Permalänk
Medlem

Codec i Vista??

Försökte installera ett codec pack till vista, Vista Codec-Paket 4.2.3.
Under installationen säger den att jag har inte behörighet att göra vissa ändringar så jag måste logga ut och logga in som administratör, som jag redan är....nån som varit med om samma problem?

Köra Vista Home premium

Visa signatur

ABIT AA8-DURAMAX 925X . Intel Pentium 4 550J 3,4GHz . DDR2 533MHz CL4 64M*64 2GB . Seagate Barracuda 7200.8 200GB ASUS GEforce EN6600GT 128

Permalänk
Medlem

Högerklicka och under kompabilitet kryssa i "Kör som Administratör" så gjorde jag för att få det att funka, men kan bara köra filmer i WMP och Winamp, BSPlayer och VLC har bara svart bild :/

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

För att få bild i BSPlayer gå in i Options -> Preferences -> Video -> Video Rendering och under "Rendering Mode" så välj "Overlay mixer".

Använder BSPlayer 1.37 (den senaste utan adware/spyware).

Permalänk
Medlem

Inte min mening att använda ditt inlägg,,men jag tänkte komma med ett tips som de inte kanske vet.
Här finns länken till codec för vista
Download Free Vista Codec Package 4.2.3

För er som jag som kör vista 64bitars.
Default körs windows player 32bitars och inte 64bitats. Här har ni ett bra tips hur man byter det till 64bitars.

Switch, Change or Set 64-Bit Windows Media Player 11 (WMP11) in Windows Vista x64 as Default

Permalänk
Medlem

Eller så installerar du XviD-codec och AC3-codec så kan du spela 99% av alla filmer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
Inte min mening att använda ditt inlägg,,men jag tänkte komma med ett tips som de inte kanske vet.
Här finns länken till codec för vista
Download Free Vista Codec Package 4.2.3

För er som jag som kör vista 64bitars.
Default körs windows player 32bitars och inte 64bitats. Här har ni ett bra tips hur man byter det till 64bitars.

Switch, Change or Set 64-Bit Windows Media Player 11 (WMP11) in Windows Vista x64 as Default

När jag försker installera codec den för 32bitarn får jag en ruta som säger

"Du har inte tillräcklig behörighet för att slutföra installationen för alla användare av maskinen. Logga in som administratör och försök installera igen"

Men jag är ju den ända användaren på min dator och jag står ju i användarkonton som administratör?

hur fixar jag det?

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition

Permalänk

Högerklick -> Kör som Admin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Högerklick -> Kör som Admin

ooo tack

men måste jag göra det på alla program jag vill installera?

och går det bli av med rutorna som frågar om man vill tillåta eller inte tillåta att installera saker på datorn? du vet när det kommer en ruta i mitten

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition

Permalänk
Medlem

Du måste göra det på de program som inte kan köras som vanlig användare.

Nej rutorna går inte att få bort. Eller jo ifall du stänger UAC helt och hållet men det känns inte så smart då det är en av de "viktigaste" nya funktionerna i Vista.

Permalänk

http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm

Gå till Metod #4. Rapportera med resultat. Jag finner UAC grymt grymt störande och irriterande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid
Du måste göra det på de program som inte kan köras som vanlig användare.

Nej rutorna går inte att få bort. Eller jo ifall du stänger UAC helt och hållet men det känns inte så smart då det är en av de "viktigaste" nya funktionerna i Vista.

hehe ok då får jag låta rutorna komma upp hela tiden när de ska, inte så ofta egentligen

men nu hoppas ja bara inga stora virus ska komma till vista de närmsta 3 åren

men jag gillar att fuska lite på counter-strike source men nu kan jag ju inte det damn... för vista är så skyddat och det programmet för o fuska har ju ett litet virus i sej och någon sak va det nu var som kaspersky i xp varnade om att blockera.

får lära mig spela seriöst

Visa signatur