Hela datorn fryser sig med mina nya minnen i, när startar ett spel.

Permalänk

Hela datorn fryser sig med mina nya minnen i, när startar ett spel.

Jag har pricis köpt ett nytt grafik kort och 2st extra minnen.

Jag stoppade först in grafik kortet. Ett MSI x1950pro 256mb AGP vilket fungerade fint, jag lirade WOW på högsta uplösningen osv.
MEN
Sen när jag stoppar in mina två nya minnen 2st exakt likadana som jag hade tidigare, nämligen value select corsair 512ddr pc3200. Så fryser sig hela datorn när jag startar wow.
Allt fungerar fint i windows osv, men just när jag vill lira.
Först var det bara när jag kom in i spelet men ibland har det tom hakat sig vid inloggningen och hela datorn har frysit sig!

problemet försvinner när jag tar ut de nya minnena, men jag vill ju gärna använda dem.

Vad kan det bero på, är det någon som vet?

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Medlem

Se till att du har valt T2 inställningen i BIOS.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Se till att du har valt T2 inställningen i BIOS.

Jag vet inte vad T2 är men jag letar runt lite i BIOS.
EDIT:
Jag letade runt i Bios men jag hittade inte vad T2 är, hur ändra jag den?

Annars, kan det inte bero på att jag har för svagt nätagregat? och den räcker pricis till med 1000ram men 2000ram blir för mycke?

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**