Forza Motorsport 2 Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeVeNFInGeR
jag försöker få kontakt till xbox live ja har gjort ett konto men ja kan inte logga in.

kolla i 360 tråden, har du ett flashat 360?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
kolla i 360 tråden, har du ett flashat 360?

ne inte va ja vet. kan inte så mycket om xbox 360 precis.

Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Här är mitt senaste jobb

http://img504.imageshack.us/my.php?image=forza22od6.jpg

http://img261.imageshack.us/my.php?image=forza2xr7.jpg

Ge mig gärna kretik

Stiligt

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

tyckte det såg rätt så cleant ut.

btw http://www.flickr.com/photos/10748252@N05/

där kan ni se foton som jag tar/tagit.

Permalänk
Medlem

Demolition Derby eller simulator? Alltså ibland undrar man ju hur AI:n är programmerad - det händer allt som oftast att någon AI-bil dundrar rakt in i en bakifrån eller kör en av banan - utan åtgärd. Inte så professionellt - än värre är att JAG får penalty. Förutom detta så älskar jag spelet...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jo, det är rätt så jobbigt. Dock så är AI:n jävligt bra gjord, det du beskriver händer oftast om man gjort en lite för riskfylld omkörning så att man hamnat för nära.

Det kan också vara så att om man själv krockat in i dem tidigare, så blir de aggresivare och "ger igen".

Permalänk
Medlem

doolar tänk även på att det kanske inte är avsiktligt, om du kör på easy kanske dom är för "dumma" för att klara av att bromsa lika hårt som du, och därmed kör in i din röv. Om du kör på hard kanske dom är för modiga och tror att dom kan bromsa ännu senare än du gör, och därmed kör in i din röv
Baleur, master of making up idiot-reasons!

Vad har ni för gamertaggar btw? Eller lägg gärna till mig (Baleur), alltid kul att ha lite fler svenskar (även om min vännerlista har 98% svenskar).

Här är lite av mina mästerverk, jag har kört mycket med less is more nu, men ska ta och skapa nåt storverk på en bil idag tror jag
(tjejen på den första bilden har jag som unlocked, sparat som vinyl group. säg bara till om ni vill ha nån skrotbil med den på unlocked Fast rätt många har den eftersom en hel del unlocked sånna sålts på AH )

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
text

Fina bilar! Lägger till dig senare, GT : Bourdette

Har lagt till alla som skrivit här, enbart Dobblewobber som inte accepterat.

hade varit skoj att köra lite plojrace någon gång, swecare tillsammans! Kanske borde sätta upp en tid?

Vad vill ni spela? Career/exhibition? Skitsamma eller? Career så når man ju 1 mille credits snabbare iaf

Permalänk
Medlem

Det är väl lika bra att köra Career så får man nåt för sitt besvär, även om man bara ska leka
Men det får vi göra! Lattja runt lite och drifta och bete oss som svin mot asfalten

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Tjao

Någon som vet om man bara kan ladda upp 5 st foto till sin sida på forzamotorsport.net ?
Får bara upp 5 nämligen, vill ju ha lite fler

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

du kan bara ha fem stycken på forza motorsport hemsidan, dock så är det bara att ladda ner dem till datorn så laddar du upp resten.

Permalänk
Medlem

ok, lite synd, men men

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Lite skitsamma enligt mig. Du kan ändå inte länka bilderna till någon annan om jag inte har fel.

Permalänk

Ingen som har lagt till mig ännu..
Ni som lirar ofta kan ju lägga till mig. Har lagt till massor från swec men nästan inga som spelar.

GamerTag: TurboDanne

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

jag lägger till dig senare, har dock en liten svacka nu

Permalänk
Medlem

Min gamertag är doolar - lägg gärna till om ni vill. Har skickat tillbaka mitt Forza 2 eftersom det var repigt vid leverans och lite struligt emellanåt, jag hoppas få tillbaka det nu i veckan.

En annan grej som hände häromdagen var att luckan som sitter för USB-kontakterna på framsidan bara trillade loss när jag kopplade in GH2-gitarren. En petitess men irriterande så jag slog en signal till supporten och dom skickar en ny faceplate direkt utan att jag behöver skicka in den gamla. Service rakt av säger jag!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Beställde Forza 2 imorse, får det förhoppningsvis nu i veckan Adda gamertag så kan vi köra lite ^^.

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Lägger till alla. Vi borde anordrna ett swec-race nu när vi är så många, gäller bara att bestämma tid. till helgen iaf

Permalänk

Får se om jag har tid till helgen, men jag hoppas det. Vore kul att köra lite mot er alla

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk

Tycker oxå man borde köra swec race. Inga jätte laddade bilar för det är lite halv tråkigt tycker jag. Lite lagom kanske. max klass: S900 kanske eller nåt sånt. säg vad ni tycker. Eller ska man bara köra det värsta man har. Jobbigt bara för dom som inte har kommit så långt i spelet som har egna snygga och snabba bilar.

jag röstar mest på att man kör med lagom bilar. Inte dom snabbaste och inte dom slöaste. lagom är bäst eller vad man brukar säga..

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Jag kanske också är sugen på att vara med, dock med handkontroll då min force feedback gick sönder på min MS ratt.

Livetag: kr0owe84

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Annars är vi ett gäng på www.forzacentral.se som dagligen kör runt.
Både seriöst och mindre seriöst.

Vi kör också ett gäng turneringar.

Visa signatur

,

Permalänk

Tänkte bara säga att man kan räkna ut hp genom att man tar kw*1.36=hp.

E också gärna med och lirar lite mitt gt är Baconbomb skriv gärna flashback i meddelandet så jag vet. Hatar att få friends request från folk man inte vet vem dom e.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Min saab har nu nästan 400 hästar. Den låter fint.

Edit: haha, provade lite bilar i free-run.
Att sitta och spela xbox med ständig gåshud p.g.a. de rent underbara motorljuden är...tja... erotiskt?

ja det är det
jag stänger alltid av musiken i options det första jag gör när jag lirar ett nytt bilspel.

Permalänk

Siba skickade mitt spel idag. Så jag hinner nog inte va med i helgen och spela.. =/

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som får artefakter efter ett tags spelande?
Typ vägen blir helt svart, alla detaljer försvinner, bilen kör i luften osv?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Min jagga på bredställ

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga en sak, ni som har ratt. Brukar ni ställa in under "options/controller" att ni har en ratt eller kör ni på "standard controller"?

Jag har nu iofs. bara den gamla xboxen (den svarta) och har kommit över en billig ratt bara för att testa lite på skoj. I alla fall så satte jag kontrollinställningarna på "steering wheel" (forca moto, pgr2 osv) men tycker styrningen känns skum på något sätt. Skiftar jag sen mellan de olika rattar som finns , ja t.o.m standard kontroller så märker jag i ärlighetens namn ingen skillnad i styrkänslighet. Är det bara olika knapp konfigurationer som skiljer eller vad?

Jag är ju van vid att köra bilspel vid min pc (kör gtr2, rfactor, lfs osv) och det är en stor skillnad mellan styrningen där mot xbox. Kanske ingen rättvis jämförelse men att den är så stor liksom?

Att jag frågar om det här är för att jag är sugen på en 360 och undrar då förståss hur nya forza är med ratt. Köra med gamepad är otänkbart för mig

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Är det någon mer än jag som får artefakter efter ett tags spelande?
Typ vägen blir helt svart, alla detaljer försvinner, bilen kör i luften osv?

Nej, misktänker att din kylnig inte mår så bra.