Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem

av det jag läst runt så kan det t.om vara så illa att det är flera komponenter som saknas!!

Det jag snappat upp: 160gb 7200rpm hdd's, Röd karmosin färgen, och förstås tillvals skärmen (White-led skärmen 300nit)

imorgon tänker jag iaf ringa o höra lite med de... ok att de satt ut att d e 11 dar kvar.. men i denna takt ere ju tveksamt om de ens klarar d... tänker inte ta en försening när de redan får 3 veckor på sig!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
av det jag läst runt så kan det t.om vara så illa att det är flera komponenter som saknas!!

Det jag snappat upp: 160gb 7200rpm hdd's, Röd karmosin färgen, och förstås tillvals skärmen (White-led skärmen 300nit)

imorgon tänker jag iaf ringa o höra lite med de... ok att de satt ut att d e 11 dar kvar.. men i denna takt ere ju tveksamt om de ens klarar d... tänker inte ta en försening när de redan får 3 veckor på sig!

håller med!
canclar min order i ren protest snart!

Permalänk
Medlem

mailade dom i söndas om detta, har ej fått något svar än...

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Ang leverans så är det väldigt olika,
jag beställde min dator 5/1, alltså en lördag kväll, och den 11/1 fick jag den hemlevererad. Jag har delar som de flesta beställer (t.ex LED, 7200rpm disken osv)
Deras leveransproblem verkar vara till och från, just nu har de antagligen många beställningar pga rabatter världen runt.

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem

Nu får dom fan röra på sig!!

Nån som vet om man beställer ett 9cell från ebay usa om de funkar i en eu maskin?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borrre
Ang leverans så är det väldigt olika,
jag beställde min dator 5/1, alltså en lördag kväll, och den 11/1 fick jag den hemlevererad. Jag har delar som de flesta beställer (t.ex LED, 7200rpm disken osv)
Deras leveransproblem verkar vara till och från, just nu har de antagligen många beställningar pga rabatter världen runt.

lyckliga du !
Levde produkten upp till dina förväntningar?

jag tänkte på en annan sak, tänk om dom stackars "ihopplockar-snubbarna" får panik när dom väl får sina
komponenter om några dagar och är tvungna att jobba 3dubbelt så snabbt bara för att dom ligger efter....

((((
Jag kan tänka mig något sådant då jag jobbat på en fabrik i norge, där dom ibland låg efter i produktionen, vi fick då massa krav på oss att jobba snabbare och fick också provision på hur många delar vi spottade ut.... vilket (kunde) föra med sig sämre byggkvalitet! En annan sak som oroar mig är alla rapporter om dålg byggkvalité, hoppas verkligen dell fixar steken!!!!!!!!
))))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
lyckliga du !
Levde produkten upp till dina förväntningar?

jag tänkte på en annan sak, tänk om dom stackars "ihopplockar-snubbarna" får panik när dom väl får sina
komponenter om några dagar och är tvungna att jobba 3dubbelt så snabbt bara för att dom ligger efter....

((((
Jag kan tänka mig något sådant då jag jobbat på en fabrik i norge, där dom ibland låg efter i produktionen, vi fick då massa krav på oss att jobba snabbare och fick också provision på hur många delar vi spottade ut.... vilket (kunde) föra med sig sämre byggkvalitet!
))))

Jodå det gör den allt, bara CPU-whinet som är fruktansvärt irriterande. Får processorn jobba lite så hör man den knappt, men jag formaterade datorn såfort jag fick den, och jag kör väldigt lite saker i bakgrunden så den tjuter som fan. Det är väl det enda minuset, annars är allt kanon. Mkt dator för pengarna!

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borrre
Jodå det gör den allt, bara CPU-whinet som är fruktansvärt irriterande. Får processorn jobba lite så hör man den knappt, men jag formaterade datorn såfort jag fick den, och jag kör väldigt lite saker i bakgrunden så den tjuter som fan. Det är väl det enda minuset, annars är allt kanon. Mkt dator för pengarna!

