Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem

Är det nån som har rabattkoden på 5% från mecenat som skulle kunna var schysst och PM:a det till mig. Jag har nämligen själv bara Studentkortet och kommer inte åt den koden=(. Man vill ju gärna ha så mycket rabatt man kan få =).

Visa signatur

kebj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
fick en annan

Du vill inte dela med dig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebj
Är det nån som har rabattkoden på 5% från mecenat som skulle kunna var schysst och PM:a det till mig. Jag har nämligen själv bara Studentkortet och kommer inte åt den koden=(. Man vill ju gärna ha så mycket rabatt man kan få =).

ni vet att det var 15% rabbat tills idag va?
vet inte fall den fungerar till 12 i kväll eller om det var 12 igår...

testa:

HH?9KGTVVMPJB5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
ni vet att det var 15% rabbat tills idag va?
vet inte fall den fungerar till 12 i kväll eller om det var 12 igår...

testa:

HH?9KGTVVMPJB5

Den fungerar inte nu, och inte igår heller för den delen:

"Uppgifter för följande kuponger har angetts, men det behövs mer information eller så uppfyller kupongerna inte giltighetskraven. Klicka på "Visa detaljerade information"-länkarna om du vill veta mer.

Få 15% rabatt!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syversen
Den fungerar inte nu, och inte igår heller för den delen:

"Uppgifter för följande kuponger har angetts, men det behövs mer information eller så uppfyller kupongerna inte giltighetskraven. Klicka på "Visa detaljerade information"-länkarna om du vill veta mer.

Få 15% rabatt!"

ok, såg det nu också, men detta är en annan kod, den funerar för mig!

N17L?F4XP3?WF5

(jag beställde på den andra rabattkoden igår, så du kanske missat nån bokstav eller råkat lägga till ett mellanslag lr nått, för den fungerade för mig (15%))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
ok, såg det nu också, men detta är en annan kod, den funerar för mig!

N17L?F4XP3?WF5

Jag får samma resultat med den. Kan det vara så att koden bara är giltig när man är privatperson? Jag köper datorn till mitt företag nämligen och är då inne som företagskund.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syversen
Jag får samma resultat med den. Kan det vara så att koden bara är giltig när man är privatperson? Jag köper datorn till mitt företag nämligen och är då inne som företagskund.

Japp, tror det stämmer,(att det inte går som företagskund)
men koden gäller inte på alla datorer heller har jag märkt, men m1330 fungera! och så får priset inte understiga 7500kr.... tror jag iaf....

men du menar att du slipper momsen som företagskund?
för annars lönar det sig och gå in som privat ju....

Den som jag beställde igår kosta 14k, fick den för 9.5k

efter rabbatkoden ( och deras 2500kr erbjudande som gäller tills den 30 jan för alla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
Japp, tror det stämmer,(att det inte går som företagskund)
men koden gäller inte på alla datorer heller har jag märkt, men m1330 fungera! och så får priset inte understiga 7500kr.... tror jag iaf....

men du menar att du slipper momsen som företagskund?
för annars lönar det sig och gå in som privat ju....

Den som jag beställde igår kosta 14k, fick den för 9.5k

efter rabbatkoden ( och deras 2500kr erbjudande som gäller tills den 30 jan för alla)

Provade precis och det var så, fungerar ej för företagare. Ja om jag inte får ett kvitto med företagsnamnet på så får jag inte dra momsen och behöver skatta för datorn, vilket gör att den hux flux kostar 30 000 istället..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syversen
Provade precis och det var så, fungerar ej för företagare. Ja om jag inte får ett kvitto med företagsnamnet på så får jag inte dra momsen och behöver skatta för datorn, vilket gör att den hux flux kostar 30 000 istället..

30,000? vad beställer du för ngt egentligen

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
30,000? vad beställer du för ngt egentligen

Nja, inte riktigt så det funkar. Om man som företagare handlar saker där både kostnad och moms är avdragsgill så behöver man fakturera lika mycket som varans värde. Köper jag kopieringspapper för 10 000 inkl moms så behöver jag fakturera 10 000 inkl moms för att "ha råd". Om jag däremot köper öl för 10 000 inkl moms så kommer jag dels få betala momsen och dels beskattas för inköpet, vilket i mitt fall ligger på ca 65% när man räknar med skatt och sociala avgifter. Alltså måste man fakturera ungefär dubbelt så mycket för att betala något som inte är avdragsgillt, och om fakturan är utställd på annan än bolaget så är det garanterat inte avdragsgillt.

Alltså måste jag fakturera ungefär 30 000 för att köpa en laptop för 15000 om den inte går att dra av.

