Permalänk
Avstängd

oh noes!
Semjonov måste modda

Permalänk
Medlem

Men jag har ju nyss moddat. Dämpmattor, sågat bort galler vid fläktarna etc...=)

Var ju bara typ 3 år sen..*host*

Permalänk
Medlem

måste köpas! 2800XTX elr 2900XTX låter Sexigt och futuristiskt, MÅSTE SKAFFAS.

Permalänk

när släpper dom korten då, står om dem hela tiden hit o dit men var är själva korten, kommer dom i år eller? känns som man redan väntat ett år...men vänta det har man ju 8800gtx släpptes 2006 och nu e det 2007 hehe

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

patience my friend

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

För min del är det skitsamma då jag KANSKE har råd att köpa ett om två år hehehe. Men jag vill gärna ha den kylningen som är på bilden om den är tyst och så bra som den ser ut att vara även om det är långt. Tar det emot får vi modda ställningen som en kvinna sade

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

I början av mars ska de släppas, alltså mindre än 1 månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
För min del är det skitsamma då jag KANSKE har råd att köpa ett om två år hehehe. Men jag vill gärna ha den kylningen som är på bilden om den är tyst och så bra som den ser ut att vara även om det är långt. Tar det emot får vi modda ställningen som en kvinna sade

Den kommer då INTE vara tyst...först och främst så drar fläkten på kylningen 24watt, vilket är lika mycket som en 120mm delta som vi alla vet är LÅNGT ifrån tyst. För det andra så ska den skyffla bort över 200watt värme vilket gör att den inte kan snurra på låga varv. Kort och gott, den kommer låta som en mindre rymdraket.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Den kommer då INTE vara tyst...först och främst så drar fläkten på kylningen 24watt, vilket är lika mycket som en 120mm delta som vi alla vet är LÅNGT ifrån tyst. För det andra så ska den skyffla bort över 200watt värme vilket gör att den inte kan snurra på låga varv. Kort och gott, den kommer låta som en mindre rymdraket.

Skulle inte vara så säker på det då 8800GTX är väldigt tyst som är ett varmt kort och drar mycket ström.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
I början av mars ska de släppas, alltså mindre än 1 månad.

Skulle inte ati r600 släppas till div. sajter för tester ex. toms hardware den 12 februari ? ... blir ju nu på måndag ! .... vi lär väl få se riktiga bilder och hårdvarutester då !.... ser framemot att se hur det presterar i förhållande till 8800gtx ! ..... hoppas även på jämförelser i crossfire vs sli !

Har inte 8800 krånglat rejält ? när man rullar över trådarna här ser man ju en massa bekymmer ! .... tråkigt !...... får se hur ati:s drivare kommer funka !

MVH.

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Den kommer då INTE vara tyst...först och främst så drar fläkten på kylningen 24watt, vilket är lika mycket som en 120mm delta som vi alla vet är LÅNGT ifrån tyst. För det andra så ska den skyffla bort över 200watt värme vilket gör att den inte kan snurra på låga varv. Kort och gott, den kommer låta som en mindre rymdraket.

Jävla ineffektivt kort om 200w av 240w blir värme...

Visa signatur

Abit KN8-Ultra - Athlon64 Venice 3200+ 2,0GHz @ 2,7GHz - Corsair 2048mb - Saphire X800Gto2 @ 530/600.
3DMark05: 6563.

Permalänk
Medlem

Värst vad alla kan så mycket om ett kort som inte ens släppts än...

...*sniff *sniff, det luktar hybris här inne, det må jag säga.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rudis
Jävla ineffektivt kort om 200w av 240w blir värme...

All ström som går in i kortet blir till värme, om den inte blev det så skulle den antingen gå rätt igenom utan att göra någon nytta eller... tja... skapa ett svarthål eller liknande för energin måste ta vägen någonstans.

Jävligt långt kort men det verkar ju som om det bara är OEM versionen som är så stor, dom 24cm som retail-kortet sägs vara är inte så farligt och lär få plats i typ alla cassin, mitt lilla Antec SLK3700SLQBBQ (eller liknande ) sväljer åtmindstånde 26cm. The INQ säger dock att GDDR3-versionerna är 9.5" och kortet/en med GDDR4 är 12".

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

du tjänar ju typ 6 - 7 centimeter ifall du monterar bort blåsfläkten och skruvar på två 80mm direkt på kylflänsen..

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Eh... människor! Det är inte längden på kortet ni ska diskutera. Inte heller om det är bättre eller sämre än 8800GTX/S.

Nej, det är det här:

Citat:

ursprungligen skrivet av VR-Zone
The power consumption of the card is huge at 270W for 12" version and 240W for 9.5" version.

Om det är ens avlägset korrekt kan inget annat konstateras än att ATi har fått totalt hjärnsläpp. Totalt. Jävla. Sanslöst.

För er som inte förstår det sanslösa så drar ett 8800GTX ungefär hälften.

Permalänk

Snart får man väl ha separat nätagg till grafikkortet... Hoppas Geforce 9-serien kontrar med bättre och energisnålare alternativ om nått år.

Känns det inte lite som att det är dags för nått helt nytt inom grafikkortsindustrin? Den "vanliga tekniken" har nått sin topp nu, ungefär som i proccesorbranchen. Prescottblev så bra den kunde och skitvarm... sen blev det energisnålare och bättre varaiter (conroe)... ja, ni fattar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Om det är ens avlägset korrekt kan inget annat konstateras än att ATi har fått totalt hjärnsläpp. Totalt. Jävla. Sanslöst.

För er som inte förstår det sanslösa så drar ett 8800GTX ungefär hälften.