Man kanske skulle väntat och beställt , då dom säger att den nya "penryn" processorn ska lanseras till m1330 ....
utan cpuwhine förmodligen?

Vilken inställning tog du? 2.2ghz lr 2.0? är det samma modell på dom två processorerna eller har man större chans att få en med cpuwhine om man väljer tex 2.0ghz-aren?

Permalänk

Så, då hoppar jag också med i m1330-klubben. Tog och beställde det värsta (i princip) då jag måste ha en bärbar dator för D-uppsatsen, och min gamla Toshiba Portege 3440CT från 2001 börjar bli trött. Var nästan hutlöst billigt, betalade ~11000 för 2.2Ghz, 2GB ram, 160GB 7.2k rpm, led-skärm. Antar att m1330 är på väg att uppdateras men nu orkar jag inte sitta med min gamla häck längre. Så min m1330 får ersätta dels min gamla bärbara och min stationära dator.

Annars ser http://www.dustinhome.se/pd_5010128990.aspx ut som en MYCKET trevlig burk, även om 17000:- är aningens för mycket för mig.

http://www.ideastorm.com/article/show/75525/Update_M1330_GPU_... var annars en bra ide.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Så, då hoppar jag också med i m1330-klubben. Tog och beställde det värsta (i princip) då jag måste ha en bärbar dator för D-uppsatsen, och min gamla Toshiba Portege 3440CT från 2001 börjar bli trött. Var nästan hutlöst billigt, betalade ~11000 för 2.2Ghz, 2GB ram, 160GB 7.2k rpm, led-skärm. Antar att m1330 är på väg att uppdateras men nu orkar jag inte sitta med min gamla häck längre. Så min m1330 får ersätta dels min gamla bärbara och min stationära dator.

Annars ser http://www.dustinhome.se/pd_5010128990.aspx ut som en MYCKET trevlig burk, även om 17000:- är aningens för mycket för mig.

http://www.ideastorm.com/article/show/75525/Update_M1330_GPU_... var annars en bra ide.

välkommen!

Permalänk
Medlem

Jag betalade 9657,70 för samma utrustning=)

Permalänk
Medlem

Såg att det kommit ett nytt BIOS A07 till m1330 för nån vecka sen nån som testat det?

Visa signatur

kebj

Permalänk
Medlem

Dells förseningar

Snackade precis med dell.
De har problem med leveranser av grafikkort. Därför tar det lite extra lång tid nu tydligen. Man blir ju irreterad.
Dell har nu också gjort om paketen på dell.se
Större hårddisk och 3gb ram i 3 av de 4 paketen.

Permalänk
Medlem

De har också tagit bort LED-skärmen, för de som vill ha en sådan (och vem vill inte det?)

EDIT: Jag menar alltså i grundpaketet man köper, om man inte ändrar något. Vill du ha LED så får du punga ut med 730 kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johank82
De har också tagit bort LED-skärmen, för de som vill ha en sådan (och vem vill inte det?)

LED-skärmen finns fortfarande kvar som val.
Det har däremot tillkommit en SSD-disk för den dyraste varianten som val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
LED-skärmen finns fortfarande kvar som val.
Det har däremot tillkommit en SSD-disk för den dyraste varianten som val.

För tillfället verkar det vara som på Henry Fords tid. Du kan få den i vilken färg du vill bara du väljer svart.

Permalänk
Medlem

Re: Dells förseningar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakobce
Snackade precis med dell.
De har problem med leveranser av grafikkort. Därför tar det lite extra lång tid nu tydligen. Man blir ju irreterad.
Dell har nu också gjort om paketen på dell.se
Större hårddisk och 3gb ram i 3 av de 4 paketen.

Det var ju jäkla sorgligt?

Nästan så man avbeställer för andra gången?

sa de något om de kommer klara leveranstiden då? för annars tycker jag de borde uppgradera än för väntetiden.......

