Permalänk
Medlem

Är det TN-panel på denna?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Är det TN-panel på denna?

Ja, det stämmer, men en jävligt bra sådan!

Sen så gör den högblanka ytan så att det blir ett mer djup i bilden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OnOff har tydligen tagit in skärmen nu fast den heter w2207v men jag antar det är samma skärm?

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/48590?opendocum...

Vore kanon om så var fallet för då kan jag som bor i obygden i norr faktiskt se den live innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

Om det är fel på en pixel, är det något man direkt märker, eller finns det något sätt för att ta reda på om man har en skärm med pixelfel ?

Finns det något man kan göra för att själv laga den felande pixeln ?

HPs garanti täcker inte om en pixel är fel ?

Edit : Jag var morgontrött och slö, har hittat svar på hur man upptäcker felande pixlar.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

[/B][/QUOTE]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
OnOff har tydligen tagit in skärmen nu fast den heter w2207v men jag antar det är samma skärm?

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/48590?opendocum...

Vore kanon om så var fallet för då kan jag som bor i obygden i norr faktiskt se den live innan jag bestämmer mig.

Ja det måste vara samma skärm, men när jag kollade för några dagar sen så fanns den inne på typ tre onoff i sverige, så du ska ha tur om den finns hos dej:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Om det är fel på en pixel, är det något man direkt märker, eller finns det något sätt för att ta reda på om man har en skärm med pixelfel ?

Finns det något man kan göra för att själv laga den felande pixeln ?

HPs garanti täcker inte om en pixel är fel ?

Edit : Jag var morgontrött och slö, har hittat svar på hur man upptäcker felande pixlar.

Ja man kan laga pixlar, enligt vissa iaf, programmet heter Undead elller nått, och sitter på fel dator nu men om ingen annan klämmer fram med länken så kan du få den sen, och nej hp tror jag inte tillåter en retur på en pixel, men jag kommer inte ihåg hur många det behöver vara heller. Det är ju bara att ta det lugnt med förpackningen och skicka tillbaka om du inte är nöjd.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Jag läste igenom HPs pixelgaranti häromdan och om jag inte minns fel så var det så att man får byta skärmen om en hel pixel lyser eller är svart.

För subpixlar ska det vara max 3 lysande eller 5 svarta, eller 5 lysande+svarta samanlagt innan man får byta.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

Hm. Ok snåla garantiregler.

Då blir det till att använda sig av ånger/återköp om man får en skärm med pixeldefekt.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Ja det måste vara samma skärm, men när jag kollade för några dagar sen så fanns den inne på typ tre onoff i sverige, så du ska ha tur om den finns hos dej:P

Fanns inte men kan vänta, nu har jag iallafall möjlighet att jämnföra den med Samsungs 226BW. Hoppas dom tar in LG:s L226WTQ med så man kan jämnföra alla tre bredvid varandra.

Permalänk

Haft min w2207i några veckor och ja är extremt nöjd!
Hade en Samsung 970p innan och HPn har mycket bättre bild!

Så det där med att TN är sämre vet jag inget om för denna är som sagt mycket bättre än 970p.

Betraktningvinkel är inget man bryr sig om, man sitter ju framför skärmen, inte 1 meter åt sidan

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Har beställt denna nu från dustin.. Hoppas man blir nöjd nu!

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Beställde just från OnOffonline, hoppas på att få den innan helgen så kan jag nog göra en lite mini-recension. Jag satt och funderade mellan den hära och Samsung 226BW men jag tog HPn främst för pivot och priset och jag får hoppas att eftersom den är glossy att jag inte kommer störa mig på det allt för mycket.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Avstängd

beställde min från OnOff Online i söndags. Hämtade ut den idag på posten - Helt ok leveranstider.

Första intrycket var att den kändes verkligen "dyr".
Fin finish, BRA fot (helt underbar fot faktiskt), tiltfunktion och allt.
Betraktningsvinkeln är bra. Men har sett bättre men man sitter ju rakt framför sin skärm ändå så ser inte vart det skulle vara ett problem.
Inga jobbiga ljus som lyser från skärmen och kontrasterna och allting är helt perfekt.

Det känns verkligen som att detta är en kvalitétsvara. Märker inga eftersläpningar i spel eller så iheller.

Upplösningen kunde varit högre men det är sånt man får ta. 3000 kr är den absolut värd. Finns ingen 22" runt 3000kr som smäller denna på fingrarna. (testat HP, LG, Samsung & Video7 och ingen är i närheten av så bra i helhet som denna).

Jag hade absolut köpt en sånhär igen om jag skulle köpt ny skärm. Dvs. ingen gris i säcken här inte! Köp på!

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Jag kopplade in min nya w2207 igår. När jag tex ska kolla på film så fladdrar skärmen. Inte överdrivet mycket, men tillräckligt mycket för att det ska vara jobbigt. När jag använder tex iTunes, msn eller bara surfar på internet är bilden mycket bra, men som sagt, när jag ska kolla på film så blir det flimmer i bilden. När jag använder vissa program så kan bilden flimmra också.

Skärmen är inkopplad i min bärbara hp-dator, och på den skärmen är bilden perfekt (även vid filmvisning).
Jag har ställt in bilden så bra jag kan med programmet "HP My Display", men problemet återstår.

Vad kan felet vara? Kan ju inte vara något fel på själva skärmen eftersom bilden är mycket bra förövrigt?

Mycket tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Winter1
Jag kopplade in min nya w2207 igår. När jag tex ska kolla på film så fladdrar skärmen. Inte överdrivet mycket, men tillräckligt mycket för att det ska vara jobbigt. När jag använder tex iTunes, msn eller bara surfar på internet är bilden mycket bra, men som sagt, när jag ska kolla på film så blir det flimmer i bilden. När jag använder vissa program så kan bilden flimmra också.

