iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
okey? du jobbar säkert för dom för de där var ju det dummaste jag har hört....
fast man betala 18000+ så FÅR man tjänster till...vad får man när man betala över 8k? jo en iphone 16 gb....köp abonnemanget telia mobilt 99 för 18 månader blir kostnaden 6300kr... lr välja vara hos telia i 18 månader å få 99 kr å ringa varje måndag och iphonen kostar då 4520...så micke_nkpg försöker lura folk...

jag jobbar inte för dom. Jag tycker bara inte om att binda mig vid telia.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Tecka ett telia 24månaders och se vad det kostar

Telefonen i kassan 1kr. Hela kostnaden = 18´000+

Okej, ska vi ha mattelektion. Du behöver inte binda dig 24 månader, du kan binda dig 18. Min kostnad för telefonen vid binding 18 månader = 4400 kr, sen betalar jag 49 kr per månad i 18 månader för abonnemanget. Det är det jag är bunden vid. 49 x 18 = 882. Detta blir att det totalt blir 5282 kr. Dock kan man inte räkna med abonnemangskostnaden då jag får tjänster för den (ringer gratis till telia + 5000 sms i månaden).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

jag jobbar inte för dom. Jag tycker bara inte om att binda mig vid telia.

Men sluta dumma dig då och köp en på Telia med låg månadskostnad och använd ett "upplåsningsSIM" (som det finns flera olika av vilket är väldigt tur för dig för annars borde du i konsekvensens namn vägrat "upplåsningsSIM")…
…eller lägg ner tjatet i en iPhonetråd om du är helt ointresserad…
…och kolla upp att du inte ens får köpa från Datametrix om du inte är en firma.

Finge man kallt dig "*****" skulle jag gjort det, men gjorde det inte för man får inte det enligt forumreglerna…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Men sluta dumma dig då och köp en på Telia med låg månadskostnad och använd ett "upplåsningsSIM" (som det finns flera olika av vilket är väldigt tur för dig för annars borde du i konsekvensens namn vägrat "upplåsningsSIM")…
…eller lägg ner tjatet i en iPhonetråd om du är helt ointresserad…
…och kolla upp att du inte ens får köpa från Datametrix om du inte är en firma.

Finge man kallt dig "*****" skulle jag gjort det, men gjorde det inte för man får inte det enligt forumreglerna…

är inte "upplåsningssim" olagligt?

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilket lagrum då om jag skulle kunna få lov att fråga?
Du bryter inga avtal, ja inget…
…mer än din personliga ovilja möjligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det enda som skulle kunna hända är väll att du förvanskar garantin... Sen förstår jag egentligen inte hatet mot Telia, de är ju inte direkt dyrare än konkurrenter.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Vilket lagrum då om jag skulle kunna få lov att fråga?
Du bryter inga avtal, ja inget…
…mer än din personliga ovilja möjligen.

Du har väl skrivit på ett avtal med telia? och apple har ju avtal med telia som jag utgår från att varje mac-taliban vill följa.

Ps. Min iphone ligger hemma i kartong.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har väl skrivit på ett avtal med telia? och apple har ju avtal med telia som jag utgår från att varje mac-taliban vill följa.
Ps. Min iphone ligger hemma i kartong.

Frågan är inte vad för avtal du skriver på utan vad för avtal du bryter.
[Det var väl ingen tiotusenkrionorsfråga så jag begriper inte hur du kunde missa den…]

Är det någon som är tokrigid i sin trosuppfattning så är det ju du - så du borde nog använda epitetet taliban på dig själv. Om du inte hellre väljer epitetet fåntratt…
Ska bli kul att se vad du ändrar ditt nick till. Blir det 'talibanmicke' eller 'fåntratt_nkpg'?

p.s.
Kasta bort den där kartongen hörru - du kommer aldrig får tummen ur…
…dessutom bryter du ju mot Telias avtal lika mycket nu som om du hade kört med "upplåsningsSIM".

