Permalänk
Medlem

Nytt nätagg. (Åskan tog det)

Okej, hej.

Det här var ju inte planerat riktigt, åskan slog ut datan. Datan startades om, drog då ut alla kablar men det var tydligen försent. Nätagget gick sönder, lukade bränt (IC krets är bränd). Har en gammal skit dator har tänkt att uppgradera snart, men hade tänkte vänta tills efter sommaren.

Får väl skaffa nytt nätagg, datan är ca 7 år gammal :/ 1 ghz 128 mb ram, geforce 2, XP. Nätagget var på 300 W.

Passar detta nätagg från datorbutiken? behöver inte vara något tyst eftersom datan inte kan låte högre än den gör nu.

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=HK300W

mitt nuvarande nätagg. har en 20 pins kontakt till moderkortet, sen används 3 st 4 pins kontakter.

Har en ännu värre dator inkopplad nu 133 mhz, fan så segt allt går. får vänta typ 1 min på en sida, så ursäkta stavfel. Skulle man kunna ta det nätagget på 250 W och koppla in? Såg iof. att det inte är samma kontakt, då är det väl omöjligt och koppla över dom till nya kontakten.

Permalänk
Medlem

det vasr inte mkt till dator hurru:p

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem

Okej, försöker igen. Någon som vet om det nätaggregatet från datorbutiken passar? Ser ut som det, vill vara säker först bara innan jag beställer skiten..

Permalänk
Medlem

jag hatar när folk tar fel på åskan & blixten! åskan kan inte göra någon skadda! den bara låter pga. varmt & kallt möts.. så uppstår åskan! medans blixten slår ner! INTE åskan!.. så nu har jag framgjort min åskikt...
// tobbe

*EDIT vad snackar du om nudå? alla nätagg klarar väl att driva din dator.. ett fsp klarar det galant

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk

ett agg till en så pass gammal datorn borde du kunna tigga till dig, eller köpa för en väldigt billig peng på blocket 50-100 kr jag skulle tycka det kändes onödigt med nytt, och om jag skulle köpa nytt skulle jag köpa ett som klarar ett modernt system 450w+ som är tyst.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska uppgradera till hösten, varför inte köpa ett nätagg som klarar det systemet? Så flyttar du över det när du väl köper en ny burk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_vitti
jag hatar när folk tar fel på åskan & blixten! åskan kan inte göra någon skadda! den bara låter pga. varmt & kallt möts.. så uppstår åskan! medans blixten slår ner! INTE åskan!.. så nu har jag framgjort min åskikt...
// tobbe

*EDIT vad snackar du om nudå? alla nätagg klarar väl att driva din dator.. ett fsp klarar det galant

Jo jag vet skillnaden mellan åska och blixt, tänkte inte att det var så noga. Orka bry sig om en sån sak ( ändrat rubriken för din skull )

Det är familjens dator så köpa ett bra nätagg är är ingen ide(é), vet inte när dom köper ny. 300 :- är inte så farligt ändå, vad är fsp? det passar allså?

Permalänk
Medlem

fsp är märket.. nee gör inte så mkt det dära med rubriken.. men hatar när det är så många som tar fel på det.. lol fsp går att köpa på komplett för ca. 400kr och klara din dator galant
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Var mest orolig för att kontakterna inte skulle passa men får hoppas på att dom gör det.

Beställer det här https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=HK300W...

måste ha 20 pins kontakt till moderkortet + 3 stycken 4 pins , men det kanske är standard nu. Gamla datorn hade något annat.