iPhone - Neonode N2 - SE W880i

Permalänk
Medlem

iPhone - Neonode N2 - SE W880i

Vilken av dessa faller er mest i smaken?

Fördelar/Nackdelar med respektive telefon?

SE W880i:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Neonode N2:
http://www.neonode.com/en-gb/

iPhone:
http://www.apple.com/iphone/

Permalänk
Medlem

N2 är grym, SE W880i är bra musik mobil, och iPhone är snygg men den går bort av dem tre, W880i eller N2

Permalänk
Medlem

SE W880i - Nya flagskeppet, gillar inte knapparna så mycket (W810 knapparna är guld värda) Synd bara att det var 2mpix (5mpix hade fått mig köpa den tror jag) PERFEKT musikmobil

N2 - Hypat namn enligt mig vilket gör att den inte kommer att ses som så atraktiv telefon för den publika massan, Ovärdig logga. Är man ute efter en vädigt liten mobil är detta valet iaf.

iPhone - Överhypad pga den orginella designen, inget märkvärdigt enligt mig.

Slutsats: w880i (även om jag hellre hade tagit en W610 eller en w810)

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Oj, N2. Spännande!

Permalänk
Hedersmedlem

äh k750 e ju fortfarande bättre än n2! n2 kommer att floppa hårt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
äh k750 e ju fortfarande bättre än n2! n2 kommer att floppa hårt

Går ju inte ens att jämföra. Utdöende, slappfisade telefoner kan disskuteras i en annan tråd.

Håll er till de nämnda telefonerna.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att N2 har för taskiga specs. 176x208-pixlarsskärm, vem vill ha det idag?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

det har du nog rätt i, konkurrenterna är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

W880i, och det säger jag inte bara för att det är en SE. Den har faktiskt riktigt bra musikspelare med bra batteritid och liten design.
Nya neonode bjuder egentligen inte på något nytt så den tror jag floppar likt den gamla och iphonen kommer ju dröja ett år även om även den ser lovande ut.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

N2 går ju bort direkt egentligen. tyvärr är det precis som med N1. en telefon som utges för att vara modern o banbrytande, när det ända banbrytande är displayen o möjligen storleken. i allt annat så är den inte så märkvärdig.
tror tyvärr att den floppar precis som sin föregångare.

sen äre svårt o välja, har ju inte känt på nån av nallarna. dessutom så känns det som två helt olika mobiler. W800i om man vill ha en liten o nätt mobil, som har det de flesta mobiler har idag, men inget mer. iphone har en hel del spännande saker och har ett "riktigt" operativsystem, men o andra sidan så har dne inte släppts och infon om den är för knapphändig ännu. ingen vet ju säkert va den innehåller, mer än apple. man kan ju lixom inte säga att de varit så specefika i vad den innehålelr hårdvarumässigt, eller vad som kommer i den när den kommer till europa. om det ens är samma version. så där får vi nog vänta o se innan amn säger säkert.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Hej ! ja funderade på att köpa w880i men ja såg att laddningskontakten sitter på sidan av telefonen, funderade på om det är i samma kontakt som ljudet till hörlurarna oxå. då kommer den att bli väldigt bred i fickan? eller?

Permalänk

Köp en w810i den har allt du behöver och mer funktioner än w880i och är mkt billigare.

mv hHenke

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Neonode N2 är det självklara valet för mig.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

iPhone, tveklöst. Neonoden går bort eftersom den kör Windows CE, och W880i går bort eftersom den inte spelar i samma division som iPhone. Min nuvarande telefon (SE M600i) är till och med bättre än den liksom.

Dessutom, hur grymt vore det inte att ha en telefon som kör OS X? För att inte tala om att den är så mycket mer än bara en telefon, den är en iPod, en telefon och en banbrytande internetnavigator.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
iPhone, tveklöst. Neonoden går bort eftersom den kör Windows CE, och W880i går bort eftersom den inte spelar i samma division som iPhone. Min nuvarande telefon (SE M600i) är till och med bättre än den liksom.

