Permalänk
Medlem

Fronten borde fixas till! Kanske SS-symbol på ett fläktgaller där för att öka på WW2-känslan lite? Och iaf borde resten av fronten vara röd. Annars välgjort. Kul att spela WW2-spel på den och den kommande sovjet-burken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Näe, det blir en etta på den. Och en förhoppning att den snarast tas bort från galleriet!

Ja! Censur och att ta bort saker som inte bryter mot reglerna men anses "otrevliga" är det enda rätta! Snälla, skydda oss från ondska!

Permalänk

Snyggt chassi!
Fläkten på sidan känns dock lite felplacerad...

Vad gäller den politiska disskutionen här så känns väl den oxo fel tycker jag.... Men kan inte låta bli att lägga mig i...

Hakkorset fortsätter bara vara en nazistisk symbol om vi tillåter den fortsätta vara det.
Jag gillar mer att låta den vara en solsymbol och inte låta ett gäng fjantar bestämma att det är en hatisk symbol.

Att låta dom fortsätta med det har ju gjort att vår svenska flagga räknas som rasistisk, samt även att tors hammare är rasistisk.

Och i det samanhanget så blir ju kristi kors den symbol som står för flest mord av avikande och borde alltså bli totalt bannlyst?

Låt vår flagga vara en flagga för vårt land, låt tors hammare vara en historisk symbol och så även "hakkorset" .
Det är vi vanliga som ger dom som hatar allt och alla den symbol just den gruppen vill ha...

Vi bara ger bort utan att ifrågasätta, vem väljer...?

Ett symbol är inte mer än vad vi väljer att låta den vara.
Antingen så är denna dator snygg och rasistisk eller så är den snyggt byggd med ett möster som kanske berättar om solen

Permalänk
Medlem

Kan bara älska det... Härligt fläktgaller.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Inaktiv

Snyggt byggt! Sen får den se ut hur den vill.. jag bedömmer inte chassin politiskt

Permalänk
Medlem

Jävligt Snygg gjort Som tidigare inlägg har förtydligat så bedömmer jag det dick inte politiskt... Men riktigt snyggt

Visa signatur

-+ PaynE +-

Permalänk
Medlem

STÄNG AV DENNA SKIT SIDA........... HA LITE RESPEKT!!!!!!

Permalänk
Medlem

Snälla någon, så nu skall hela sidan stängas ner?
Och alla tycker inte som dig. vi har en åsiktsfrihet i detta land.

Inte för att jag sympatiserar med nazister. men det var ett snyggt chassi.
Och ingenting annat!

Permalänk
Medlem

Bullshit hela skiten...
Sweclockers var bra för några år sedan.
Men nu för tiden blir galleriet sämre och sämre.
Saknas moderator på Sweclockers som kan ta hand om galleriet.

Fan trött på sweclockers moderatorer nu, den har varit uppe i snart 12 timmar.

Det finns absolut ingen politik i detta, helf fel att ens lägga upp ett sådant galleri.
Folk blir störda på att se sånt. Specielt så väcks minnen.
Vilken som helst människa med vett innanför pannbenet vet att det är fel att göra sånt.

Jag tar illa upp på ett galleri som detta. Det är varken politik, konst eller något fint.

edit:

Nightrebell

Citat:

Hakkorset fortsätter bara vara en nazistisk symbol om vi tillåter den fortsätta vara det.
Jag gillar mer att låta den vara en solsymbol och inte låta ett gäng fjantar bestämma att det är en hatisk symbol.

Själva hakkorset i sig är en solsymbol ja.
Men färgsättningen och den symbolen symboliserar nazismen.
Tänk lite längre.

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Medlem

varför politik här?

Nu ska sidan stängas för en symbol...
Det är att ta politisk ställning och alltså göra sidan till en politisk åsiktsstyrning.
Vem avgör då vad som är rätt eller fel?
Är det inte vi på sidan som tycker att ett chassi är snyggt eller inte?

Eller... ska vi förbjuda den sosialistiska rosen och MP's maskros?

tycker ni att sydstasd flaggan e rasistisk?
tycker ni att tors hammare e rasistisk?
tycker ni att troll truman e rasistisk?
tycker ni att svenska flaggan e rasistisk?
e krisna korset rasistisk? de används i alla krig.

tänk

Visa signatur

allt löser sig inom sin tid

Permalänk

Blev tvungen att fortsätta det inlägg jag skrev, som svar på nedanstående...

----------------------------------------------------------------
Citat

Nightrebell

Själva hakkorset i sig är en solsymbol ja.
Men färgsättningen och den symbolen symboliserar nazismen.
Tänk lite längre.

Slut citat

------------------------------------------------------------------

Hur kan vi tillåta att en ynglig liten person och en ännu mindre grupp bestämmer vad en färg ell en symbol betyder?

Vem är det som borde tänka lite längre?
För mig är "hakkorset" en solsymbol och som sådan gäller den för mig.
Nazisternas illdåd tycker jag inte är värda att få en så historisk symbol till sitt minne. Jag tycker symbolen är värd så mycket mer.

