Permalänk
Medlem

Jag har nästan läst hela tråden och det är jättebra att se hur alla försöker vara detektiver och försöka lösa om detta är en bluff (även jag)

Personligen tror jag att det är en bluff, tyvärr. Men skulle vara kul om jag hade fel, men 1000sek verkar vara för bra för att vara sant. Medison är nog 2000-talets största bluff.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått tag i två telefon nummer till "Medison Europe Limited"

1. 08 - 7568441
2. 070 - 734 08 09

när jag söker efter dessa nr på hitta.se så tillhör det en person som heter "Per Söderberg" och bor i täby, som tydligen ska jobba åt Medison...

Permalänk
Medlem

Kanske ska ta och kolla vilken gata detta ligger på, eftersom jag själv bor i Täby så kanske man skulle titta förbi Per Söderberg och fråga honom hur det egentligen ligger till? Bluff eller ej?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Avstängd

som jag sa förut, vore det ett mycket smart bedrägeri. företaget väntar tills dom fått in 10000 förskottbetalningar, sen konkar styrelsen företaget, åker till Fillipinerna och lever loppan.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
som jag sa förut, vore det ett mycket smart bedrägeri. företaget väntar tills dom fått in 10000 förskottbetalningar, sen konkar styrelsen företaget, åker till Fillipinerna och lever loppan.

Som så många andra sagt förut kan inte det hända med 2CO:s betalsystem..

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

Omöjligt pris säger en del... inte så mycket mer på den där men lite sämre prestanda. Glöm inte att dom tjänar pengar på det dessutom. Vet att det länkats till den där modellen tidigare men här är en artikel.

http://www.idg.se/2.1085/1.117207

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotnin
Omöjligt pris säger en del... inte så mycket mer på den där men lite sämre prestanda. Glöm inte att dom tjänar pengar på det dessutom. Vet att det länkats till den där modellen tidigare men här är en artikel.

http://www.idg.se/2.1085/1.117207

Den datorn kommer från en av världens största tillverkare som har fina avtal med leverantörer och transportfirmor. De kan få tag på stora volymer komponenter till låga priser. Den har en 7 tums skärm. Den kommer kosta mer än 150$ till konsument. Etc etc...
Orkar inte räkna upp fler felaktigheter i din jämförelse.

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blöm
Kanske ska ta och kolla vilken gata detta ligger på, eftersom jag själv bor i Täby så kanske man skulle titta förbi Per Söderberg och fråga honom hur det egentligen ligger till? Bluff eller ej?

Ja gör det. Det kanske säger klick direkt. Han bjuder in dig på kaffe, ni småpratar lite och sen säljer han en ny affärside till dig. Sälja sportkläder på internet...

Permalänk

haha, har inte följt tråden på sistonde nu, men blir man förvånad att de inte har kommit någon dator...? ;>

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

Jösses, vilken tråd. Har läst det mesta och jag tycker att det helt sonika låter som en verklighetsfrämmande mytoman som är sympatisk och manipulerande. Om det är en bluff vettetusan, men jag skulle inte lägga en order hos det företaget.

Att han skulle ha designat iMac är ju bara för roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Den datorn kommer från en av världens största tillverkare som har fina avtal med leverantörer och transportfirmor. De kan få tag på stora volymer komponenter till låga priser. Den har en 7 tums skärm. Den kommer kosta mer än 150$ till konsument. Etc etc...
Orkar inte räkna upp fler felaktigheter i din jämförelse.

Det är en nackdel för Asus att de är en av världens största tillverkare, de kan inte köpa prylar som är dåliga/piratade/stulna osv. Det är antagligen vad Medison köper, om vi antar att det inte är en bluff. Medison behöver inte heller oroa sig om garantier, misskött support osv, eftersom alla kommer köpa deras dator ändå iom att den är så billig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Det är en nackdel för Asus att de är en av världens största tillverkare, de kan inte köpa prylar som är dåliga/piratade/stulna osv. Det är antagligen vad Medison köper, om vi antar att det inte är en bluff. Medison behöver inte heller oroa sig om garantier, misskött support osv, eftersom alla kommer köpa deras dator ändå iom att den är så billig.

