Permalänk
Medlem

Sådär Googlah! Kolla in signen och tack för uppvaknandet. Lätt att glömma gamla saker som fortfarande duger i prestanda-hypen.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

undrar om ett nytt bios chip skulle kunna lösa gåtan med mitt nf2-s och lanparty kortet är det ingen som har nån flash utrustning som kan flasha ett lanparty bios åt mig kanske? jag betalar givetvis.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Här sitter en till uv på ett xp-m system, dock så har jag en så jäkla kass cpu kylare just nu så höjer jag volten 0.5v till så börjar temperaturen att blåsa igenom taket.

PS: googlah du får kolla din gmail

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd

Någon som sett bartons me tillhörande mobo på auktion eller likn.?

jag vill också klocka!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Klart man kör med NFORCE2 platta Men gjorde den till disksvin
för nån vecka sen, har bytt till C2D SFF. Jag lovade mig själv att det kommer inte bli AMD på väldigt länge efter NFORCE2...

Har bytt chassi på systemet just, kör prime loopar och trippla vidz i nått dygn ska se hur stabil den är med denna o.c.

*hårdvara; Thoroughbred XP1700 @ 2,2Ghz, Abit AN7, GEiL(GoldenDragon)2*512+Corsair1*1024, 9800pro, Hiper-R PSU, LiS, fläktstyrning, ljuddämpning. Använder en av thermalrights koppar klumpar + en papst fläkt som cpu-kylare. + ett antal hdd:s.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Lyckades snubbla över den här tråden, sitter inte själv med en XP-M, utan en vanlig Barton 2500+ på ett NF7-S. Verkar vara en ganska glad överklockare till processor ändå, har varit uppe och nosat på 2500MHz+, dock ej med minnena synkade (budgetminnen :/) och på en A7N8X Deluxe. Skall nog dock testa lite mer senare idag Gah, roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
..och på en A7N8X Deluxe

hehe Det mobot var en legend ffs, fan va fin den var, den brann för mig och ändå fungerade den! den fick även bra betyg från hardocp.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk

Hehe... legend å legend vet ja inte men den funka rätt bra. Har a7n8xe dlx men den är typ död. Ja minns ja läste en recension från xbit-labs där dom puffa upp FSB till 225-230 kort därefter dog BIOS-chippet. Dom beställde ett nytt och byte ut och whoala! eller vafan man nu säger.
Så de kan komma att bli moderkortsköp senare framåt kommande månader. Måste bara bli klar med min utbildning först som kommer safta ur mig cash på certifikat sista veckorna.

Hade varit lite trevligt om tråden kunde fortsätta byggas på med lite gamla och ny-gamla resultat kors och tvärs. Aldrig fel att snacka resultat med socket A/462.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Precis, det är alltid roligt! Själv är för tillfället på 1733@2520 med 1.85v med en XP-M inställd på 11x230FSB. (Synkat med minnena, 2-2-2-5, 24/7) Ser nog inte det som en dålig klock, men jag skulle gärna vilja högre. Och detta är 1000% stabilt under en hel natt Primandet och OCCT testat.

För er som vill titta på lite gamla resultat från Mobile Barton-serien kan jag tipsa om http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=26334... Mycket trevlig läsning men tråden har ju 2-3 år på nacken.

TheSwede86: Du har ett PM alldeles strax!

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

vågar man blåsa på 1,8~1,9 volt 24/7 med vatten?

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Absolut. Jag kör 1.85v på luft

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

okej tack kör på 1,82 enligt everest håller på at mixtra med en dual socket a
imponerande cpu prestanda men minesbanbbredden är som på en gammal athlon 1000 mhz köpte kortet + 2 barton cpu på annons sidorna här på sweclockers.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Hehe... legend å legend vet ja inte men den funka rätt bra. Har a7n8xe dlx men den är typ död. Ja minns ja läste en recension från xbit-labs där dom puffa upp FSB till 225-230 kort därefter dog BIOS-chippet. Dom beställde ett nytt och byte ut och whoala! eller vafan man nu säger.
Så de kan komma att bli moderkortsköp senare framåt kommande månader. Måste bara bli klar med min utbildning först som kommer safta ur mig cash på certifikat sista veckorna.

Hade varit lite trevligt om tråden kunde fortsätta byggas på med lite gamla och ny-gamla resultat kors och tvärs. Aldrig fel att snacka resultat med socket A/462.

hehe nforce2 = LEGEND

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Avstängd

Något som vet ngt ställe där man kan köpa xpm prolle och tillhörande mobo? vanlig barton går iofs också bra.

