World in Conflict Beta-tråden

Permalänk
Medlem

World in Conflict Beta-tråden

Tänkte att vi skulle ha en liten tråd där vi kan diskutera WiC-betan

Vad tycker ni om spelet ni som spelat det, tror ni det kan bli något?
Själv är jag inte så stor i maten när det gäller RTS, men WiC i 8vs8 är helt brutalt skoj Att slippa bygga bas å hela köret och bara börja slakta direkt passar mig helt perfekt.

Lirade med ett gäng andra FZ-medlemmar igår, testade på massa galna taktiker etc, var ruggigt kul. Man kan göra riktiga stordåd när man lirar bra tillsammans och delar med sig av TA-poäng när det behövs etc. Inte alltid så lätt att spara ihop till en nuke helt själv tex, och när fienden står uppradade på någon lång gata så är det surt om man inte har TAp nog för att lägga en bombmatta på egen hand :/

Nå, ut med språket!

Ps. Betakeys finns på gamespot.com, om det finns kvar några dvs
(har du fixat en key efter att denhär tråden skapats så skriv gärna det så folk vet att de finns)
Ps2. Kom ihåg att inte posta några egna bilder/filmer från spelet, vill inte få tråden stängd i onödan

Edit: ni som vill testa betan, fixa gratis konto på gamespot om ni inte har det
https://secure.gamespot.com/rps/signup/free.php?xsiteid=6

leta upp bannern på första sidan där ni kan klicka er till beta-signup ( http://www.gamespot.com/event/codes/world-in-conflict-beta/?t... kan funka också)

tanka betan @ http://beta.massgate.net/download_wic/ , jag kan rekommendera översta torrenten, 1,5MB/s

Härlig egengjord (med tidigare släppt material) trailer som nån knåpat ihop, mycket stämningsfull
http://youtube.com/watch?v=xqdB-qJxs6w

För att admins inte får för sig att stänga tråden huxflux
http://forums.vugames.com/thread.jspa?threadID=48843&tstart=1...
"After some thought we have decided that it will be just fine for particpants to discuss their beta experience publically. There is still a restriction on images and video."

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jadå, jag fick key alldeles precis =D Längtat efter att få gnaga lite på detta och nu äntligen =D

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Funkar det för någon i Vista? Har hört att många har problem i Vista med WiC.

Permalänk
Medlem

Det fungerar utan problem för mig i Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Det fungerar utan problem för mig i Vista.

Vilket Grafikkort/Drivrutiner? Jag själv kör med 158.45 Beta och det ska tydligen vara problem med dem.. funkar det inte så byter jag väl drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Tankar!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Vila i frid

Fick tag på en betanyckel och spelet inatt. Riktigt kul när man börjar begripa sig på spelet. Men det kräver nästan att man är ett par som spelar ihop. Svårt att hoppa in på en server och få ihop ett teamplay.

Ingen som kan dra upp en swecserver?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Fick tag på en nyckel. 61% klart av betan.. ska bli kul med lite spelande ikväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Vilket Grafikkort/Drivrutiner? Jag själv kör med 158.45 Beta och det ska tydligen vara problem med dem.. funkar det inte så byter jag väl drivrutiner.

Gfx 8800 med 158.24

Permalänk
Vila i frid

Vad har ni för specs på era burkar?
Sitter själv med C2D @3.2 1GB 7900GT. Upplever inte att spelet flyter som det ska.

Får även upp meddelande om vram overload.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Burk i sign, 1680x1050 på medium/high (mesta på high), 2x AA 2x AF, är fullt spelbart, går lite småtrögt vid nukes osv, men är inte direkt nått spel man behöver 100fps i

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Burk i sign, går segt i 1680*1050 med medium på i stort sett allt. 0xAA 8xAF.

Lång väntan till hösten och nytt grafikkort...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Finns det SP med i betan?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Burk i sign. 1680x1050, allt max, 4xAA /16xAF. Flyter på mycket bra under 8vs8.

Nej det finns inget SP med.

Permalänk
Medlem

*tankar*

Edit:

Är det någon som vet vilka portar spelet använder sig utav?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

NAJS! jag fick tag i en key och nu är spelet på nedtankning

Permalänk
Vila i frid

Verkar vara mängden ram det hänger på. Får bli 1GB till nu när det är så billigt.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte åt servrarna, någon som har liknande problem?

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Krashar hela tiden för mig. Efter 1 runda eller en halv så krashar det och får ett felmeddelande där det står en massa error. Prövat med olika drivrutiner och olika inställningar i spelet men inget hjälper.

Använder Vista men andra får det att funka i Vista..
Prövar väl att ladda hem spelet igen.

Permalänk
Medlem

Någon/Några som har lust att lira lite ihop, så man kan får lite fint teamplay.
Katanaa du är med i fz klanen va ?