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Vad finns det för rabatter nu då är det värt att beställa om sin dator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Vad finns det för rabatter nu då är det värt att beställa om sin dator?

finns inga vad jag vet, eller tills imorn är det jju 2000kr rabbat,
men jag beställde efter den 23 då rabbatten gick ut...
ringde då och fråga om jag kunde få den billigare så här några dagar efteråt... efter mycket gnälllande från min sida så sa han att han kunde fixa så att jag får 2.2ghz , led skärm , 2gb ram, gforce 8400, drulleförsäkring och det andra vanliga för 9500kr om jag bara beställde en skrivare med 40% rea.... skrivaren kostade 400kr så jag fick allt för under 10k..... låter som ett skumt affärstrick för att få bort dåliga skrivare, men eftersom jag fick den för 10k klagar jag inte, den kostade endå 14,8k utan rabbatten!

men om det tar mer än den utsatta leveranstiden så hoppas jag mig kunna förhandla till mig 1 gigg extra i ram eller nångon mer försäkring :P.... ibland går det ju ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
finns inga vad jag vet, eller tills imorn är det jju 2000kr rabbat,
men jag beställde efter den 23 då rabbatten gick ut...
ringde då och fråga om jag kunde få den billigare så här några dagar efteråt... efter mycket gnälllande från min sida så sa han att han kunde fixa så att jag får 2.2ghz , led skärm , 2gb ram, gforce 8400, drulleförsäkring och det andra vanliga för 9500kr om jag bara beställde en skrivare med 40% rea.... skrivaren kostade 400kr så jag fick allt för under 10k..... låter som ett skumt affärstrick för att få bort dåliga skrivare, men eftersom jag fick den för 10k klagar jag inte, den kostade endå 14,8k utan rabbatten!

men om det tar mer än den utsatta leveranstiden så hoppas jag mig kunna förhandla till mig 1 gigg extra i ram eller nångon mer försäkring :P.... ibland går det ju ....

Du får ge tips här om hur man gör!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska få min senast den 11 febuari beställde 22 jan. Han lät rätt säker på att jag senast skulle få den då..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
Du får ge tips här om hur man gör!

Det gäller och vad artig samt ha lite tur, och visa att man verkligen vill ha datorn, men inte har pengarna ....

Jag har alltså mega bra tips, jag var bara ärlig, artig och tryckte på lite med frågor som; men går verkligen inte det?!

Jag gjorde så här typ:

när jag ringde och frågade så sa han direkt nej. Då fortsatte jag med lite andra frågor och saker om datorn och lät honnom briljera med sin kunskap... snackade lite om spel och sånt, och att jag beställt en förut men avbeställt den senare pga rabbatkoden..... efter ett tag så mjuknade han, de var då jag passade på och fråga, men går det alltså verkligen inte att beställa om med rabbatkoderna?

----------------------------------------------------------------------------------
Jag avbeställde datorn, men han inte beställa en ny innan rabbatkoderna gick ut ( den 23 jan) ringde dom och var mycket artig och undrade snällt flera gånger : men finns det inget sätt att få dom där rabbattkoderna igen, jag är en fattig student...... 3 dje gången sa han: Ja det finns faktiskt en sak jag man kan göra, det är om du beställer en skrivare med rabbatt, för då sträcker sig lite av rabbatten på datorn, eftersom du beställer den samtidigt ( detta lät som ett rejält fult affärsknep, men eftersom han erbjöd priset 10k för både skrivare och datorn med den konfiguarationen så tackade jag givetvis snabbt ja)

men då kom jag på att jag bara hade 9980 kr på kontot eller nått sånt, jag sa det till honom, då sa han; ja men de fixar vi.... så dom har alltså tillgång till att pressa priset själva.....

Permalänk
Medlem

huhu det börjar närma sig nu, 7februari skulle jag få datorn , få se nu om det datumet kommer att hålla.

Fan vad jag hatar dells, "nej vi kan inte lägga till elr ta bort något från din order". Hur svårt kan det var när dom har en leveranstid på 3veckor att addera elr byta ut nån del.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
huhu det börjar närma sig nu, 7februari skulle jag få datorn , få se nu om det datumet kommer att hålla.