Och snälla alla:
Tipsa honom INTE om några upplåsningsSIM.
Det kan han leta rätt på själv så elajt som han verkar tror han är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Han är ju en mac-taliban själv. Kolla signaturen! Och lugna ner dig lite nu tva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Och lugna ner dig lite nu tva.

Okey då då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

micke_nkpg försöker ju lura folk...å sen att fortfarande tycka att 8k för en 16 gb iphone är en bra affär måste betyda att han jobbar eller känner dom OM man inte riktigt trög...

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Han är ju en mac-taliban själv. Kolla signaturen! Och lugna ner dig lite nu tva.

Jag försvara inte apple i allt de gör och älskar inte alla produkter dom gör. det gör en mactaliban. iPhone är inget annat än en ipod med en usel ringfunktion och som är anpassad till usa-marknaden.

Citat:

micke_nkpg försöker ju lura folk...å sen att fortfarande tycka att 8k för en 16 gb iphone är en bra affär måste betyda att han jobbar eller känner dom OM man inte riktigt trög...

Ska vi ta detta som förtal?

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

förtal? jag tror inte det, vet du inte heller vad du har skrivit lr?gå tillbaka å läs! man länkar inte till en sida där den kostar 2k mer än att köpa hos telia! då försöker man lura personer!! lr vad tycker du? att det är ett bra erbjudande?....

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Citat:

förtal? jag tror inte det, vet du inte heller vad du har skrivit lr?gå tillbaka å läs! man länkar inte till en sida där den kostar 2k mer än att köpa hos telia! då försöker man lura personer!! lr vad tycker du? att det är ett bra erbjudande?....

Du far med rena osanningar soim du inte vet ett skit om. Brukar rubriceras som förtal.

Räkna in abbonemangskostanden och vad telefonen kostar i månaden så hamnar du mycket hörge. Dessutom är du bunden till en operatör, vilket alltid bör vara en nackdel.

Själv fick jag min genom jobbet, men den är bunden till telia. Dock använder jag den inte pga. apples oförmåga att ge användarna bra innehåll. Min HTC TyTN ll har det jag vill ha

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Du far med rena osanningar soim du inte vet ett skit om. Brukar rubriceras som förtal.

Räkna in abbonemangskostanden och vad telefonen kostar i månaden så hamnar du mycket hörge. Dessutom är du bunden till en operatör, vilket alltid bör vara en nackdel.

Själv fick jag min genom jobbet, men den är bunden till telia. Dock använder jag den inte pga. apples oförmåga att ge användarna bra innehåll. Min HTC TyTN ll har det jag vill ha

VAD är det jag har skrivit som är ren osanning?

NEJ, KOSTANDE BLIR 6500 KR EFTER ABONNEMANGS AVGIFTEN I 18 MÅNADER PLUS TELEFONEN!! vad är det som du inte förstår? alla iphones som man köper ifrån sverige äe bunda alla ihela världen förutom, italien just nu! vadå telefonen kostar i månaden? man betalar bara engångs avgift för telefonen.... jag hoppas du inser att du ditt sätt att försvara länken ser dig som en som lurar folk!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*Fniss*

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

vad fnissar du åt?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

VAD är det jag har skrivit som är ren osanning?

NEJ, KOSTANDE BLIR 6500 KR EFTER ABONNEMANGS AVGIFTEN I 18 MÅNADER PLUS TELEFONEN!! vad är det som du inte förstår? alla iphones som man köper ifrån sverige äe bunda alla ihela världen förutom, italien just nu! vadå telefonen kostar i månaden? man betalar bara engångs avgift för telefonen.... jag hoppas du inser att du ditt sätt att försvara länken ser dig som en som lurar folk!

Att jag skulle jobba för dom och att jag försöker lura folk.

