Vanlig statoil klykol i vattenkyllningen???

Permalänk
Avstängd

Finns då fan inga alger i mina bilar, kör med någon % glykol

Eller ett par droppar neutropan(stavning?), rostskydd som heter duga och dödar allt... kör med sådant i våra tvättmaskiner på jobbet (tvättar kugghjul inför mätning) och vi råkade hitta ett par dunkar med färdigblandat(2%), dunkarna har stått i förrådet sen vi flyttade för 4 år sedan.
Kristallklart vätska och luktfri(efter 4år!), pris? ca 2000kr för 10L och inget privat personer får tag på.. kanske för att det är gift och koncentrerat medel ger rediga skador på huden samt orsakar alergier(krom, nickel, konsenveringsmedel you name it), därför har vi det färdigblandat

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mx
Garnax har rätt.

Även om 20% glykol = 20% försämring kanske var att ta i, men 5-10% skulle inte förvåna mig.

Om man har tillräckligt koncentrerade medel, t.ex som antialgmedel brukar kunna vara, behöver man inte några procent utan det handlar om ppm (parts per million), dvs några droppar.

Nja man kan säga att det är 20% av din kylning som skulle kunna prestera bättre, alltså att försämringen av ditt system är 20% inte 20% på t.ex tempen
på CPUn