Fan vad jag hatar dells, "nej vi kan inte lägga till elr ta bort något från din order". Hur svårt kan det var när dom har en leveranstid på 3veckor att addera elr byta ut nån del.

Om det fortf såtr förproduktion tror jag inte de klarar det!! går ju bort 2 dagar i helgen oxå

Visa signatur

Permalänk

Jag beställde min dator den 23:e januari, fick leveransdatum 12 februari. Tyckte redan då att det var saftigt med nästan 20 dagars leveranstid. Idag ringde dell mig och sa att dom inte kunde hålla 12:e februari, för att det var stor efterfrågan och komponentbrist. Nu fick jag ett nytt leveransdatum, 26 februari!!!

Börjar bli ganska less nu, funderar fan på att avbeställa. Tjejen jag pratade med skulle ringa och prata med fabriken, och kolla vad problemet är mer specifikt, sen skulle hon ringa mig i nästa vecka. Man får väl fundera lite, har iof inte bråttom. Detta kanske är ett gyllene läga att pruta till sig lite uppgraderingar som plåster på såren.

Visa signatur

i5 750@4GHz NH-U12P SE2 | 8GB DDR3 1600MHz CL7 | P7P55D Pro | SSD X25-M G2 80GB | HDD 2*1TB | Radeon 5870 @ 875MHz ' 1275MHz | Corsair 750W | Xonar Essence STX | 120Hz TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megamangr
Jag beställde min dator den 23:e januari, fick leveransdatum 12 februari. Tyckte redan då att det var saftigt med nästan 20 dagars leveranstid. Idag ringde dell mig och sa att dom inte kunde hålla 12:e februari, för att det var stor efterfrågan och komponentbrist. Nu fick jag ett nytt leveransdatum, 26 februari!!!

Börjar bli ganska less nu, funderar fan på att avbeställa. Tjejen jag pratade med skulle ringa och prata med fabriken, och kolla vad problemet är mer specifikt, sen skulle hon ringa mig i nästa vecka. Man får väl fundera lite, har iof inte bråttom. Detta kanske är ett gyllene läga att pruta till sig lite uppgraderingar som plåster på såren.

Samma sak här! Fick min leverans flyttad från 6/2 till 21/2. Funderar på att avbeställa och köpa nå't annat. Men vad? Jag tittade runt på lite andra datorer och jag hittar inte något jag hellre vill ha som inte kostar betydligt mer.

Permalänk
Medlem

26 februari är helt o acceptabelt ringer dom mig med det datumet så avbeställer jag med en gång

Permalänk

Ne jag håller med, har också fastnat för xps 1330. Den ända dator jag hittar som jag skulle kunna tänka mig istället är

http://www.dustinhome.se/pd_5010125139.aspx&csref=Prisjamfore...

Amilo vs 1330

+ bätte batteritid
+ 2 års garanti istället för 1år som dell har
+ större hårddisk. Jag beställde innan man fick 250gb och 3gb ram. Men iaf jämför med när jag beställde så du blir det plus till amilo för 250gb
+ Snabbare processor då jag valde den på 2ghz hos dell, får den snabbare på 2,2ghz med amilon för samma pris.
- Sämre grafikkort
- Inte alls lika snygg

Visa signatur

i5 750@4GHz NH-U12P SE2 | 8GB DDR3 1600MHz CL7 | P7P55D Pro | SSD X25-M G2 80GB | HDD 2*1TB | Radeon 5870 @ 875MHz ' 1275MHz | Corsair 750W | Xonar Essence STX | 120Hz TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megamangr

Det är himla intressanta leveransdatum du får av dem. Jag beställde samma dag och fick ursprungligen den 5:e. Det blev ju såklart också uppskjutet, men "bara" till den 20:e. Nog för att det kunde skilt någon komponent ibörjan då, men nu borde det ju inte finnas något de inte hinner få tag på, det är ju trots allt en månad från beställningsdatumet vi talar om.

Permalänk
Medlem

säg att du vill avbeställa om dom inte ger dig saftiga uppgraderingar, helt absurt att ge en leveranstid på 3veckor+.

Visa signatur