iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Måste säga att den är den bästa mobilen jag har haft, fast jag har haft lite krångel osv men det är verkligen en bra mobilen och den kommer bli mkt bätre med tiden (hoppas jag) å att säga att den är dyr tycker inte jag alla andra mobiler jag har haft kostar ca 4-7000 kr (p800, t68 ,p990, v3x, n95, n95 8gb) å då fick man inte en 16 gb minne så det är helt okey pris

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Äntligen så blev min iPhone såld. Jag var 100% nöjd i 2 månader men sen gick det bara neråt. Och ja, jag var helt medveten om telefonen är jag köpte den.
Telefonen är som sagt hur cool och nice som helst i två månader sen blev den bara tråkig, klumpig och en börda helt enkelt. Det var iaf så jag kände.

Vad tycker ni om era telefoner?

Kan fortfarande inte släppa min lur, använder den konstant.
Fungerar klockrent och när dom fixade sms tangentbords lagget i 2.1 så blev den bara bättre.

Har jailbreakat min igen nu för mms och för att använda den som modem.
Det enda jag saknar nu är att köra flera apps samtidigit men så vitt jag vet är det nåt det arbetas på.

Helt nöjd här, och inte en enda repa på glaset sen launch heller, bra skit

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Varför en iPhone inte kostar så mycket? när det i själva verket är det mycket popular.unlike Nokia-telefoner och andra kända varumärken.

___________________

spara på behandlar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Har jailbreakat min igen nu för mms och för att använda den som modem.

Vilka app använder du för detta?

Jag har fortfarande min liggande i kartongen.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Vilka app använder du för detta?

Jag har fortfarande min liggande i kartongen.

Swirly MMS släpptes för nån vecka sen, funkar klockrent. Dock måste man köpa det för en 50 spänn.

Sen hittade jag ett underbart program idag som heter PDAnet (finns i cyndia).
inga krångliga proxyinställningar som med de andra programmen för att surfa med iphonen. Enda du behöver göra är ett ad-hoc nätverk med din laptops trådlösa nät tex och ansluta med iphonen, starta programmet och du kan surfa obegränsat med alla apps.

Drar abnormt mycket batteri iofs eftersom luren är konstant uppkopplad på wifi och displayen e på hela tiden för att kunna köra programmet konstant.
så en usb kabel är att rekomendera för att kunna surfa längre stunder.

Edit: kom på att du kanske undrade över jailbreak också?
in med luren i datorn och låt itunes uppdatera den till 2.1.
Sen följ den här guiden, quickpwn
http://www.iphonedownloadblog.com/quickpwn-21-guide-tutorial/

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Äntligen så blev min iPhone såld. Jag var 100% nöjd i 2 månader men sen gick det bara neråt. Och ja, jag var helt medveten om telefonen är jag köpte den.
Telefonen är som sagt hur cool och nice som helst i två månader sen blev den bara tråkig, klumpig och en börda helt enkelt. Det var iaf så jag kände.

Ungefär samma för mig, dock var jag nog "nöjd" lite längre än dig. Efter ca en månad (när man inte var lika lyrisk över det snygga användargränssnittet längre) började jag inse att telefonen saknar mycket av det jag behöver och har haft med alla andra tidigare telefoner (samt att jag inte är i något riktigt behov av funktioner där iphone briljerar, t.ex. webbrowsern), och sedan dess har det bara gått utför. Nu känns den bara klumpig (tyckte även från början att den var för stor, men svalde ju många nackdelar för att den var så läcker), och framförallt riktigt dum och funktionslös. Föredrar min gamla Samsung U900 på väldigt många punkter.

Jag kör fortfarande 1.1.4, eftersom AppStore för mig är en stor besvikelse, p.g.a. den sjukt restriktiva SDK:n. Det jag såg fram emot med 2.x var bra IM-mjukvara, men eftersom notifications-grejen som gör att man kan få meddelanden även då programmet inte är igång fortfarande inte har kommit, så känns det bara meningslöst.

