Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
När jag senast läste på dustin så behövde man Studentkortet för att kunna beställa som student. Det räcker inte att ha csn-kortet. Studentkortet kan man köpa för 50 kr / termin och att man är med i en studentförening. Man måste givetvis studera på högskola/universitet.

Så stod det på deras hemsida (Studentkortet.se tror jag det var).

Jadu, så är det inte nu iaf. Mina grejjer är på posten så på måndag kan jag skriva vad jag tycker om skärmen! ,)

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem

Jo, nu funderar man ju på att beställa en HP skärm snart, gäller att bara hitta bästa priset, verkar som dustin har det. Men vad krävs igentligen för att att kunna köpa för exkl. moms?

För skärmen kostar 2 392,00 kr exkl. moms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwiSS04
Jo, nu funderar man ju på att beställa en HP skärm snart, gäller att bara hitta bästa priset, verkar som dustin har det. Men vad krävs igentligen för att att kunna köpa för exkl. moms?

För skärmen kostar 2 392,00 kr exkl. moms

Företag

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem

Har köpt min Älskade HP W2207 nu
Gav 3290+349kr (försäkring) på Computer City i Stockholm

Var helt klart dom där extra slantarna för att slippa vänta till nästa vecka:D

Den är så otroligt vacker
Bilden är slående skarp och fin

Den var som sagt stor
Och Mitt "skrivbord" hade gärna fått vara större

Men Jag säger då det, det var allt värt att köpa den istället för Samsungen denna e bra mycket snyggare och man slipper en diod som lyser i ansiktet!

Högtalarna var helt okej för vanlig lyssning o typ windows ljud
Men kunde lika gärna vart utan dom
Då mina Logitech z-2300 har mycket bättre ljud men dom kosta hälften av skärmen då jag köpte dom iofs..

Så enligt min mening är HP W2207 helt klart den bästa 22" skärmen för detta priset

Måste mer eller mindre säga att jag har något knas
Ljudet låter så mycket bättre sen jag böt skärm
Antingen så är det placeringen eller så är det bara jag :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pgojim
[...] och man slipper en diod som lyser i ansiktet!

För att förtydliga bör det kanske tilläggas att även W2207 har en blåaktig lysdiod vid power-knappen, men den lyser inte lika intensivt som den på Samsungen och har dessutom en mer diskret placering (ovansidan av panelramen). Om man trots detta retar sig på den så går det alldeles utmärkt att stänga av den.

Visa signatur

P35-DS4 | E6750 | 8800 GTS 640 MB | 4 GB DDR2 | Intel 330 120 GB | HX520W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Det jag menade
Den är otroligt diskret och har en bra placering

226BW har en dålig placering och starkt ljus

Permalänk
Medlem

Även jag har införskaffat en W2207 och är oerhört nöjd med köpet.
Så här efter ett par veckor så har jag inte funnit några döda pixlar.
Minimal backlight bleeding. Väldigt klar och bra bild med fina färger.
Bytte från en Samsung 1200NF till denna och jag kan säga att jag inte tänker gå tillbaka till en crt, ever.
Kan inte annat än att rekommendera den varmt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt w2207!

Köpte den idag som ersättare till min 19" Samsing bf930 och skillnaden är verkligen stor. Den blanka ytan stör inte alls och bidrar till det imponerande intrycket av naturliga färger och en grym skärpa.Designen är också riktigt snygg och ger smarta lösningar för kabeldragningen.

Jag blev även lite förvånad över att FPSen i spelen endast sänkts minimalt, det märks knappast i något spel. Mycket positivt!

Bilden är dock helt fel inställd från början som väntat, det krävdes en sänkning på -40% i ljusstryka och -20% i kontrast för att få en perfekt bild. Det är bra att veta att man har lite huvudrum om man sedan vill öka värdena.

Permalänk
Medlem

Hade nog också tur, har ingen död pixel änsålänge och har heller inte märkt av nån backlight bleeding, uppgraderade den direkt till 1.6

Har däremot märkt ett problem
Är svårt o hitta bakgrundsbilder som jag tycker om nu, för dom flest är alldeles för dåliga och suddiga

Om någon hittar högupplösta bilder på traktorer så säg supergärna till TACK!

Permalänk
Medlem

Hittade nyss den här sidan

113 sidor med snygga 1680x1050 wallpapers.

http://interfacelift.com/wallpaper/index.php?sort=ratings&w=1...

Permalänk
Medlem

Jo den känner jag till, men finns de nå traktorer där?

Permalänk
Medlem

Ja, HP W2207 är helt enkelt en mycket trevlig skärm

Den bästa 22" lätt!

XBOX 360 ser jävligt skarpt och fint ut på denna skärm.

Bilden ger inget rättvisa, men man ser på ett ungefär

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeenArk
Hittade nyss den här sidan

113 sidor med snygga 1680x1050 wallpapers.

http://interfacelift.com/wallpaper/index.php?sort=ratings&w=1...

Denna sida finns ju redan på sida 2 här http://sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=696664&p...

Angående skärmen: Kunde inte hålla mig för att beställa mig en HP W2207 efter att många som verkar vara nöjda med deras köp av skärmen så jag slog till och la en beställning hos Dustinhome.

Jag måste säga att dustinhome har verkligen bra service och snabb leverans. Beställde skärmen igår och fick den idag, allt gick på 3088:-.

Det är min första LCD skärm sen alla datorer och skärmar jag har haft och denna hp skär genom allt ;). Bildkvalitén är otrolig bra, bra respostid och skärpa.

Det är verkligen en super upplevelse att för första gången spela spel på widescreen skärm och jag upplever inga eftersläppningar (Ghosting) eller Backlight bleeding men betrakningsvinkeln var man lite besviken på i 3 lägen: Tittar jag på skärmen från båda sidorna är det inte så märkvärt och inte uppifrån heller men om jag tittar nerifrån och upp om vi säger att man vinklar skärmen uppåt med bara 30C så är det nästan helt svart men det stör mig inte så mycket eftersom jag har ställt skärmen på så sätt det ser bra ut från den plats jag befinner mig i från skärmen.

Jag lägger ut lite bilder sen om jag får tag på en digitalkamera så hej med er

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Jo det är en helt suverän skärm!
Han i butiken sa det också

Fick med 100st "wipes" men tycker dom lämnar som spår av typ "kalk" lr nått ja eftersom dom "wipes'en" är fuktiga
Dom ska dock vara för lcd/tft skärmar, däremot tycker ja de fungerar bra o torka med en putsduk för glasögon

Fick även 2 HP nyckelband och en HP musmatta

Och sålde min 19" HP för 1500 te föräldrarna
Dom blev nöjda och jag likaså

Den är lite för stor för att det ska va stilrent som det är hos XarpH

Men det spelar ingen roll för mig just nu känns de som
Blir bättre när man flyttar

Spela har jag inte testat eftersom det är nå knas med mina ram minnen så datorn kraschar om man spelar

Men film har ja testat, men de känns som att dom filmer jag har är fär dålig skärpa på, så de blir liksom inte suddigt men inte sådär "skarpt" som XarpHs bild är på 360

Är de HD material man måste köra för att få skarp bild eller vad är de som gäller?

Vill ju inte sitta o se på vhs kvalite typ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pgojim
Men film har ja testat, men de känns som att dom filmer jag har är fär dålig skärpa på, så de blir liksom inte suddigt men inte sådär "skarpt" som XarpHs bild är på 360

Är de HD material man måste köra för att få skarp bild eller vad är de som gäller?

Vill ju inte sitta o se på vhs kvalite typ

Det är ju en stor skärm med ganska hög upplösning, så sitter man i fullskärm med någon DVDrip eller något liknande (lågupplöst material), så blir filmen ganska så utsträckt och det blir lättare att se "felen" i bilden.

Krävs högupplöst material för att det ska bli knivskarpt, testa någon 720/1080p-rulle och bli chockad över bildkvalitén

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blev bättre med en film i 1020p
men det var liksom endå lite brus lr va man ska säga
kan de bero på att min grafikkort inte klarar av att visa Hd material ?

Jag har rätt lika specs som dig tror ja

AMD 64 x2 4200+
1gb ram
sata 2 hd 500gb
x800 128mb nått budget kort ja fick istället för 9800xt 256 när de pajja

För din bild me 360 såg ju skarp ut som bara den
och windows osv e skarpt som så..
Men inte filmen?

Kan det hjälpa o byta till bättre grafikkort?
och finns de grafikkort som e bättre/klarar hd material?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeenArk
Bilden är dock helt fel inställd från början som väntat, det krävdes en sänkning på -40% i ljusstryka och -20% i kontrast för att få en perfekt bild.

Vilka värden har du alltså nu? Jag har mixtrat med inställningarna en hel del, men har svårt att bli helt nöjd. Kör just nu:

Brightness: 70
Contrast: 65
Colour: 6500 K.

Nåja. Det är väl en vanesak.

Visa signatur

P35-DS4 | E6750 | 8800 GTS 640 MB | 4 GB DDR2 | Intel 330 120 GB | HX520W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Är starkt sugen på denna skärm.. är det ngt tjafs med olika paneler etc. som med samsungs modell (den omdiskuterade)? Vad har HP för garanti på pixel fel? Är det någon returrätt om den har döda pixlar eller black-bleeding (hur de nu stavas)?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Det är samma panel oavsett var du köper en HP W2207
såvitt jag vet

Backlight-bleeding har jag inte märkt av, ytterst lite, men det var mer på våran bärbara 17" wide

Garanti angående pixlar vet jag inte men min skärm har hittils varit fri

För mig är en perfekt, kunde inte varit bättre för den "lilla" summa jag endå gav

Rekommenderar den starkt

Permalänk
Medlem

Om man vill spela upp 720/1080p-material på en burk som inte klarar av det riktigt (oftast CPUn som inte pallar med det), så ska ni tanka:

Media Player Classic
CoreAVC Video Decoder
CCCP (Googla)
AC3 Filter

CoreAVC avlastar CPUn en hel del faktiskt, så det flyter på mycket bättre. Jag gick från att det hackade som in i helvete till att det flyter på perfekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu tänkte jag precis gå in på dustin och beställa hem en skärm, men då är de slut, typiskt!

Någon som har beställt nu och vet när de kommer fler och när de väntas få sin skärm

Permalänk
Medlem

Verkar som många fått en röd död pixel, jag fick det med.
Detta är något som inte täcks av HP's pixelgaranti, så försök att massera bort den eller returnera skärmen.

Jag fick bort min med denna metod:
Leta upp ett spetsigt objekt som inte får vara för stort, hämta en duk eller trasa så du inte repar ytan. Lokalisera den döda pixeln och stäng av skärmen.
Nu ska du applicera tryck på den döda pixeln, det ska vara ett normalt tryck, kanske samma kraft som krävs för att lyfta ett stort vattenglas. Tryck mot pixeln samtidigt som du startar skärmen, om du prickade rätt så ska den nu vara borta. (iaf om den är röd - fungera ju för mig som sagt).

Angående färglägena 9300k, 6500k, sRBG, håll er borta från dom, kör custom för att få ut en normal färgkurva.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Jag har också en röd död pixel.. Men ser aldrig den förutom när jag fokuserar ordentligt, så jag skiter i att försöka massera bort den då det finns chans till att man pajjar fler pixlar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
Angående färglägena 9300k, 6500k, sRBG, håll er borta från dom, kör custom för att få ut en normal färgkurva.

Vad kör du för värden på custom då?

Visa signatur

P35-DS4 | E6750 | 8800 GTS 640 MB | 4 GB DDR2 | Intel 330 120 GB | HX520W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Hejsan !

Jag är just i valet mellan :
LG L226WTQ-WF 22 och HP W2207

Jag var först väääldigt nära att beställa LG men så har jag nu läst igenom den här tråden och nu är jag 99% säker på HP istället.

Men jag tänkte först fråga :
LG har kontrast 3000:1 och HP 1000:1
Är det inte väl lågt för HP:n ? Något som försämrar kvaliten ?

Nästa fråga är om de för min del onödiga högtalarna tar upp plats som gör HP:n onödigt mkt större än om högtalarna inte hade funnits ?

Tack annars för en bra tråd.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk

LG skärmen har 3000:1 i dynamisk kontrast, det har HP skärmen också. Bara ett försäjningsknep eftersom man får större finare siffror om man anger dynamisk kontrast.

Högtalarna syns inte ens på framsidan.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

LG har en dynamisk kontrast, det har inte HP. Jag tycker att 1000:1 är mer än tillräckligt. Med fabriksinställningarna blev jag nästan snöblind.

Högtalarna är dold bakom skärmen och tar ingen extra plats. De ger ett väldigt klent ljud så jag använder de aldrig.

Permalänk

lol, vad snackar du om Xyntica? Alla skärmar har dynamisk kontrast, det är ju bara ett sätt att mäta kontrasten.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
http://img488.imageshack.us/img488/8523/weeele1.jpg

Verkar som många fått en röd död pixel, jag fick det med.
Detta är något som inte täcks av HP's pixelgaranti, så försök att massera bort den eller returnera skärmen.

Jag fick bort min med denna metod:
Leta upp ett spetsigt objekt som inte får vara för stort, hämta en duk eller trasa så du inte repar ytan. Lokalisera den döda pixeln och stäng av skärmen.
Nu ska du applicera tryck på den döda pixeln, det ska vara ett normalt tryck, kanske samma kraft som krävs för att lyfta ett stort vattenglas. Tryck mot pixeln samtidigt som du startar skärmen, om du prickade rätt så ska den nu vara borta. (iaf om den är röd - fungera ju för mig som sagt).

Angående färglägena 9300k, 6500k, sRBG, håll er borta från dom, kör custom för att få ut en normal färgkurva.

Jag trodde att det mest var skitsnack som gick om att man kunde massera bort pixlarna men jag fick precis bort min efter 2 års lidande. Jag tog en penna och pressade lagom hårt på pricken men med en tygbit för att inte repa skärmen.
Pricken lyser nu mera med sin frånvaro.

Tack för tipset!

Visa signatur

Stationärt: i5 750, MSI P55-GD65, HX750, 4gb ddr3 XMS 3 1600mhz, x800 gto
Mobilt: Dell XPS 1330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GabrielKnight
Jag trodde att det mest var skitsnack som gick om att man kunde massera bort pixlarna men jag fick precis bort min efter 2 års lidande. Jag tog en penna och pressade lagom hårt på pricken men med en tygbit för att inte repa skärmen.
Pricken lyser nu mera med sin frånvaro.

Tack för tipset!

Den kan komma tillbaka om du har otur.