Nog om detta och åter till topic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syversen
Nja, inte riktigt så det funkar. Om man som företagare handlar saker där både kostnad och moms är avdragsgill så behöver man fakturera lika mycket som varans värde. Köper jag kopieringspapper för 10 000 inkl moms så behöver jag fakturera 10 000 inkl moms för att "ha råd". Om jag däremot köper öl för 10 000 inkl moms så kommer jag dels få betala momsen och dels beskattas för inköpet, vilket i mitt fall ligger på ca 65% när man räknar med skatt och sociala avgifter. Alltså måste man fakturera ungefär dubbelt så mycket för att betala något som inte är avdragsgillt, och om fakturan är utställd på annan än bolaget så är det garanterat inte avdragsgillt.

Alltså måste jag fakturera ungefär 30 000 för att köpa en laptop för 15000 om den inte går att dra av.

Nog om detta och åter till topic

Jisses vad du krånglar till det!

Köp den i egenskap av privatperson och betala med företagskortet - som att göra ett utlägg fast du slipper betala med privata pengar.

Det gjorde jag igår med rabatt och rubbet. Köpte 2 st, totalt ~16k kr (~21k kr ink. moms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megalon
Jisses vad du krånglar till det!

Köp den i egenskap av privatperson och betala med företagskortet - som att göra ett utlägg fast du slipper betala med privata pengar.

Det gjorde jag igår med rabatt och rubbet. Köpte 2 st, totalt ~16k kr (~21k kr ink. moms)

Och din revisor köper det? Det hade nog inte min gjort..

Permalänk
Medlem

Just i det här fallet så gällde väl 15% koden endast de som har giltigt mecenat-kort (kan gälla andra typer av studentkort också) så är det väl möjligtvis en mycket begränsad skara som både studerar och driver t.ex. en enskild firma som kan utnyttja både rabatt och dra av momsen. Å andra sidan så är ju en enskild firma inte en juridisk person utan det är företagarens personnummer som är organisationsnummer.

För egen del så slutade mitt velande på en Vostro 1500, var inte supertänd på m1330 så jag snålade och väntar på "the next big thing". Det som avgjorde var att jag inte gillade färgerna på någon utav dem, hade pearl-white funnits kvar (liknande som finns på Inspiron 1520) så hade jag nog slagit till ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Just i det här fallet så gällde väl 15% koden endast de som har giltigt mecenat-kort

Koden som jag provade fungerade för alla privatkunder, dock inte när du var inloggad som företagskund. Jag driver heller inte en enskild firma och behöver således en faktura/kvitto utställd på bolaget, iallafall när man har en revisor av min kaliber

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Just i det här fallet så gällde väl 15% koden endast de som har giltigt mecenat-kort (kan gälla andra typer av studentkort också) så är det väl möjligtvis en mycket begränsad skara som både studerar och driver t.ex. en enskild firma som kan utnyttja både rabatt och dra av momsen. Å andra sidan så är ju en enskild firma inte en juridisk person utan det är företagarens personnummer som är organisationsnummer.

För egen del så slutade mitt velande på en Vostro 1500, var inte supertänd på m1330 så jag snålade och väntar på "the next big thing". Det som avgjorde var att jag inte gillade färgerna på någon utav dem, hade pearl-white funnits kvar (liknande som finns på Inspiron 1520) så hade jag nog slagit till ändå.

håller verkligen med om färgerna, dom är skitfula, denvita skulle vara namnam...
men jag beställde en svart trots att jag inte gillade färgen,

efter 15% rabbattkod och 2500kr avdrag så är xps m1330 lätt det bästa på marknaden för det priset, (inklusive zepton, som jag valde mellan)
det beror kanske lite vad man prioriterar, men det enda zepto har som är bra är g8600 (512mb) .

xps 1330 har inte ett fullt så bra grafikkort, men det fungerar för dom flesta spelen idag.....

(har en kompis som äger en xps 1330, och har cod4,
bioshock osv installerat och kör dom utan lagg, kanske inte på högsta grafiken, men endå standard inställningar)

XPS'n har dock tunnast skärm, 30-40% mer klarhet och skärpa
mycket mycket lättare, mycket snyggare (enligt mig)
mycket längre batteritid, mycket mer förmånliga avtal....

Jag resonerade iaf så när jag beställde xps,n då jag valde mellan zepton och den.
Då jag inte är någon spelfanatiker (men man ska endå inte räkna bort xps'n då den mycket väl fungerar till många nya spel)

Syversen/fredl och alla andra

Jag har varken mecenatkort eller något annat,
jag prenumererar endast på dell.se nyhetsbrev.. och dom skickade koden till mig som ett erbjudande!

det är bannemej bra att ha en speciell skräpmail som man kan ge ut till alla företag...
tex så hade windows xp en skicka in felrapportknapp, tryckte på den nån gång i början när mitt windows lagga sig och skrev att dom borde fixa det till dom samt min epostadress (som dom frågade om)....... när windows vista kom ut så skickade dom Vista ultimate gratis hem till mig... det stog: tack för du bidrog till att göra oss bättre (eller nått liknande)... hahaha

sorrysorry åter till topic!

här är dom två 15% rabbattkoder som fungerar till alla privat kunder tills kl 00:00 ikväll:

N17L?F4XP3?WF5

HH?9KGTVVMPJB5

Permalänk
Medlem

Glöm inte att använda rabattkoderna för både 15% OCH 5%. Det fungerar att kombinera båda, plus 2000:- rabatt plus 500:- rabatt för frakten.