Dessutom, hur grymt vore det inte att ha en telefon som kör OS X? För att inte tala om att den är så mycket mer än bara en telefon, den är en iPod, en telefon och en banbrytande internetnavigator.

Hur är det en banbrytande internetnavigator?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Hur är det en banbrytande internetnavigator?

Steve sa det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Steve sa det.

Haha, Då måste det ju vara så Jag ger upp direkt!

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

W880i är ju en helt annan sorts telefon (enkel, begränsad). N2 är i o f s rent praktiskt förmodligen inte heller mer än en telefon/mp3-spelare (fint så). iPhone verkar ju underbar. Förmodligen kommer den dock vara låst till nån idiotisk operatör som jag inte vill ha.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Apple har väl sagt att det inte kommer att gå att lägga in egenhändigt skriva prog på iPhone, utan det kommer bara gå att lägga in prog som Apple ligger bakom?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Apple har väl sagt att det inte kommer att gå att lägga in egenhändigt skriva prog på iPhone, utan det kommer bara gå att lägga in prog som Apple ligger bakom?

Iallafall till en början. Neonode N2 är dock helt fri och kommer därför (Förhoppningsvis) få en massa intressant programvara Att den kör Windows CE är ett rejält plus i kanten med.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Att den kör Windows CE är ett rejält plus i kanten med.

Det beror helt på hur man ser det

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Det beror helt på hur man ser det

Jo, är man en militant appelanvändare så..

Men till topic så tycker jag iPhonen verkar absolut grymmast av de tre.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Jo, är man en militant appelanvändare så..

Det behöver man inte vara, räcker med att tycka illa om M$

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Apple har väl sagt att det inte kommer att gå att lägga in egenhändigt skriva prog på iPhone, utan det kommer bara gå att lägga in prog som Apple ligger bakom?

allt måste pasera genom apple ja, därmed inte sagt att apple måste ligga bakom dem i grunden. skulle gissa att det är för att apple vill kunna garantera att mobilen inte blir instabil pga. hur ett program är skrivet. men visst ger det dem en viss kontroll oxå.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
allt måste pasera genom apple ja, därmed inte sagt att apple måste ligga bakom dem i grunden. skulle gissa att det är för att apple vill kunna garantera att mobilen inte blir instabil pga. hur ett program är skrivet. men visst ger det dem en viss kontroll oxå.

Så man lär kunna glömma allt vad emulatorer, diverse tweakprogram, osv heter. Värdelöst.
Har ingenting emot att Apple ska kunna sätta sin "garanti" på mjukvara, men att allt måste gå genom dem är riktigt skabbigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Så man lär kunna glömma allt vad emulatorer, diverse tweakprogram, osv heter. Värdelöst.
Har ingenting emot att Apple ska kunna sätta sin "garanti" på mjukvara, men att allt måste gå genom dem är riktigt skabbigt.

ska väll sägas att det sägs att det är så det ska skötas, inte att det garanterat blir så. ja menar, vi snackar ändå om en mobil som är 3 månader bort i usa, en 6 månader bort här i europa, minst. så vi får ju se hure blir.

sen äre ju så som appletv, den skulle ju inte hler gå att ändra nått på, men nu har den varit ute i några få dagar (alltså att folk verkligen fått hem den o inte bara bestält) och den är redan hackad.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ska väll sägas att det sägs att det är så det ska skötas, inte att det garanterat blir så. ja menar, vi snackar ändå om en mobil som är 3 månader bort i usa, en 6 månader bort här i europa, minst. så vi får ju se hure blir.

sen äre ju så som appletv, den skulle ju inte hler gå att ändra nått på, men nu har den varit ute i några få dagar (alltså att folk verkligen fått hem den o inte bara bestält) och den är redan hackad.

Tror nog garantin funkar jättebra om man gör det.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tror nog garantin funkar jättebra om man gör det.

haha, nä, det har du rätt i, men sen när har det hindrat de som verkligen vill

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive