Samurize + GetTV - inga program

Permalänk
Medlem

Samurize + GetTV - inga program

Har problem med GetTV scriptet. Har kört det under flera år utan problem. Men nu verkar det vara nått nytt problem. Jag får nu bara upp texten "inga program" på alla kanaler.

DagensTV.com som scriptet hämtar infon ifrån är igång och jag har tömt temp mappen...

Kan det var ny layout på DagensTV.com så att "tablån" inte kan hämtas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan det var ny layout på DagensTV.com så att "tablån" inte kan hämtas?

Japp. Förhoppningsvis har scriptmakarn inte gått och lagt sig så han kan uppdatera scriptet.

Permalänk
Medlem

Samma problem här..

Permalänk
Medlem

Ingen som kan göra script, som kan kolla på det?

Permalänk
Medlem

No news yet?

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Har hittat ett finskt plugin in som eventuellt kan fungera tills dess gettv skriptet är uppdaterat. Verkar täcka en del svenska kanaler iaf. Bland annat:[svt1], [svt2], [tv3], [tv4], [tv6], [tv8], [svt24], [svteuropa], [tv4+], [tv400], [tv4film], [tv4fakta.

Däremot är mina kunskaper i finska obefintliga varför någon gärna får hjälpa till o reda ut begreppen när det gäller konfigufrationen av detta plugin.

Länk:
http://www.samurize.com/modules/mydownloads/singlefile.php?ci...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Pura FinTV.dll Samurize\plugins -hakemistoon
(esim. C:\program files\samurize\plugins\).

Pura esimerkkiconfiggi FinTV_example.ini Samurize\configs - hakemistoon
(esim. C:\program files\samurize\configs\).

Tycker det verkar ganska simpelt, fast jag har bara 106 IQ

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W3rkan
Pura FinTV.dll Samurize\plugins -hakemistoon
(esim. C:\program files\samurize\plugins\).

Pura esimerkkiconfiggi FinTV_example.ini Samurize\configs - hakemistoon
(esim. C:\program files\samurize\configs\).

Tycker det verkar ganska simpelt, fast jag har bara 106 IQ

Jo så långt är jag ju med. Det är vid själva konfigurationen av detta plugin som mina språkkunskaper (eller snarare bristen på desamma) ställer till det.
Tänkte snarast på de värden som ska matas in:

"enter value: Montako ohjelmaa / kanava?"
"enter value: Tulostetaanko tiedostoon? (k/e)"
"enter value: Linkkituki? (k/e)"
"enter value: Riviformaatti"
"enter value: Formaatti"

106? En bit kvar till MENSA-medlemskap då. Men om du kan finska tas översättningshjälp tacksamt emot.

Har faktiskt tittat på en lösning med PageScraper och det är möjligt att få det att fungera med dagens tv. Om man för varje enskild plugin anger direktlänk till varje kanals tablå och som starting position anger ""activeevent">" och ending position "<" så fungerar det. Samma sak för nästa program fast då nextevent. Men då det kräver en del pill om man har ett gäng kanaler så tänkte jag testa finTV till en början med. Fram tills det fungerar kan man ju alltid använda www.superstart.se :s fina tv-tablå.

Permalänk
Medlem

Montako ohjelmaa = Hur Många Program
Tulostetaanko tiedostoon = Kommande...
Linkkituki = Länk...
Riviformaatti = Radformat
Formaatti = Format

...och min finska e botten.
Kom på sen när jag läste vidare att det inte var så simpelt.

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W3rkan
Montako ohjelmaa = Hur Många Program
Tulostetaanko tiedostoon = Kommande...
Linkkituki = Länk...
Riviformaatti = Radformat
Formaatti = Format

...och min finska e botten.
Kom på sen när jag läste vidare att det inte var så simpelt.

Finnar borde få rabatt på tangentbord, de gör ju alla ord dubbelt så långa :D:D

Linkkituki haha bästa

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Fick ju betala 20€ (ca 200Kr) för mitt Logitech Media Keyboard Elite

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget?

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha!

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ett uppdaterat TV-script (GetTV_Dx by Hölger) nu @ www.samurize.com/modules/mydownloads/
Inte så många kanaler som default, men det är enkelt att modifiera själv för fler kanaler.

Permalänk
Medlem

Och jag fixade till ett ny config till PageScraper som drar ner program listan från www.tv-guide.nu

Krylls TV guide

PageScraper är helt grym för övrigt för att hämta info från sidor utan RSS feed

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Och jag fixade till ett ny config till PageScraper som drar ner program listan från www.tv-guide.nu

Jo, jag funderade på att påpeka om denna också, men det stöp på att jag först misslyckades med att importera configen. Glömde att köra 'Config Tool' som admin...
Tackar, den här blir fin bas för en egen ny design.

Permalänk

En liten fråga som hamnar i kläm

har länge försökt att få igång dessa program men har inte lyckats:(
Jag fattar nog inte en programen till 100 och så. men någon som skulle vilja hjäla lite och få igång att för mig?
har läst diversa Faq's fast det brukar bli krångligt och sedan så stämmer inte bilder och annat överrens, steg fattas osv. så det blir bara luddigt.

