iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
Va är det för skillnad mellan 2g och 3g iphone?

Som föregående talare, hörs inte det på namnet? Iphone 2G/3G. Den nya luren har som sagt 3G, dvs. snabbare överföring av Data m.m.

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palle06
Som föregående talare, hörs inte det på namnet? Iphone 2G/3G. Den nya luren har som sagt 3G, dvs. snabbare överföring av Data m.m.

Men den har väl även stöd för 2G, så om det inte finns 3G täckning så ändras det till 2G?

Vad har ni att säga om det här då folks? Är iPhonen långsam enligt er? Det här är sjukt missledande reklam tycker jag.

http://www.fz.se/wtf/page.fz?id=4497

Permalänk
Medlem

skillnaden mellan 2g å 3g är att 3g har bättre högtalare, vanlig 3,5 mm uttag, home knappen är i typ metall, dom finns i 2 färger det är iaf det jag kan komma på just nu.
iphone är snabb med wifi tycker jag iaf men annars är det ju som vilken vanlig mobiltelefon som helst om inte segare ibland men det har ju också med telias nät att göra. och svar på din fråga SJÄLVKLART går den till edge när 3g inte finns.

P.s enda fördelen jag kan tänka mig med 2g är att man får ett ställ till den xD men om man får tag på den billig så varför inte? D.s

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

3g har gps också

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

3500 är den dock inte värd, jag köpte min 16gb på ebay för $300 när dollarn låg i ca 6 kr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
3g har gps också

hehe juste den är inte så bra med google map så jag glömde den xD

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
hehe juste den är inte så bra med google map så jag glömde den xD

Inte som bilnavigator, men funkar faktiskt prima när det gäller saker till fots.

Så INGEN har nån aning om vad man kan göra med en vpn tunnel i iphonen?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

jo det funkar ju till fots men oftas använder man gps i bilen.

vad är vpn tunnel?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

på jobbet har vi kodat en app till iphone som gör att vi kan köra VPN tunnel mot en av servrarna Det funkar prima ballerina och vi har inte haft något problem med de ipfåns vi har

Visa signatur

Jag vill ha en rOsa elefant, en svart kamel och en limegul kanin :)

Permalänk
Medlem

P-NILZ 'r den från USA? funkar internet här om man köer en från USA? och laddaren passar inte ti svenska utag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jo det funkar ju till fots men oftas använder man gps i bilen.

vad är vpn tunnel?

grejen är väll att det kan komma ett bättre gps program till 3g versionen, blir svårt med 2g versionen, om man inte ska ha en extern gps mottagare.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
grejen är väll att det kan komma ett bättre gps program till 3g versionen, blir svårt med 2g versionen, om man inte ska ha en extern gps mottagare.

joo det vet jag men jag vill ha programmet nu XD

jag bara erfarenhet av vnc

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar Iphone i USA?

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
P-NILZ 'r den från USA? funkar internet här om man köer en från USA? och laddaren passar inte ti svenska utag?

Ja den är ifrån USA. EDGE funkar om man har telia, annars är det gprs som gäller. Laddaren passar nästan, du får byta ut pluggen mot en sladd.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
vad är vpn tunnel?

VPN tunnel är en grej som typ skapar en nätverksanslutning till ett annat nätverk. i mitt fall mitt arbetes nätverk.

När iphonen är kopplad med vpn tunneln så kan man komma åt interna adresser på nätverket, alltså tex 192.168.0.1 och sånt så du kan styra datorer/servrar på fjärr tex.

men grejen e att jag vill hitta en filhanterare eller liknande till iphonen så jag kan "browsa" nätverket.
Skulle vara guld att komma åt service manualer och andra dokument var som helst när som helst.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

finns det inget program som heter remote desktop i app store? funkar iofs bara till windows

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
finns det inget program som heter remote desktop i app store? funkar iofs bara till windows

jo det gör det men jag vill ha över dokumenten till telefonen.
remote lite eller vad de nu heter har jag redan hookat upp till jobbdatorn men det räcker inte.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

jag var på telia och kollade på iphone häromdan och märkte att det är nästan omöjligt att göra fingeravtryck på skärmen. jag har en w960i och det är sjukt störande och putsa bort fingeravtrycken hela tiden. vad har de gjort med skärmen? skulle man kunna behandla den med nåt så fingeravtrycken försvinner?
ska lungt köpa en iphone förresten när abbonemanget är slut.
over and out

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

skärmen är iaf av härdat glas, av den infon jag har fått, den ska också vara "repsäker"

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

QuickPwn 2.1 med GUI finns ute för windows nu, körde precis och funkade hur bra som helst.

http://www.quickpwn.com/2008/09/jailbreak-iphone-21-gui-versi...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad på quickpwn och winpwn igentligen?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
VPN tunnel är en grej som typ skapar en nätverksanslutning till ett annat nätverk. i mitt fall mitt arbetes nätverk.

När iphonen är kopplad med vpn tunneln så kan man komma åt interna adresser på nätverket, alltså tex 192.168.0.1 och sånt så du kan styra datorer/servrar på fjärr tex.

men grejen e att jag vill hitta en filhanterare eller liknande till iphonen så jag kan "browsa" nätverket.
Skulle vara guld att komma åt service manualer och andra dokument var som helst när som helst.

Du får se till så att ert nätverk stöder WebDAV så kan du bläddra filer med webbläsaren.
Men, det känns inte omöjligt att det kommer en smb/afp-klient framöver.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0rre
Du får se till så att ert nätverk stöder WebDAV så kan du bläddra filer med webbläsaren.
Men, det känns inte omöjligt att det kommer en smb/afp-klient framöver.

ah, ska kolla upp det.
Tackar

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
vad är det för skillnad på quickpwn och winpwn igentligen?

Winpwn innehåller mer funktioner. Såsom välja boot logga och ändra storlek på root partitionen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Winpwn innehåller mer funktioner. Såsom välja boot logga och ändra storlek på root partitionen.

Det kunde man ju välja i förra winpwn också?
fanns då de valen när jag provade pwwwna förut.

Blir nog att jailbreaka min lur igen faktiskt, nu när swirlymms finns

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Err läs vad du skriver, du frågade vad som var skillnaden på winpwn och quickpwn.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Err läs vad du skriver, du frågade vad som var skillnaden på winpwn och quickpwn.

aahahah sorry nyvaken

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

kan man på något sätt säga upp sitt telia abb?
Betala slutfaktura eller liknande?

Permalänk
Medlem

man kan väll betala allt på engång? t ex 99 * 18 månader lr det abb man har

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
kan man på något sätt säga upp sitt telia abb?
Betala slutfaktura eller liknande?

http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/1773-kop-en-...

Visa signatur