Jag hoppas att dessa siffror inte stämmer men om de gör så har jag förlorat all hopp om att ATI skulle vara ett allvarligt, seriös grafiktillverkare med duktiga tillverkare, utveklare och programmerare. För att smörja på massa unified shaders och en 512bit bus är ingen vetenskap, men att göra de effektiva är en helt annan sak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis
Snart får man väl ha separat nätagg till grafikkortet...

De finns redan..
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325874

Parfekt om man vill driva sin R600.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

För mig spelar det mindre roll hur mycket ett grafikkort drar...Vad är kaoset bakom all denna strömnojja?

Permalänk

Man kan ju undra hur dom ska lyckas med kylningen till detta "monsterkort" då dom inte lyckas hålla deras nuvarande värstingar i normala temps.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
För mig spelar det mindre roll hur mycket ett grafikkort drar...Vad är kaoset bakom all denna strömnojja?

blir ju varmt om det drar mkt oftast, sen så om man har sin dator på 24/7 så kan det bli en hyfsad extra kostnad på elräkningen, fast så stort problem är det nog inte om man har en 24/7 burk med energisnåla grejjer i och en gamer burk som man endast spelar med, men för mig kan det vara lite jobbigt då jag bara har en dator som gamer och 24/7 dator.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
För mig spelar det mindre roll hur mycket ett grafikkort drar...Vad är kaoset bakom all denna strömnojja?

För att alla komponenter i min burk sammanlagt, drar knappt 220W tror jag (Räknar med 1 grafikkort)

Varför bli så uppspelta av en massa rykten, vänta på testerna och spekulera under tiden. Förstår inte de som nästan avskriver kortet innan ett uns av fakta från nån källa annan än Ati (eller partners) ens släppts.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
För att alla komponenter i min burk sammanlagt, drar knappt 220W (Räknar med 1 grafikkort)

Varför bli så uppspelta av en massa rykten, vänta på testerna ocg spekulera under tiden. Förstår inte de som nästan avskriver kortet innen ett uns av fakta från nån källa annan än Ati (eller partners) ens släppts.

finns ju en liten chans på att det är sant och då är det väll bättre att diskutera nu och komma på lösningar så slipper man ta det när det kommer nått i den stilen tror jag!?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
finns ju en liten chans på att det är sant och då är det väll bättre att diskutera nu och komma på lösningar så slipper man ta det när det kommer nått i den stilen tror jag!?

Varför diskutera lösningar innan vi ens vet vad vi diskuterar. Om vi snackar alternativa kylningslösningar är väl bara vattenkylning (eller bättre) det enda som kan kyla det som det rapporteras om. Ingen tredjepartskylare som finns på marknaden idag klarar väl 240W+, Om vi snackar om att OEM versionen av korten är för långa så undvik att köpa en färdig dator från tex. HP, Dell osv.

Det jag är emot är att folk inte ens klickar på länkarna och avfärdar kortet sen säger de (det blir inget R600 för mig då det drar 240w + att kortet är så och så lång). Det tar det som fakta, inte som rykten. (Det var minst 10 st i detta inlägg som inte läst det som skrivits vilket har påpekats tidigare av andra).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Fast då kan man ju lika gärna stänga av fem glödlampor istället, eller inte ha tvn på dygnet runt osv. Det är väl trots allt en ytterst marginell kostnad vi pratar om. Gå ut en gång mindre om året och man har garanterat sparat in de pengarna som elräkningen skulle gå på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Varför diskutera lösningar innan vi ens vet vad vi diskuterar. Om vi snackar alternativa kylningslösningar är väl bara vattenkylning (eller bättre) det enda som kan kyla det som det rapporteras om. Ingen tredjepartskylare som finns på marknaden idag klarar väl 240W+, Om vi snackar om att OEM versionen av korten är för långa så undvik att köpa en färdig dator från tex. HP, Dell osv.

Det jag är emot är att folk inte ens klickar på länkarna och avfärdar kortet sen säger de (det blir inget R600 för mig då det drar 240w + att kortet är så och så lång). Det tar det som fakta, inte som rykten. (Det var minst 10 st i detta inlägg som inte läst det som skrivits vilket har påpekats tidigare av andra).

dom avfärdar det nog bara om det blir så som det ser ut nu eller tycks se ut, dom som inte ens kollar på länkarna och pissar på r600 har jag väldigt svårt att förstå oxå.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Men för helvete inte en jävla möjlighet att kortet kommer att se ut så där!!!! Skulle ATis värstingkort bara passa i typ 1 av 20 datalådor??? plus att det är så jävla fullt att man inte skulle våga ha det…. Finns möjlighet att jag har fel men det värkar högst osannolikt att kortet skulle va så stort…

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd

De flesta lådor sedan sent 1900-tal ska väl klara fullängdskort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Men för helvete inte en jävla möjlighet att kortet kommer att se ut så där!!!! Skulle ATis värstingkort bara passa i typ 1 av 20 datalådor??? plus att det är så jävla fullt att man inte skulle våga ha det…. Finns möjlighet att jag har fel men det värkar högst osannolikt att kortet skulle va så stort…

återstår att se bli inte lessen va en snell hest nu!

får se kanske blir det så kanske inte! annars är det bara modda dit en ninja scyte eller hur?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
I början av mars ska de släppas, alltså mindre än 1 månad.

Jag har hört att de planerar att visa upp korten på Cebit (15 - 21 Mars) men inte visa några benchmarks så det skulle ju snarare tyda på att korten släpps först efter Cebit, alltså i April. Om de verkligen skulle släppas i Mars borde vi ha sett benchmarks vid det här laget.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Cebit 2007 var planerat sen länge men de tidigarelagde lanseringen och benchmarks kommer DÅ och inte före lanseringen. Tyvärr har jag inte nyhetslänken längre och tycker inte det är så viktigt att jag ska leta upp den heller...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]