Tackar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jättebra, men naturligtvis saknar jag en sak.

Går det att på något sätt få en temporär textfil för varje kanals hela tablå med PageScraper, så att man kan skapa en "pratbubbla" som visar hela tabblån om man hovrar med muspekaren över varje kanal?

Jag länkade till "xx.tv" i tempmappen via "mouseover" för att skapa dem i gettv förrut, för att få plats med fler kanaler och ändå ha tillgång till hela tablån för varje kanal.

Eller går det att lösa direkt i PageScraper?

Edit: Bommade Kanels inlägg. Nu är jag igång igen...

Permalänk

Jag gjorde ett försök att laga GetTV, men körde fast i filhanteringen. Jag gjorde en tråd i programmeringsforumet för ett tag sedan, men det hände tyvärr inte mycket där. Varför teckenkodningen strular vet jag inte riktigt, men det kan var så att dagenstv.com har bytt den på sina sidor.

EDIT: Upptäckte att "getTV *updated*" hade kommit, så jag snodde lite ADODBS-kod av honom.
http://www.samurize.com/modules/mydownloads/

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Jag gjorde ett försök att laga GetTV, men körde fast i filhanteringen. Jag gjorde en tråd i programmeringsforumet för ett tag sedan, men det hände tyvärr inte mycket där. Varför teckenkodningen strular vet jag inte riktigt, men det kan var så att dagenstv.com har bytt den på sina sidor.

EDIT: Upptäckte att "getTV *updated*" hade kommit, så jag snodde lite ADODBS-kod av honom.

Du får gärna kämpa vidare med att försöka fixa GetTV med tablån från orginalsidan dagenstv.com eller http://www.tv-guide.nu.
Tablån som hämtas från omtv.se täcker inte riktigt hela dygnet.

Edit: Såg att det kommit en ny version av den nya versionen...
Jag ändrade i koden lite på den nya och kör en kombination av bägge, så nu kan jag få all info jag vill ha beroende på var jag sätter muspekaren i tablån... Men fortfarande fattas nattsändningarnas program i tablån.

Permalänk

Min version använder DagensTV.com. Finns at hämta här:
http://www.hycken.com/~skivsamlingen/tmp/GetTV.js

Blev inspirerad av andra här i tråden som använde sig av popups, men jag ville inte ha alla dagens program. Jag löste det med att bara visa nuvarande program plus alla som kommer efter det. De funktionerna som returnerar en sån lista heter i stil med GetComingSVT1(). Jag orkade bara göra såna funktioner för de kanalerna som jag är intresserad av, men det är lätt att lägga till fler kanaler.

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Du får gärna kämpa vidare med att försöka fixa GetTV med tablån från orginalsidan dagenstv.com eller http://www.tv-guide.nu.
Tablån som hämtas från omtv.se täcker inte riktigt hela dygnet.

Edit: Såg att det kommit en ny version av den nya versionen...
Jag ändrade i koden lite på den nya och kör en kombination av bägge, så nu kan jag få all info jag vill ha beroende på var jag sätter muspekaren i tablån... Men fortfarande fattas nattsändningarnas program i tablån.
http://img61.imageshack.us/img61/3738/bild1qc0.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/7145/bild2sw9.jpg

det där var ju väldigt intressant

har du koden till det tv-scriptet?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
det där var ju väldigt intressant

har du koden till det tv-scriptet?

Det är en kombination av första och andra versionen av det nya scriptet som tar datan från omtv.se jag använder. Jag ändrade bara i ett av scrippten så att filändelsen i tempmappen skiljer sig. Så slutressultatet blir 2 filer för varje kanal.

Men jag är på väg att gå tillbaks till orginalet med hjälp av Endless Nameless script. Men jag tappar tyvärr programinfon... Och det leva jag med, bara tablån är komplett...

Tack för scriptet "Endless Nameless". Det är kanon.

Permalänk
Medlem

Finns en fungerande version av getTV till samurize ute nu.
http://www.samurize.com/modules/mydownloads/singlefile.php?ci...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droideka
Finns en fungerande version av getTV till samurize ute nu.
http://www.samurize.com/modules/mydownloads/singlefile.php?ci...

Tack för infon.
Hoppas nu detta fungerar bra för mig då jag haft problem med uppdateringen i de andra nysläppta scripten. Data för nytt dygn har inte tankats ner korrrekt. =/

Permalänk

Jaha då har de bytt lite i designen på sidan (www.omtv.se) igen. Jag har inga kunskaper i hur man gör ett skript men har hittills lyckats klara mig genom att klura ut var i skriptet men definerat vilken info den ska ta från sidan.

Nu har de dock förstört lite genom att det pågående programmet får en lite annan kod, vilket visserligen bara påverkar just den raden i filen som skapas på min dator, men det stör mig.

Nu till frågan då: Vet någon hur man kan fixa detta?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Nån som har ett alt till GetTV då det inte hjälper att tabort *.tv filerna längre?

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

ja nu fungerar inte scriptet längre.. de verkar som de gjort om hemsidan IGEN?!!!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag använder Endless Nameless script som finns postat i denna tråden, fungerar klockrent!