Vad använder ni för system för bugghantering/projekthantering

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för system för bugghantering/projekthantering

Söker efter en webbapplikation (gärna open source) som är gjort för mjukvaruutveckling där man kan lägga in olika projekt och även hålla ordning på buggar och önskemål. Helst ska det även ha en tidrapporteringsfunktion.

Så vad använder ni på era företag?

Permalänk
Medlem

På det företag där jag jobbar använder vi oss av Focal Point (http://www.telelogic.com/corp/products/focalpoint/index.cfm) som är ett webbaserat system liknande det du söker. Jag är inte så övertygad om att det är det bästa som finns, men det funkar.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem

trac, http://trac.edgewall.org/ har jag använt, dock inte på jobbet.

Permalänk
Medlem

Vi kör trac på jobbet både för dokumentation och bugghantering. Det funkar mycket bra, även om vi inte är så stora att verkligen stresstesta det

Tyvärr har trac inte stöd för tidrapportering, men det kan finnas plugins som klarar av det.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

Projekthantering skulle vara en funktion som önskas också, har trac detta?
Annars verkar trac tillsammans med subversion vara väldigt bra.

Permalänk

Vi testade ett stort antal. Hade 4-5 externa bolag här som visade deras mjukvaror. Surfade runt på ett stort antal men inget passade fullt ut.

Då inget passade vårt arbetssätt så byggde vi det själv.

Tog två veckor för tre personer att få till det så som vi ville. Vi byggde in tidsrapportering och CRM. Om jag får som jag vill kommer vi släppa det som opensource.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettan
Projekthantering skulle vara en funktion som önskas också, har trac detta?
Annars verkar trac tillsammans med subversion vara väldigt bra.

Beror på vad du menar med projekthantering. Trac och subversion är en bra lösning för dokumentation, bugghantering och versionshantering.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.