Om det är någon som försöker lura så är det dom som inte ger ut hela kostnaden (telefon+abb-avgifter) http://macworld.idg.se/2.1038/1.170128

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det är någon som försöker lura så är det dom som inte ger ut hela kostnaden (telefon+abb-avgifter) http://macworld.idg.se/2.1038/1.170128

man kan täckna med andra abonnemang också!! som jag sa innan 6500 kr så får du en 16gb MED 18 månads betald månadsavgift!!!
Och inte 8500 utan något! För dom 6500 kan jag ringa bort 1800kr å det kan man inte när man betalar 8500!!
Att säga att det är en "bra" affär är att lurar folk och de där med att du jobbar för kommer ju ifrån att du säger att det är en bra affär när det inte är det...det blir ju en slutsats. Det är inte så konstigt när man säger att 8500 för en iphone 16gb när telia säljer dom för 6500 med betald månadsavgift!3

asså antigen erkänner du har du har fel lr så är du antingen lite seg lr så jobbar du för dom/ vill lura folk... å det är inte någon förtal lr något bara den slutsats man drar när du skriver att det är en bra affär...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är faan dummare än tåget.
För det färsta så länkar man till Telia om man vill hänvisa till kostnaderna för abonnemanget och inte förhandsinformation på en mac-site.
Det du gör är ungefär lika korkat som om jag skulle svara dig genom att skriva mitt svar under ett citat med det någon annan sagt.
Du kan få ett abonnenmang med

telefon (16gb) - 795kr månadsavg - 859kr i 24mån : 20616 "ny kund"avg - 250 fakturaavgift - 19:- i 24mån : 456 sa: 22117

telefon (8gb) - 3720kr månadsavg - 69kr i 18mån : 1242 "ny kund"avg - 0 (är bef kund) fakturaavgift - 0 (E-faktura) sa: 4962

Att med en dåres envishet hävda att kostnaden är 18000kr och "mycket mycket högre" än 6500kr är inte bara korkat utan rent av infantilt.
Att sedan stå fast vid det fast många olika personer om och om igen försöker visa på misstaget gör att infantiliteten borde vara av sådan art att intellektuella sförmågor som att inte kissa ner sig och liknande även de borde vara påtagligt drabbade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är faan dummare än tåget.
För det färsta så länkar man till Telia om man vill hänvisa till kostnaderna för abonnemanget och inte förhandsinformation på en mac-site.
Det du gör är ungefär lika korkat som om jag skulle svara dig genom att skriva mitt svar under ett citat med det någon annan sagt.

telefon (16gb) - 795kr månadsavg - 859kr i 24mån : 20616 "ny kund"avg - 250 fakturaavgift - 19:- i 24mån : 456 sa: 22117

telefon (8gb) - 3720kr månadsavg - 69kr i 18mån : 1242 "ny kund"avg - 0 (är bef kund) fakturaavgift - 0 (E-faktura) sa: 4962

Att med en dåres envishet hävda att kostnaden är 18000kr och "mycket mycket högre" än 6500kr är inte bara korkat utan rent av infantilt.
Att sedan stå fast vid det fast många olika personer om och om igen försöker visa på misstaget gör att infantiliteten borde vara av sådan art att intellektuella sförmågor som att inte kissa ner sig och liknande även de borde vara påtagligt drabbade.

hoppas han fattar nu :s men man behöver inte betala 250 för nya kund till iphone när jag köpte iaf

Visa signatur

Permalänk
Citat:

man kan täckna med andra abonnemang också!! som jag sa innan 6500 kr så får du en 16gb MED 18 månads betald månadsavgift!!!
Och inte 8500 utan något! För dom 6500 kan jag ringa bort 1800kr å det kan man inte när man betalar 8500!!
Att säga att det är en "bra" affär är att lurar folk och de där med att du jobbar för kommer ju ifrån att du säger att det är en bra affär när det inte är det...det blir ju en slutsats. Det är inte så konstigt när man säger att 8500 för en iphone 16gb när telia säljer dom för 6500 med betald månadsavgift!3

asså antigen erkänner du har du har fel lr så är du antingen lite seg lr så jobbar du för dom/ vill lura folk... å det är inte någon förtal lr något bara den slutsats man drar när du skriver att det är en bra affär...