Skärmen är inkopplad i min bärbara hp-dator, och på den skärmen är bilden perfekt (även vid filmvisning).
Jag har ställt in bilden så bra jag kan med programmet "HP My Display", men problemet återstår.

Vad kan felet vara? Kan ju inte vara något fel på själva skärmen eftersom bilden är mycket bra förövrigt?

Mycket tacksam för svar!

Testa byta Kabel, annars reklamerar du skärmen och kräv en ny

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Testa byta Kabel, annars reklamerar du skärmen och kräv en ny

Men om det var kabelns fel så hade väl skärmen flimmrat hela tiden och inte bara ibland?

Jag har märkt att skärmen flimmrar mycket till gråa bakrunder som tex bakrunden på den här sidan. Men till svarta/vita bakrunder är bilden still.

Permalänk

Kan väl lika gärna vara fel på den bärbara datorns grafik kort?

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Winter1
flimmer i bilden....inkopplad i min bärbara

Anand hade också mysko problem vid inkoppling till bärbar.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Någon anna med bärbar här som köpt den som kan berätta hur dom upplevt det hela? skall just beställa min ifrån dustinhome och sedan koppla in till min zepto bärbara men nu blir man ju lite orolig...

Permalänk
Medlem

Ville inte starta en ny tråd så jag passar på och frågar här om det går bra. Ska man installera drivrutinerna som följer med när man köper tft skärm? Har samsung 226BW.

Permalänk
Medlem

Jag får hem den här skärmen imorgon! Ska köra den till min Mac Pro

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor07
Ville inte starta en ny tråd så jag passar på och frågar här om det går bra. Ska man installera drivrutinerna som följer med när man köper tft skärm? Har samsung 226BW.

Finns en rätt stor tråd om den skärmen:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Under mina år i kontakt med datorer så har jag upplevt att det är många skärmar som flimmrar när man kopplar från den bärbara datorns VGA-utgång.

Mina två kompisar kör HP W2207v i deras bärbara datorer utan några problem alls, men en av dom hade en Benq 22" som flimmrade järnet när han körde in den i den bärbara.

Men skärmen flimmrar ytterslit lite när det gäller gråa bakrunder, flimmar speciellt på bakgrunden på denna sidan: http://xbox-scene.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

XarpH
Vet du nån mer sida än interfacelift som har 16:10 1680x1050 bakgrunder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Under mina år i kontakt med datorer så har jag upplevt att det är många skärmar som flimmrar när man kopplar från den bärbara datorns VGA-utgång.

Mina två kompisar kör HP W2207v i deras bärbara datorer utan några problem alls, men en av dom hade en Benq 22" som flimmrade järnet när han körde in den i den bärbara.

Men skärmen flimmrar ytterslit lite när det gäller gråa bakrunder, flimmar speciellt på bakgrunden på denna sidan: http://xbox-scene.com/

På den där sidan så flimmrar bilden mycket som du säger. Antar att det inte finns mycket att göra åt detta(??), eftersom det verkar vara ett känt problem...

Är inte så sugen att köpa en ny dator eftersom den jag har funkar prima.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Winter1
På den där sidan så flimmrar bilden mycket som du säger. Antar att det inte finns mycket att göra åt detta(??), eftersom det verkar vara ett känt problem...

Är inte så sugen att köpa en ny dator eftersom den jag har funkar prima.

Det flimmar inte så mycket på min HP (DVI) på den sidan, ytterst lite. Ser det även lite på min Dell 2007WFP (VGA)

Men prova med en annan VGA-kabel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Det flimmar inte så mycket på min HP (DVI) på den sidan, ytterst lite. Ser det även lite på min Dell 2007WFP (VGA)

Men prova med en annan VGA-kabel.

Nu har jag provat med en annan VGA-kabel, men det är fortfarande samma flimmer.

Några andra tips?

Permalänk

Jag kan inte se nåt flimmer alls på den sidan med min w2207...

Jag har haft problem med en Viewsonic som flimmrade och det berodde på vgakabeln. Ny kabel och problemet försvann.

Kolla att kabel inte ligger i närheten av högtalare, nätaggregat och liknande störkällor.
Prova autoadjust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Jag kan inte se nåt flimmer alls på den sidan med min w2207...

Jag har haft problem med en Viewsonic som flimmrade och det berodde på vgakabeln. Ny kabel och problemet försvann.

Kolla att kabel inte ligger i närheten av högtalare, nätaggregat och liknande störkällor.
Prova autoadjust.

Åh, TACK! Det var "strömklumpen" till min bärbara dator som gav störningar i bilden! Jag har nu flyttat den ca 2 meter bort och nu är bilden underbar även vid filmvisning och på gråa bakrunder! Tack så hemskt mycket för tipset!

Permalänk
Medlem

DEMO på skärmen

Jag har filmat skärmen in-action. http://youtube.com/watch?v=6ryp360ZwmY
Se till att ni läser min beskrivning innan ni gnäller om reflektioner.

GÄLLANDES PIXELFEL:
Se till att kontakta HP direkt, inte den ni köpte skärmen av. Jag beskrev via mail att jag ser RÖD-pixel vid över 60cm avstånd, den syns tillochmed i spel, så antagligen är det ett antal döda subpixlar. Först fick jag en beggad lagad skärm som var repig och jävlig. Ringde då HP och sa att jag var besviken över skicket på utbytesskärmen. Nu får jag en sprillans ny skärm hemsickad. Stort plus för HP's kundservice.