Ingen som har en klan man kan joina

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Kom in i betan, skrev upp mig för ett gratiskonto och fick sen en key Gick lite fortare och enklare än vad jag trodde, känns som alla som skriver upp sig kommer in..

Synd bara att det tar 30h att ladda hem installationsfilen, och med deras egna nerladdningsprogram så måste jag vänta i 40m innan jag kan ladda ner...

Ingen som kan slänga upp den på ftp server eller liknande?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

hoobler, ja, jag är med i fzklanen

Mellwing, gamespot har 15 000 keys har jag för mig, får se hur lång tid det tar innan de är slut

Skulle just lira en klanmatch, men krashade för alla, testade igen sen, samma sak där. Förrutom de två krasharna har det funkat 100% felfritt för mig

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

katanaa - Använder du XP eller Vista?

Permalänk
Avstängd

tyvärr kan man inte joina då min epostadress är följande michael_91_@hotmail.com
och det verkar inte få vara understreck innan snabelat, känner igen det här..

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

För mig gick det lätt som en plätt, bara att regga ett nytt konto och sedan ladda ner det. Tyvärr får man vänta i 40min på att nerladdningen ska börja.

Permalänk
Medlem

Bah, får det inte att funka!

Får nåt felmeddelande efter ca 10 minuters spelande. Det står något sånt här: "Minidump NOT written to Temp"... någon som har någon aning?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Detta får jag upp...inte så bra...kan spela i fem minuter...sedan kommer detta upp.

Access violation writing to 0x00000000 at 0x004d0939

Minidump: C:\Users\redmac\Documents\World In Conflict\debug\crashdump.dmp

c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mc_mem.cpp (842): MC_Assert
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mc_heapimplementation.h (380): MC_Allocate
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mc_heapimplementation.h (461): operator new[]
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mrender\mr_renderd3d9.cpp (3392): MR_RenderD3D9::LoadSpecialTexture
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mrender\mr_texture.cpp (737): MR_Texture::Load
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mrender\mr_texture.cpp (1281): MR_Texture::MipSwap_AsyncLoadTextureFunction
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mt_task.cpp (18): MT_Task::Execute
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mt_workerthread.cpp (46): MT_WorkerThread::Run
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mt_thread.cpp (127): MT_Thread_thread_starter
f:\sp\vctools\crt_bld\self_x86\crt\src\thread.c (293): _callthreadstart
f:\sp\vctools\crt_bld\self_x86\crt\src\thread.c (275): _threadstart
ERROR: SymGetSymFromAddr64, GetLastError: 126 (Address: 0x77ecd109)
ERROR: SymGetLineFromAddr64, GetLastError: 126 (Address: 0x77ecd109)
ERROR: SymGetModuleInfo64, GetLastError: 1114 (Address: 0x77ecd109)
77ECD109 ((module-name not available)): (filename not available): (function-name not available)

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
Detta får jag upp...inte så bra...kan spela i fem minuter...sedan kommer detta upp.

Access violation writing to 0x00000000 at 0x004d0939

Minidump: C:\Users\redmac\Documents\World In Conflict\debug\crashdump.dmp

c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mc_mem.cpp (842): MC_Assert
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mc_heapimplementation.h (380): MC_Allocate
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mc_heapimplementation.h (461): operator new[]
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mrender\mr_renderd3d9.cpp (3392): MR_RenderD3D9::LoadSpecialTexture
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mrender\mr_texture.cpp (737): MR_Texture::Load
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mrender\mr_texture.cpp (1281): MR_Texture::MipSwap_AsyncLoadTextureFunction
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mt_task.cpp (18): MT_Task::Execute
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mt_workerthread.cpp (46): MT_WorkerThread::Run
c:\p4ws\wic-closedbeta\framework\mcommon2\mt_thread.cpp (127): MT_Thread_thread_starter
f:\sp\vctools\crt_bld\self_x86\crt\src\thread.c (293): _callthreadstart
f:\sp\vctools\crt_bld\self_x86\crt\src\thread.c (275): _threadstart
ERROR: SymGetSymFromAddr64, GetLastError: 126 (Address: 0x77ecd109)
ERROR: SymGetLineFromAddr64, GetLastError: 126 (Address: 0x77ecd109)
ERROR: SymGetModuleInfo64, GetLastError: 1114 (Address: 0x77ecd109)
77ECD109 ((module-name not available)): (filename not available): (function-name not available)

Precis samma fel för mig.. men jag sänkte till allt på lägsta så verkar det funka.

Kör du Vista btw?

Permalänk
Medlem

Bah! Vad är det för längd på matcherna igentligen? På tok för kort! Känns som om man spelar i ca 2 min.

Ser inget vidare ut på min burk heller. Måste köra på low och det laggar till och från. Står äver vram overload eller något uppe i hörnet hela tiden