Asus lanserar ny kylfläkt

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar ny kylfläkt

Tillverkaren Asus har idag lanserat en kylfläns med namnet Arctic Square. Den är aluminium-baserad och är relativt liten trots att den innehåller en 92-millimetersfläkt. Självfallet har den även värmeledningsrör ("heat-pipes").

Läs nyheten: Asus lanserar lysande kylfläns

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

najjs hoppas den presterar bra också

Permalänk
Medlem

lite star trek över de hela. påminner inte så mycket om Asus tycker jag...

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

något att ha för de där lysande burkarna antar jag:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det är bra att den lyser, tänkte modda min dator så den liknar en julgran tills julen 2007

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Varför ska det vara lysdioder i allt vad datortillbehör heter nuförtiden? Jag vill inte bli lurad av hur snyggt något är... jag vill betala för prestanda.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

haha, ser ut som slaktad moped har bidragit till den där..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kan vi inte göra samma sak med "heat pipes" som vi gjorde med ordet "mail" och bara ge det en svensk stavning? Jag föreslår härmed "hitpajps" i stället för värmeledningsrör. =D

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

heta rör annars...

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Avstängd

Deja vu?

Lysdioder: -10'c
Chrome: -15'c

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

vilken liten tjockis, väldigt mkt "chrome" utstråling med den där..
föresten, någon som vet den ultimata kylaren som konkurerar med Big typhoon och dylika desginer på luftkylare? tex zalmans CPNS serie?

btw, klockan går fel på sidan..

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Kromet va rätt läckert. Med Dioder e man ju rätt trött på..

Permalänk
Medlem
Permalänk

vänta på testerna....... vill gärna ha lite info om den kromade disco bollen

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Den ser i stora drag ut som deras andra kylare som testas av AnandTech här.

"If looks alone were all that mattered then the Silent Square Pro would be the Miss Universe of the computer cooler set. However, my mother and yours probably warned you that "beauty is as beauty does". By that yardstick the Silent Square Pro is the ugly stepsister since it really "does" very little compared to other top heatpipe coolers."

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
vilken liten tjockis, väldigt mkt "chrome" utstråling med den där..
föresten, någon som vet den ultimata kylaren som konkurerar med Big typhoon och dylika desginer på luftkylare? tex zalmans CPNS serie?

btw, klockan går fel på sidan..

Du har nog bara fel tidzon inställd.

Permalänk

Den var inte vacker iallafall, och aldrig att jag betalar 550 kr för den kylaren.
Finns nog bättre kylare för den prislappen, men det åtestår att vänta på prestandatester.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
lite star trek över de hela. påminner inte så mycket om Asus tycker jag...

Mycket 50-tals science fiction över den kylaren, kromad och lysande med mjuka former. Kan marknadsföras som "kylaren som Blixt Gordon använder :)"

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Men vem vill ha en prosessorylare som ser ut som en lysande ackumulatortank? inte jag iaf... Tror inte den är bra heller

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk

Jag säger som en del föregående "talare" fattar inte varför man ska ha massa dioder och bjafs intryckt på INSIDAN av datorn, jag menar jag har en dator för att spela/surfa/chatta m.m. inte för att den ska se snygg ut (har den undangömd så att jag inte ens ser den) har iofs sett en del snygga specialbyggen här på sweclockers men dom jag menar har inte dioder och shit i sig... nä tacka vet jag "standard" datorer som inte lyser upp halva lägenheten när dom är på

Visa signatur

Asus Striker Extreme Core 2 Duo 2.4Ghz Asus Geforce 7950GT 512mb 2gb DDR2 Skärm: 20" Mirai Hdd: 6x200gb 2x250gb

Permalänk
Medlem

Tja var ju ganska spacig, fast inget man skaffar när prestandan är målet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Den var INTE fin enligt mig....

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonathanf
Jag säger som en del föregående "talare" fattar inte varför man ska ha massa dioder och bjafs intryckt på INSIDAN av datorn, jag menar jag har en dator för att spela/surfa/chatta m.m. inte för att den ska se snygg ut (har den undangömd så att jag inte ens ser den) har iofs sett en del snygga specialbyggen här på sweclockers men dom jag menar har inte dioder och shit i sig... nä tacka vet jag "standard" datorer som inte lyser upp halva lägenheten när dom är på

Ja, vem f*n bryr sig hur det ser ut innanför chassit???

och alla lampor är ju förövrigt bara störande precis som du säger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Ja, vem f*n bryr sig hur det ser ut innanför chassit???

och alla lampor är ju förövrigt bara störande precis som du säger.

Underbart, fler människor som tycker som mig

Visa signatur

Asus Striker Extreme Core 2 Duo 2.4Ghz Asus Geforce 7950GT 512mb 2gb DDR2 Skärm: 20" Mirai Hdd: 6x200gb 2x250gb

Permalänk
Medlem

Krom är ingen bra värmledare, bättre att dom skulle vara svartmålade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Du har nog bara fel tidzon inställd.

Nej det har jag inte. (GMT+01:00) ska det vara

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonathanf
Jag säger som en del föregående "talare" fattar inte varför man ska ha massa dioder och bjafs intryckt på INSIDAN av datorn, jag menar jag har en dator för att spela/surfa/chatta m.m. inte för att den ska se snygg ut (har den undangömd så att jag inte ens ser den) har iofs sett en del snygga specialbyggen här på sweclockers men dom jag menar har inte dioder och shit i sig... nä tacka vet jag "standard" datorer som inte lyser upp halva lägenheten när dom är på

Kläder har vi för att värma oss varför köpa ett par levis jeans för 2000kr när man kan köpa ett par för 100kr på obs? ligger i vår natur att "piffa" till oss för att få fortplanta oss

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
Kläder har vi för att värma oss varför köpa ett par levis jeans för 2000kr när man kan köpa ett par för 100kr på obs? ligger i vår natur att "piffa" till oss för att få fortplanta oss

Så självlysande datorkomponenter kommer hjälpa dig trycka tjejer?

Permalänk

Nej, varför skall ni köpa en fläkt med dioder å trams om ni bara skall ha den undan stoppad?

Samma grej med folk som trimmar och och pyntar sina bilmotorer.
Det är ju för folk som vill visa upp dem och tycker att det är snyggt.
Kan man väll räkna ut med arselt att de inte vänder sig till prestanda galningar med en sådan fläkt???

Jag tycker den är snygg, ser som sagt lite "retro sci-fi" ut.
Inget jag skulle sätta i min överklockade burk, men skall rekommendera den till polarna som bygger ett chassi i plexiglas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
Nej det har jag inte. (GMT+01:00) ska det vara

Om du nu ska vara väldigt tjatig så se till att ha rätt åtminstone.

GMT+2 är det i Sverige just nu!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux