Permalänk
Medlem

Ryggväska för 17", tips?

Är stort behov av en ryggväska för min Dell XPS M1710.
Men eftersom knappt några fysiska butiken i Helsingborg har den väskor till den storleken, tänkte jag fråga er om råd.

Tips är att den ska vara rymlig, gärna klara av att ha lite lite mer än laddaren och laptopen.

Sitter och kollar på Targus XL väska som är blå och svart. Hyftas pris, runt 600kr.
Detta är ju nackdelen med internetaffärer att man inte får några vidare uppfattning och webbutikerna inte har några vettiga bilder.

Tar gärna emot andra tips. Den ska inte vara dyr, runt 600-700kr kan jag tänka mig. Kommer använda den ganska sällan, men är stort behov nu då jag ska tillbaks till Tokyo ett tag.

Tacksam för svar.

Mvh

Stefan

Permalänk
Medlem

Targus är att rekomendera då du får livstids garanti på väskan och dom byter snabbt ut den om det skulle vara något fel.

Modellen TCB001EU som du har tittat på är dock deras enda 17" ryggsäck så tyvärr har du inte så mkt att välja på om vill ha Targus. Ett alternativ är ju Samsonite men jag är inte så insatt i deras modeller.

TCB001EU är överlag en bra väska enligt mig. Den har en separat del för laptopen och en del för dina tillbehör. Den kommer även med ett regnskydd Dock är den ganska stor.
Ganska detaljerade bilder finns här:
http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TCB001EU

Permalänk
Medlem

När jag köpte väska till min m1710 (portföljmodell visserligen men ändå) så gick jag till en resväskeaffär och provade med datorn, en väska med klisterlapp som sade 16" passade perfekt för datorn så jag köpte den.

Så testa fysiskt med datorn om den inte går ned i diverse 15" och 16" väskor, om du inte redan gjort det förstås. Att köpa väska på internet är ju tradigt då man inte får den på en gång och inte vet riktigt hur den ser ut.

Lycka till!

Visa signatur
Permalänk

Kolla på clas ohlson, där kan du känna o klämma på dem. De har bra kvalitetsväskor från 99:- till typ 600:-. Jag köpte en för 150:- vilket i princip var densamma som fanns på el-giganten fast den kostade 500kr.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Tackar, ska dra till clas ohlson och kolla snabbt också. Men jag tror det blir Targus, den har fått bra kritik.

Permalänk

Får man fresta med en Gravis.

http://www.shoemall.com/assets/product_images/styles/medium/6...

Finns bla på Cali i Sthlm för 700:- och antagligen på en del skatebutiker.
Väldigt rymlig, får plats med min 17", kablar, externa hdd, projektor mm i den, tror inte du hittar bättre...finns även på väskaaffären vid Tokyu hands i Shibuya om du inte behöver den under resan

Permalänk
Medlem

försöker hitta en väska jag med men med axelband till en 17" har tittat på teknikmagasinets golla men dem är bara för 15,4" men dom har ett mått på 370 mm och min dator är ca 405 mm borde ju kunna trycka ner den eller?

Permalänk

Haglöfs har en ryggsäck som är specialgjort för sjuttontumslaptops som verkar bra. Vill man hellre ha en axelremsväska finns ju alltid Timbuk2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik Arve
Får man fresta med en Gravis.

http://www.shoemall.com/assets/product_images/styles/medium/6...

Finns bla på Cali i Sthlm för 700:- och antagligen på en del skatebutiker.
Väldigt rymlig, får plats med min 17", kablar, externa hdd, projektor mm i den, tror inte du hittar bättre...finns även på väskaaffären vid Tokyu hands i Shibuya om du inte behöver den under resan

Får man fråga vad just den där modellen heter, sen rätt nice ut?!

Permalänk
Inaktiv

Re: Ryggväska för 17", tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Är stort behov av en ryggväska för min Dell XPS M1710.
Men eftersom knappt några fysiska butiken i Helsingborg har den väskor till den storleken, tänkte jag fråga er om råd.

Tips är att den ska vara rymlig, gärna klara av att ha lite lite mer än laddaren och laptopen.

Sitter och kollar på Targus XL väska som är blå och svart. Hyftas pris, runt 600kr.
Detta är ju nackdelen med internetaffärer att man inte får några vidare uppfattning och webbutikerna inte har några vettiga bilder.

Tar gärna emot andra tips. Den ska inte vara dyr, runt 600-700kr kan jag tänka mig. Kommer använda den ganska sällan, men är stort behov nu då jag ska tillbaks till Tokyo ett tag.

Tacksam för svar.

Mvh

Stefan

När jag kör med min dell Inspiron (exakt samma modell som XPS bara annan överdel) så kör jag med Targus XL Notebook Backpac och jag hade den på Dreamhack i somras och det var den enda väska som jag hade med mig och exakt allt fick plats i den... tom mina ombyteskläder