Forza Motorsport 2 Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Nej, misktänker att din kylnig inte mår så bra.

Mjo funderar på det med, men det är inte bara artefakterna som är jobbiga. Hela Forza är segt, tar 100 år att starta om ett race, spara m.m
Hela undersidan av skivan är full av små små repor som går runt hela skivan, precis som om man hade snurrat den på ett sandpapper.
Aja får väl ringa till elgiganten och lämna in skiten, höll 2 veckor!
Men det konstiga är det att varken Bioshock eller Gears of War har några repor och dessa funkar perfekt!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Kan vara nått fel på skivna ochså, men lika bra att lämmna in den och få en ny.

Permalänk
Medlem

ok, får göra det imorrn.
Tror ni att det blir några problem?
Typ, du har orsakat detta själv, inget vi byter?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Tror jag inte. Om det nu är två veckor sen du köpte den kan du bara säga att den repar skivan. Det är ett känt barndoms problem som alla som säljer 360 känner till. Dock ska det vara ordnat men dom verkar missa det på vissa konsoller.

Permalänk

Har lagt upp en mirc kanal. Kom gärna in. Kanalen är för att alla som spelar forza2 kan komma in så vi kan snacka spel och även när vi ska spela allihoppa. Kan vara bra med en mirc kanal så man kan bestämma saker snabbare. Så joina gärna. Ska till jobbet nu men fixar OP osv tilll alla sen och lägger in en topic ang nästa Online lir.

(När ni kommer in så stanna gärna. Fler blir det nog.)

forza2@swec @ quakenet

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Hoj

Jag och en polare skulle lira lite split screen idag, men bara en av oss kan använda bilarna som är skapade i min karriär. Det är ju där alla roliga bilarna är, någon som vet hur man gör så att båda kan spela på dessa bilarna?
Det gick ju i Forza Motorsport 1.
Måste man skapa två karriärer så man har varsin?.. jävla dumt isåfall.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Lasse.L:

Jag tror inte det går att kopiera över dina bilar. Om båda är anslutna mot Xbox Live kan du ge bort vissa bilar till honom tillfälligt. Men det kräver att båda är anslutna till Live.

Jag gick igenom alla mappar och profiler för att hitta något man kan kopiera över men hittade inget.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fan va dåligt!
Det gör ju hela 2 player delen avsevärt sämre tycker jag.
Aja inget att göra åt det då.

Kan passa på att fråga en sak till, kan man bara lägga upp 5 bilder i taget på forzamotorsport 2 sidan? Eller finns det något annat sätt att få bilderna till datorn?
Har nämligen närmare 200 bilder och det blir lite jobbigt att sitta och ladda upp 5 i taget hela tiden.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

haha kul att jag hittade till denna tråd

älskar med forza

fast en sak ser jag , hur kan ni hur mycket hästkrafter eran bil har (A)?
jag ser bara vikt och kw å ja men inte hp ?

ni kan ju få adda mig med om ni nu ska ann ordna ett race nån gång
robban984

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban98422
haha kul att jag hittade till denna tråd

älskar med forza

fast en sak ser jag , hur kan ni hur mycket hästkrafter eran bil har (A)?
jag ser bara vikt och kw å ja men inte hp ?

ni kan ju få adda mig med om ni nu ska ann ordna ett race nån gång
robban984

gångra KW med 1,3 lr 1,4 kommer inte ihåg vad det var. Så får du se hästkrafterna

Vet inte om det går att ändra i spelet.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

haha okeej det är ju lite mas, lite kasst att dom inte visar det i spelet då

frästen, finns det nån sida med liksom dom ultimta tuning konfigen?
vill få ut så mycket som möjligt ur min saab =D

Permalänk
Medlem

Robban98422: Tyvär används ju kw här ändå om man brukar säga hk fasst om du går in i options så ska du kunna ändra från english till metric eller vad det nu står (det står i spelet vad ändringarna gör så bara att leta) så blir det hk istället för kw.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Robban98422: Tyvär används ju kw här ändå om man brukar säga hk fasst om du går in i options så ska du kunna ändra från english till metric eller vad det nu står (det står i spelet vad ändringarna gör så bara att leta) så blir det hk istället för kw.

nepp detta funkar inte.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

ahh okeej okeej synd då
men kan man på nått sätt få reda på Hk grenom att gångra Kw eller nått ?

och en grej till har kollat på lite andra bilar som ni gjort och så

hur F*n får ni in bilder och egen design på bilarna ?
vissa har lagt till en brud över hela bilen och ja
hur gör man det?