Vill man låsa in sig så är det upp till den, men jag föredrar att inte göra det.. och därför är jag tydligen dummaren än tåget.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill man låsa in sig så är det upp till den, men jag föredrar att inte göra det.. och därför är jag tydligen dummaren än tåget.

Vilket du inte behöver…
…men det var ju sju a åtta inlägg sedan så det har du väl glömt bort då du ätit emellan.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vilket du inte behöver…
…men det var ju sju a åtta inlägg sedan så det har du väl glömt bort då du ätit emellan.

så du tycker att avtalsbrott ät helt oki?

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

jag undrar vart på hemsidan det står att den är upplåst? antingen är den köpt i italien å då blir det kul med garanti arbete T ex lr så är dom köpte ifrån telia å då blir man ännu mer lurad!!! lr kanske köpt ifrån norge å upplåsta men det är fortfarande rövar pris! och att stå å säga att det är ett bra köp för att man inte vill låsa sig i 18 månader ( fast man kan betala allt på engång så blir man av me "låsningen) låter ju löjligt!

och sen är det inte väll avtalsbrott om man änvänder upplåstnings sim-kort lr!?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

jag undrar vart på hemsidan det står att den är upplåst? antingen är den köpt i italien å då blir det kul med garanti arbete T ex lr så är dom köpte ifrån telia å då blir man ännu mer lurad!!! lr kanske köpt ifrån norge å upplåsta men det är fortfarande rövar pris! och att stå å säga att det är ett bra köp för att man inte vill låsa sig i 18 månader ( fast man kan betala allt på engång så blir man av me "låsningen) låter ju löjligt!

och sen är det inte väll avtalsbrott om man änvänder upplåstnings sim-kort lr!?

Du har skrivit på ett avtal att du går med att ha telefonen låst till telia. Därav blir alt därutöver avtalsbrott och kan anmälas. Vilket du och en till verkar tycka är helt oki, att begå avtalsbrott.

Vad jag läst mig till så har man inte köpt dessa telefoner via en annan kanal än telia. Vilken vet jag inte, men har hört rykten om att de är köpta via norge.

http://it24.idg.se/2.2275/1.177943
http://www.va.se/nyheter/2008/10/03/iphonekupp-mot-telia/

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

så du tycker att avtalsbrott ät helt oki?

Vilket det inte är även om:
* du hävdar det
men du hävdar ju oxå att:
* iPhone kostar över 15000 men abonnemang och allt
* 8500 för en norgeimport är billigt
* att man bara kan använda iPhone med Telia
ja kort sagt - du snackar väldigt mycket skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har skrivit på ett avtal att du går med att ha telefonen låst till telia. Därav blir alt därutöver avtalsbrott och kan anmälas. Vilket du och en till verkar tycka är helt oki, att begå avtalsbrott.

Vad jag läst mig till så har man inte köpt dessa telefoner via en annan kanal än telia. Vilken vet jag inte, men har hört rykten om att de är köpta via norge.

http://it24.idg.se/2.2275/1.177943
http://www.va.se/nyheter/2008/10/03/iphonekupp-mot-telia/

Men om du betalar alla 18 månader så säger man upp avtalet å då är det inte ett avtalsbrott? LR?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Men om du betalar alla 18 månader så säger man upp avtalet å då är det inte ett avtalsbrott? LR?

varför teckna ett avtal med en operatör när du betalar hela summa direkt?

Här har du en site till som säljer iphones:
http://www.cect.se/index.php?language=se

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

varför teckna ett avtal med en operatör när du betalar hela summa direkt?

Här har du en site till som säljer iphones:
http://www.cect.se/index.php?language=se

asså vad är de med dig? varför ska man betala över 2000kr mer för samma sak? lr mindre? å nu skickar du en ny länk å tror att man glömmer den innan lr? du är fan patetisk...erkänn bara att en iphone för 8500 är en dålig affär! men den du skickade till nu 6500kr är mkt bättre men vi snackar inte om den här länken utan den innan! du kan bara inte erkänna att man blir lurad om man köper en iphone för 8500kr....

Visa signatur