Har tänkt sälja den, men tror inte att man får särskillt mycket för en begagnad förstagenerations-iphone, så den får hänga med ett tag till, tills det tycker upp ett vettigt alternativ, HTC Touch HD (som ju också egentligen är för stor för min smak) t.ex..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om någon här har bra med erfarenhet av iPhone och gillar att hjälpa till så skicka mig gärna ett PM!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Om någon här har bra med erfarenhet av iPhone och gillar att hjälpa till så skicka mig gärna ett PM!

fråga vilket mactaliban som helst

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

När går Telias kontrakt ut med Apple ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
När går Telias kontrakt ut med Apple ?

Enligt rykten så försvinner telias exklusivitet imorgon, 081001

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
När går Telias kontrakt ut med Apple ?

De lär inte ha exklusivitet länge, men frågan är om Apple tänker lansera den på andra operatörer som inte stödjer bland annat EDGE. Dålig PR för Apple ifall deras telefoner är segare än de redan är

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

finns det någe sätt att maila bilder från telefonen?
den är dock ej jailbreak, en iphone 3G. 2.1.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

varför skulle man inte kunna maila bilder? :S det ä ju en av anledningnar folk säger "man behöver inte mms" :S

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
finns det någe sätt att maila bilder från telefonen?
den är dock ej jailbreak, en iphone 3G. 2.1.

MVH Johnny

Öppna bild och tryck på mittenknappen i nedre delen av skärmen.. välj sen "eposta bild"

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Det är den 11 de här månaden som rykterna säger att telias ensamrätt försvinner, right?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500 3.0GHz | MSI XFX GeForce 9800GTX BlackEdition | Corsair 2*2048MB DDR2 | Asus P5K Premium | Western Digital Caviar 500GB | Corsair 650W | Samsung T220 22" Wide TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ungefär samma för mig, dock var jag nog "nöjd" lite längre än dig. Efter ca en månad (när man inte var lika lyrisk över det snygga användargränssnittet längre) började jag inse att telefonen saknar mycket av det jag behöver och har haft med alla andra tidigare telefoner (samt att jag inte är i något riktigt behov av funktioner där iphone briljerar, t.ex. webbrowsern), och sedan dess har det bara gått utför. Nu känns den bara klumpig (tyckte även från början att den var för stor, men svalde ju många nackdelar för att den var så läcker), och framförallt riktigt dum och funktionslös. Föredrar min gamla Samsung U900 på väldigt många punkter.

Jag kör fortfarande 1.1.4, eftersom AppStore för mig är en stor besvikelse, p.g.a. den sjukt restriktiva SDK:n. Det jag såg fram emot med 2.x var bra IM-mjukvara, men eftersom notifications-grejen som gör att man kan få meddelanden även då programmet inte är igång fortfarande inte har kommit, så känns det bara meningslöst.

Har tänkt sälja den, men tror inte att man får särskillt mycket för en begagnad förstagenerations-iphone, så den får hänga med ett tag till, tills det tycker upp ett vettigt alternativ, HTC Touch HD (som ju också egentligen är för stor för min smak) t.ex..

Eller Xperia

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexlindgren
Det är den 11 de här månaden som rykterna säger att telias ensamrätt försvinner, right?

Någon som kan bekräfta detta? Var nära att köpa en Iphone idag. Hade varit surt om det visade sig att det blivit priskrig precis efteråt.

Permalänk
Avstängd

Vad jag hörde så har Telia ensamrätten "tillsvidare" fanns inget datum när. Jag fråga i en butik och dom garva lite och sa nej, det är tillsvidare finns inget datum på det. Hur man tolkar det om dom inte vill säga något eller om det är så vet jag ej.

Permalänk
Medlem

ryktena säger tre månaders ensamrätt, om det stämmer får vi ju se. är ju inte så länge till man behöver vänta för att se om det stämmer. skulle inte lita för fem öre på vad folk säger i butiker, inte i alla butiker i alla fall. ibland har de inte en aning om vad de snackar om, rätt ofta faktiskt. de vet vad som står i reklamen för nallen. var senast inne i en butik o frågade efter nokia 6600 fold, han kollade på mig som en fågelholk

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Butikskillarna/tjejerna får reda på allting sist av alla. Jag har pratat med en kille som är lite halvuppsatt i Tre och han sa att Iphone kommer till Tre innan jul.