Permalänk
Medlem

Här kan du konvertera kw till hk:
http://www.sportbilen.se/konvertera.php

Ang, bilderna undrar jag detsamma faktiskt!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Det är inte bilder som de lagt in, de använder designverktygen till att göra bilderna etc.

Vissa är helt sjuka, det är otroligt.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt väldigt svårt att tro att folk kan göra så här med bara de verktygen som finns i forza:

Men man vet ju aldrig

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Det är fatiskt inte så svårt, bara det att du får lägga en kävla tid på det.

Permalänk
Medlem

kolla det officiella forumet. där finns bilder som är ljusår fetare. Det är otroligt, men sant.

Permalänk
Medlem
Permalänk

det är ju helt sjukt, måste vara japaner

Permalänk
Medlem

funderar på att beställa Forza 2 med ratt från webbhallen..
Men oroar mig över att forza 2 orsakar ring of death

Finns det någon sida där man kan se alla bilar som är i spelet atm.

och hur är driftingen i spelet, känns den verklig?
Inte så att de känns som man kastar runt en blyklump på hjul i kurvorna

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
funderar på att beställa Forza 2 med ratt från webbhallen..
Men oroar mig över att forza 2 orsakar ring of death

Finns det någon sida där man kan se alla bilar som är i spelet atm.

och hur är driftingen i spelet, känns den verklig?
Inte så att de känns som man kastar runt en blyklump på hjul i kurvorna

Jag har spelat måååånga timmar Forza2 och har inte fått ROD ännu. Spelet är helt underbart, finns mycket trevliga bilar att åka runt i.

Driftingen är sjukt svår till en början innan man hittat en bil och tuning som passar en själv. Men sen är det sjukt nice, det är lätt att bestämma hur mycket du vill vara i sidled med gasen och man kan få mycket sköna "lines".

Köp genast

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag har spelat måååånga timmar Forza2 och har inte fått ROD ännu. Spelet är helt underbart, finns mycket trevliga bilar att åka runt i.

Driftingen är sjukt svår till en början innan man hittat en bil och tuning som passar en själv. Men sen är det sjukt nice, det är lätt att bestämma hur mycket du vill vara i sidled med gasen och man kan få mycket sköna "lines".

Köp genast

Låter gött..

Den ratten jag kollat på är den billiga Logitech, har inte alldeles för mycket pengar. Tror ni den är okej, menar 599 för spel och ratt kan man ju lika gärna slå till på och kasta ratten om den är skit

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

hehe, med tanke på att jag köpte spelet för 600kr så tycker jag det är ett ganska bra pris för både ratt och spel

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Min första drifting bil

Är kul men svårt att drifta tycker jag, men det går bättre och bättre
Dock är det nog roligare att "racea"...

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Fint! Några som fortfarande spelar? har kommit igång lite mer igen, ska vi försöka få ihop till ett swec race?

Permalänk
Medlem

Funderar nu ännu starkare på att köpa detta som jag varit inne på tidigare.
Men problemet nu är att jag vet inte om det är så jättekul att köra bara med vanliga handkontrollen, speciellt då jag är intresserad av drifting

Vad tror ni?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Funderar nu ännu starkare på att köpa detta som jag varit inne på tidigare.
Men problemet nu är att jag vet inte om det är så jättekul att köra bara med vanliga handkontrollen, speciellt då jag är intresserad av drifting

Vad tror ni?

Handkontroll fungerar utmärkt, till och med bättre på sina ställen. Men en ratt höjer klart spelvärdet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Fint! Några som fortfarande spelar? har kommit igång lite mer igen, ska vi försöka få ihop till ett swec race?

Hade jag haft Live Gold hade jag vart på, så är inte fallet nu =(

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870