Har letat och letat, finns typ ingenstans :/

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Hör med Googlah.. Han hade visst fiskat upp nåt ställe utomlands. Dom säljer sproilans nya Abit's berömda NF7-S moderkort. Xp-m processorer tror ja inte de är speciellt många återförsöljare som har i lager, ja misstänker annars att du får försöka hitta en begagnad. 2400+ alt 2600+ är riktigt fina rackare. Kom även ihåg att rätt utvalda 256Mb stickor kontra 512'er kan slutligen ge med sig högre FSB och därmed högre slutfrekvens.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Deja Vu no fucking way:D
Jag som grävde fram mitt A7N8X-Deluxe mobo Igår hehehe + Xp2600+.
Monterade in det i storebrorsans låda. Ville inte starta Först.
Men efter lite HD byten, XP reparationer, jumperbyten och massa pillande visade den mig sin otroliga livslust och HD:en som inte ville funka med riggen knatar på nu utan knas.
Ahh, vad ska man säga? Länge Leve Socket A !!

Va bara tvungen att säga detta hehe

/_S_

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

Wow! Kul att man råkade se den här tråden.

För inte så länge sen så byggde jag ihop en dator åt en kompis med en begagnad xp-mobile (2400+ 35W) och ett A7N8X-E Deluxe mobo och jäklar vad kul jag hade när jag försökte klocka upp den. Den kändes väldigt rapp i Windows också. Hade dock en hel del problem med att nå hög FSB dock men fick nöja mig med 190 MHz FSB helt stabilt iaf. Jag kunde visserligen nå runt 220 MHz FSB med då klockade processorn sämre (kunde knappt komma över 2 GHz - fattar ingenting?). Men processorn klockar annars överraskande bra med rätt låg spänning. Tror jag körde runt 2,3 GHz på 1.6 V superstabilt (prime95 etc, allt). Den var nog stabil vid 1.525 V också (krashade aldrig egentligen men testade aldrig stabiliteten så noga) vilket var det lägsta man kunde välja). Körde 2.5-3-3-11-1T timings i 1:1 klock också. Fick väl 46s i SuperPI som bäst.

Jag körde dock med original-BIOS (v1013 eller nåt sånt) men läste att Traits BIOSmodd skulle kunna hjälpa en att nå högre FSB (testade aldrig det och nu kan jag inte hitta det längre ehhh). Läste också nånstans att en höjning på AGP-spänningen till 1.6 V också hjälper (det var nånting om att minneskontrollern får mer spänning då) - kan nån bekräfta det?

Länge leve nforce2!!!!! Och XP-mobile!!!!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Sitter och leker med min icke-mobile AXP 2500+ igen, denna gång på ett NF7-S 2.0, 2607Mhz: http://www.andreas-skoglund.se/dump/Clipboard01.jpg
Matar den rackarn med sån äcklig spänning dock, samt att min Zalman 7000ALCU inte alls räcker till att kyla den, men kul är det!
Haha, idle-temp på 57 grader, mumma Startar om varenda gång jag kör Prime på den, oh well. Ingen som känner för att donera lite värre minnen åt mig? De jag har nu klarar fasen bara 200MHz FSB.

Permalänk

Ja.. 2600 de är ju alltid en början. Blir bara mer och mer sugen på att klocka socket A nu. Fast jag kommer behöva ett nytt moderkort till min T-bird rev.B 1333 (133 fsb).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Ingen som känner för att donera lite värre minnen åt mig? De jag har nu klarar fasen bara 200MHz FSB. [/B]

Vad kör du med för minnen nu? Kan tyvär inte donera, annars tycker ja DDR är rätt billigt på många ställen.

Ja kommer själv nog införskaffa ett par nya eller så byter ja ut mina stickor från servern corsair 2x512 XMS 3200C2

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Ja.. 2600 de är ju alltid en början. Blir bara mer och mer sugen på att klocka socket A nu. Fast jag kommer behöva ett nytt moderkort till min T-bird rev.B 1333 (133 fsb).

Vad kör du med för minnen nu? Kan tyvär inte donera, annars tycker ja DDR är rätt billigt på många ställen.

Ja kommer själv nog införskaffa ett par nya eller så byter ja ut mina stickor från servern corsair 2x512 XMS 3200C2

Budget-TwinMos och någon Corsair tror jag. Inga överklockningsgalningar till minnen med andra ord Haha, har du sådana stickor i din server? Sicken jävel, världen är orättvis :D... du vill inte byta dem mot några budgetstickor? ;P

Själv är jag nästan sugen på att försöka få tag i någon gammal Duron 600 och se vad man skulle kunna få upp en sån i med den utrustning jag har nu.

Permalänk

Ja.. de blev så efter att ja byte upp mig från min xp-m och kärt moddade vmoddade x800pro till s939. Annars hade dom legat i hyllan och gjort ingenting.

Klart man har gamla Duron 600.. vad va de nu för stepping =/ nää de va för många år sen sist.

Undrar just vart Googlah håller hus? behöver info om moderkortsköp utomlands =\

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Jag håller väl hus lite varstans. Nej men seriöst, ville du beställa mobo utomlands? Testa kontakta ABiT Holland så ska de nog hjälpa dig. Jag köpte mitt därifrån, splittnytt, för ynka 350-450 inkl. frakt.

Dock lite sent svar.. =D (Och jag är ruskigt sugen på att uppgradera mig.. till S939 DFI Ultra-D eller direkt till S775.. men det var ju bilen också.. )

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com