Färgen röd är för mig en vacker färg och varm... Vilket jag inte kan säga om nazisterna... och alltså låter jag inte dom få den heller...

Tillsammans borde det bli en vacker solnedgång... och inte några udda individers vridna åsikter som gör sig gällande!

Att komma ihåg det som skedde då är viktigt och förhoppningsvis lärde sig människan något av det, men, tyvärr visar historien att så ej sker...

Det är inte små folkmord som skett genom tiderna till exempel under kristi kors... osv...

NEJ, tänk folk, vilka ska ha rätten till symboler, flaggor och innebörder?
Är det gemene man eller är det små udda grupper?

Tänk hela vägen!

Permalänk
Medlem

fett bögigt chassi.. är din granne 14 år eller?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Asså! JAg tycker att det var ett väldigt snyggt chassi(NEJ JAG ÄR INTE NAZIST!).
Sen tycker jag inte heller att man ska ta bort galleriet då det faktiskt finns komunistiska saker också! Och det är nog lika förjavligt som nazismen!

Blir lite störd på att så fort man nämer hakkors eller nazism eller rasism eller liknande, så blir folk helt galna! Spelar ingen roll om det är en bild med hakkors som säger att nazismen är dåligt nästan. Men sen när nån idiot går runt med "I love Stalin" tröjja å hammarn å skäran osv. som starkt uttrycker kommunism så är det ok?

Tycker det var väldigt snyggt trots symbolen. Ganska härligt intresse du har ska bli kul att jämföra chassina!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoisthis

Sen tycker jag inte heller att man ska ta bort galleriet då det faktiskt finns komunistiska saker också! Och det är nog lika förjavligt som nazismen!

Varför är kommunismen lika "förjävlig" som nazismen? Kommunismen är en bra tanke och innebär som sagt att alla är likvärdiga, tyvärr har komunism aldrig funits utan folk ser kommunismen som det som stalin gjorde. Men han var bara en "vanlig" diktator som tog makten genom att det sovjetiska folket litade på stalin.. Nazismen därrimot blev precis som den var menad att bli, döda dem som inte passar in i deras utopia.

Sen tycker jag att chassit var jävligt fult i sig..

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoisthis
Asså! JAg tycker att det var ett väldigt snyggt chassi(NEJ JAG ÄR INTE NAZIST!).
Sen tycker jag inte heller att man ska ta bort galleriet då det faktiskt finns komunistiska saker också! Och det är nog lika förjavligt som nazismen!

Blir lite störd på att så fort man nämer hakkors eller nazism eller rasism eller liknande, så blir folk helt galna! Spelar ingen roll om det är en bild med hakkors som säger att nazismen är dåligt nästan. Men sen när nån idiot går runt med "I love Stalin" tröjja å hammarn å skäran osv. som starkt uttrycker kommunism så är det ok?

Tycker det var väldigt snyggt trots symbolen. Ganska härligt intresse du har ska bli kul att jämföra chassina!

Tycker att komunismen är inte ens i närheten så förjävlig som du säger.I komunismen är vi alla lika oavsett rastillhörighet eller nåt annat,helt i motsats av den nazism som fördes av Hitler. Det som är målat på den här burken föreställer nåt som miljoner människor har kämpat mot, min farfar är skjuten av sådana som har kämpat för den här flaggan och för mig finns inte nån konstnärlig frihet som kan visa nåt annat än ett blodigt tecken som helt enkelt borde förbjudas helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Nightrebel, skärp dig

Nightrebel

kompis.. tänkt fan.
Ta tag i dig själv. Va snackar du för skit.
En symbol är en symbol. Men tillsammans med en annan sak så symboliserar den nazismen.

Du kan inte säga att en paj är mjöl..

Mjöl tillsammans med massa ingridienser blir en paj.
Samma sak gäller här, symbolen med den färgsättningen symboliserar nazismen. Samma som att säga att halvmåne och stjärna i vit med röd bakgrund symboliserar landet turkiet.

Nightrebel. Du måste väl inse lite saker. Du kan inte sitta och säger saker du tror är rätt när du själva verket har fel.

Denna diskussion passar inte dig, och inte heller i detta forum.

Visst ditt sätt att tolka en symbol är rätt, men när det gäller om färgsättning och andra delar på symbolen så blir den symbolen inte längre det man hade från början. Utan det blir något nytt.

Ta detta exempel.
Ta symbolen: Ett vitt kors.
Ta färgen: grön ; och sätt den som bakgrund.
Symboliserar den fortfarande ett vitt kors, eller symboliserar den nu Första Hjälpen?
Människan tar symboler och förändrar och sedan symboliserar den en helt annan sak.

Jag tycker inte ett galleri som detta är passande och att det finns folk som tar illa upp.

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Utan att göra något politiskt ställningstagande kan vi konstatera att en swastika riskerar att gå under lagen om hets mot folkgrupp och är därför opassande i galleriet och på webbsidan som helhet. Helt enkelt inget som vi vill befatta oss med.

*Galleriet raderat/tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015