Men tror att det är ett rykte precis som allt annat, men man får ju hopp

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500 3.0GHz | MSI XFX GeForce 9800GTX BlackEdition | Corsair 2*2048MB DDR2 | Asus P5K Premium | Western Digital Caviar 500GB | Corsair 650W | Samsung T220 22" Wide TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexlindgren
Butikskillarna/tjejerna får reda på allting sist av alla. Jag har pratat med en kille som är lite halvuppsatt i Tre och han sa att Iphone kommer till Tre innan jul.

Men tror att det är ett rykte precis som allt annat, men man får ju hopp

Klart en kille på tre säger att tre kommer få iPhonen...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem me sin Iphone ? Känns som den har blivit segare på något sett. Ibland innan jag avslutar ett samtal så blir skämen svart och jag kan inte stänga av samtalet om jag inte låser telefonen och låser upp den igen.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk

Skit i telia och köp här istället:
http://webshop.datametrix.se/PartDetail.aspx?q=p:10500197;c:3...

Maila dom först och se om de kan leverera bara.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Någon annan som har problem me sin Iphone ? Känns som den har blivit segare på något sett. Ibland innan jag avslutar ett samtal så blir skämen svart och jag kan inte stänga av samtalet om jag inte låser telefonen och låser upp den igen.

har du 2.1? om du har har det får du testa återställa om det inte funkar så är det att gå till telia lr någon.
men en sak om du snackar med telefonen mot örat så ska skärmen bli svart för det är en sensor som ska stänga av skärmen när man snackar i iphonen men den ska ju gå tillbaka när du inte har den mot örat

till micke_nkpg gör ud reklam för dom lr? fan över 8000kr för en 16 gb? likabra att köpa från telia å köp lås abonnemanget å det går på 6-6,5k....fan inte 8000....

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Skit i telia och köp här istället:
http://webshop.datametrix.se/PartDetail.aspx?q=p:10500197;c:3...

Maila dom först och se om de kan leverera bara.

Varför skulle man betala 8500 kr för en iPhone? Finns ju egentligen ingen operatör som är avsevärt billigare än Telia på att ringa heller. Alla har ju i princip 69 öre per minut. Du lär garanterat förlora på att köpa en iPhone för 8500 kr än att köpa direkt från telia

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Varför skulle man betala 6700 kr för en iPhone? Finns ju egentligen ingen operatör som är avsevärt billigare än Telia på att ringa heller. Alla har ju i princip 69 öre per minut. Du lär garanterat förlora på att köpa en iPhone för 6700 kr än att köpa direkt från telia

du missade det står 8 478,- inkl. moms å dom flesta köper med moms?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
du missade det står 8 478,- inkl. moms å dom flesta köper med moms?

Ojj, missade det totalt, då är det ju ännu mer korkat att köpa därifrån

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ojj, missade det totalt, då är det ju ännu mer korkat att köpa därifrån

jo precis därför undrar jag om dom länkade jobbar för dom lr något...det är ju värsta rånet....

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
du missade det står 8 478,- inkl. moms å dom flesta köper med moms?

Tecka ett telia 24månaders och se vad det kostar

Telefonen i kassan 1kr. Hela kostnaden = 18´000+

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Tecka ett telia 24månaders och se vad det kostar

Telefonen i kassan 1kr. Hela kostnaden = 18´000+

okey? du jobbar säkert för dom för de där var ju det dummaste jag har hört....
fast man betala 18000+ så FÅR man tjänster till...vad får man när man betala över 8k? jo en iphone 16 gb....köp abonnemanget telia mobilt 99 för 18 månader blir kostnaden 6300kr... lr välja vara hos telia i 18 månader å få 99 kr å ringa varje måndag och iphonen kostar då 4520...så micke_nkpg försöker lura folk...

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb