju grymt irriternade när man sitter och pluggar o vill ha knäpptyst.

Permalänk
Medlem

det är matematiskt omöjligt att plugga i närheten av en dator, även en avstängd en:) gå därifrån så är saken löst.. bättre resultat på prov samt inga störande ljud från nätagg.. alla vinner!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
det är matematiskt omöjligt att plugga i närheten av en dator, även en avstängd en:) gå därifrån så är saken löst.. bättre resultat på prov samt inga störande ljud från nätagg.. alla vinner!

matematiskt?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

hehe nejda!

Hiper kanske är bättre att ta?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=62352

eller till och med kanske räcker med deras mindre.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=62353

De sägs vara tysta

Permalänk
Medlem

Tänkte först köpa ett Cooltek 500W men ändrade mig och köpte ett be-quiet! Dark Power Pro 530W istället. Helt underbart, tyst som fan, modulärt och ger kraft så det räcker och blir över.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har ett BZerk 500W och det är tyst nog, det hörs inte alls i min P180-låda. Det enda som låter är den övre TriCool-fläkten som kommer med chassit.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Mitt bZerk 500W hörs inte i min burk. Och nej, det stämmer INTE att det surrar när det är avstängt. I alla fall inte mitt exemplar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Tänkte först köpa ett Cooltek 500W men ändrade mig och köpte ett be-quiet! Dark Power Pro 530W istället. Helt underbart, tyst som fan, modulärt och ger kraft så det räcker och blir över.

Såg i din sign att du hade i princip de delar jag tänkt köpa, men om man vill klocka upp 6300 till 2.8GHz (eller om jag nu tar en 6400 å klockar), räcker då fortfarande det agget?

Visa signatur

Beställt system >> Conroe 6600<>Asus P5B Deluxe<>Corsair XMS2 6400 2Gb<>BFG Geforce 7600GT OC<>HD 320Gb SATA2<>Antec P180b<>Corsair HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nadde
Såg i din sign att du hade i princip de delar jag tänkt köpa, men om man vill klocka upp 6300 till 2.8GHz (eller om jag nu tar en 6400 å klockar), räcker då fortfarande det agget?

Japp, det ska räcka.