Konfigurationen jag precis gjorde med 7200 rpm disk, tunna skärmen osv gav en total rabatt på 4607.88:-

5% rabatt = -465,38:-
10% rabatt = -1642,50:-
2000 Rabatt = -2000,00:-
Fri frakt = -500,00:-
-----------------------------------------
Total Rabatt = 4607,88:-

Permalänk
Medlem

Nu har även jag beställt en XPS M1330, blev:
T7250
8400GS
2gb minne
160gb 7200 varvs disken
LED skärm
Svart...
Pris: 8850kr

Ska betala på fredag då jag hoppas att mina pengar anländer till kontot, hoppas att man inte blir besviken!

Visa signatur

Coming soon! XPS M1330 - C2D 7250 - 2GB Ram - 8400Gs - 160GB 7200rpm - WLED - Black

Permalänk
Medlem

Kan man få den utan os om man ringer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Kan man få den utan os om man ringer?

Nej det går inte att få den utan OS, har försökt när jag beställde min m1330 som borde komma hem imorron eller på fredag.

Permalänk
Medlem

nice, släng upp lite bilder på datorn sen

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Har velat haft den burken sedan Dell visade den första gången måste vara en av de snyggaste bärbara på marknaden, helst den med röd färg

Permalänk

fan

okej, min största besvikelse på länge..... beställde min dell förra veckan, men avbeställde dan därpå för att jag fick erbjudandet!....
Pengarna skulle avreserveras direkt men det tog till idag för dell att avregga pengarna från kontot!!!!!!!!!!
Okej jag ringde och fråga hur jag skulle göra för att få datorn med rabbattkupongerna.. och hon sa att dom skulle ta pengarna från dom pengarna som dom hade reserverat och sen skicka tillbaka dom andra överblivande!!!!!!!!!!!!

Vad får jag för bekräftelse idag????
jo: din beställning är avbruten.... för dom kunde inte få ut 10k till från mitt konto........... fan va jag blir sur!!!!!!!!!

Finns det några andra rabbattkoder där ute???????

Permalänk
Medlem

5% rabatten finns fortfarande kvar på mecenat, men tycker du ska ringa till dell o förklara vad som har hänt och kräva att du får 15% rabatten.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Jag beställde min M1330 i söndags, och idag ringde det från Schenkers och de vill komma och leverera ett paket till mig efter 18 idag. Det måset jag säga är snabb leverans tid, är helt klart imponerad. Så nu återstår det bara att vänta tills ikväll.

"immortalsuccess" Tycker ju att dell borde kunna ordna så du får den för det pris du beställde den för, borde ju gå att aktivera orden igen för dig.

Permalänk
Medlem

Gandir, vad stod det som beräknad leveransdatum för dig ?

Beställde min i måndas och det står att beräknad leveransdatum är den sjunde februari

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Orderdatum: 2008-01-20
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-02-01
Faktiskt fraktdatum: 2008-01-22

Dom tar i ordentligt på den beräknade leverans tiden verkar det som, fast hellre det än att de inte håller vad de lovar.

Permalänk
Medlem

På min står det bara Fas: 2. I förproduktion.. beställde i tisdags kväll.

Permalänk

Beställde min Onsdags kväll 23/1, fick leveransdatum 12 februari. Känns rätt saftigt med 20 dagars leveranstid. Bara hoppas den kommer tidigare.

Visa signatur

i5 750@4GHz NH-U12P SE2 | 8GB DDR3 1600MHz CL7 | P7P55D Pro | SSD X25-M G2 80GB | HDD 2*1TB | Radeon 5870 @ 875MHz ' 1275MHz | Corsair 750W | Xonar Essence STX | 120Hz TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megamangr
Beställde min Onsdags kväll 23/1, fick leveransdatum 12 februari. Känns rätt saftigt med 20 dagars leveranstid. Bara hoppas den kommer tidigare.

Det måste vara någon komponent som är svår att få tag på isf, jag beställde också igår kväll och fick leveransdatum den 5:e februari.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Så nu har min 1330 kommit, har inte vågat starta den ännu den är på tok för kall för det. Men build quality är på topp av vad jag ser just nu, fast det är svårt att vara kritisk i det första ögonblicket Känns hur som helst riktigt solid, och helt underbart att inte en en plastig maskin som nästan alla laptops man har provat har annars tycker jag.

Återkommer med hur den fungerar efter jag har vågat slå igång den.