MSN live messenger funkar inte. HJÄLP

Permalänk
Medlem

MSN live messenger funkar inte. HJÄLP

KAn inte logga in. Felkod 81000306. Har testat allt som jag hittat på nätet om lösning. Funkar inte. Installerat om msn. Nej nej nej. NÅgot i wondows senaste uppdatering som ställde till det? Hände strax efter. Någon med bra förslag. Allt tas tacksamt emot.
Hej

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

"Hur rättar jag till felen 81000301 och 81000306?

När du loggar in på MSN Messenger kan du få följande felmeddelande:
Det gick inte att logga in på MSN Messenger. Förmodligen har ett problem uppstått med tjänsten eller din Internet-anslutning. Kontrollera att du är ansluten till Internet.

Försök lösa problemet genom att göra följande:
Kontrollera att du är ansluten till Internet.
Kontrollera att du har installerat den senaste versionen av MSN Messenger.
Kontrollera att du har installerat de senaste tillgängliga uppdateringarna för operativsystemet. Om du har Microsoft® Windows® går du till webbplatsen Microsoft® Windows® Update.
Om du har en brandvägg, kontrollerar du att MSN Messenger har full åtkomst via brandväggen. Mer information finns i dokumentationen för brandväggen.
Kontrollera inställningarna för avancerad anslutning i MSN Messenger."

Annars så är ju MSN Messenger väldigt känslig för att du har ställt in tid och datum rätt. Kolla så att du gjort detta. Att du inte tog fel på nåt år eller månad eller så...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Inte bara du som har problem.. så jag tror inte har nåt med nån senaste uppdatering att göra..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)