Man får inte tag på dåliga/piratade/stulna delar till 300.000 datorer i månaden.
Det funkar inte att driva en världsomspännande business på det sättet.

Sen kommer vi till delen krediter/montering/logistik/osv...
Inget man ror iland med en enmansfirma helt utan historik direkt.

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Man får inte tag på dåliga/piratade/stulna delar till 300.000 datorer i månaden.
Det funkar inte att driva en världsomspännande business på det sättet.

Sen kommer vi till delen krediter/montering/logistik/osv...
Inget man ror iland med en enmansfirma helt utan historik direkt.

Valdi hostade bara upp överdrivna siffror som vanligt, det är såklart att det inte kommer bli 300.000 datorer i månaden.

Sen sköter inte medison krediter/montering/logistik/osv... själva, utan det är andra som gör det åt dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen sköter inte medison krediter/montering/logistik/osv... själva, utan det är andra som gör det åt dem

Som vill ha betalt.

Punkt.

Att vissa inte slutar att hoppas *suck*

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Är det mågon som fått son dato leverarad? Dom skulle ju börja komma in till Sverige nu om jag inte missförstod....

Är sugen på å köpa en å bygga en foto/film Ram av=)

Permalänk
Avstängd

Tror personligen inte detta är en bluff. Det jag tror är fallet är att killen bakom detta är väldigt seriös men tar vatten över huvudet. En bärbar dator med den specifikationen idag är inte möjlig att sälja till det priset utan att gå minus i kassan.

Så enkelt är det. Men han borde få in rätt mycket reklampengar.

Permalänk
Medlem

Ja nästa vecka skulle väl alla datorer levereras då får vi se om de kan hålla vad de har lovat.

Annrs tycker jag alla slänger in en 100: - för att skicka någon till Brasilien för att prata med denna kille. Och sen kan vi ju köpa en Asus istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Så enkelt är det. Men han borde få in rätt mycket reklampengar.

A just det.

Från var?

Från alla hans partners som inte vill ha med honom att göra? Eller från de numera tomma annonsplatserna som inte ens är korrekt justerade i storlek/höjd på hans hemsida?

Men du driver väl med oss.

Permalänk

att ni orkar hålla på fortfarande hahaha...

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
som jag sa förut, vore det ett mycket smart bedrägeri. företaget väntar tills dom fått in 10000 förskottbetalningar, sen konkar styrelsen företaget, åker till Fillipinerna och lever loppan.

Jag beställde en dator först. Har avbeställt och fått tillbaka pengarna utan problem. Så 2co gör det dom ska iaf

Mvh
Tobias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glauder
Jag beställde en dator först. Har avbeställt och fått tillbaka pengarna utan problem. Så 2co gör det dom ska iaf

Mvh
Tobias

Du reggade dig idag för att säga det där? Finns det någon annan som kan bekräfta?
För glauder tror jag inte på.

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiiKe
Du reggade dig idag för att säga det där? Finns det någon annan som kan bekräfta?
För glauder tror jag inte på.

Det är väl bekräftat att C2O är seriösa, dessutom har flera skrivit om att de avbeställt och fått pengar tillbaka så jag ser ingen anledning att inte tro på glauder.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Vad handlar det egentligen om i denna tråd?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av df9517
A just det.

Från var?

Från alla hans partners som inte vill ha med honom att göra? Eller från de numera tomma annonsplatserna som inte ens är korrekt justerade i storlek/höjd på hans hemsida?

Men du driver väl med oss.

Hade inte kollat upp hemsidan.. Undra varför han inte har sålt reklamplatser, iofs med dom priserna

Permalänk
Medlem

Jag köper denna dator, av valfri person som får den, för 2000kr direkt
Har du 2st bjuder jag 3000kr för båda.

Observera att konkreta bevis att dem kommer från Medison måste uppvisas. (Typ bankkvitto och liknande)

Bara så alla vet.

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Beställde precis en resa från Ryanair,, och det slog mig just - att om någon sa att de kunde sälja mig en flygbiljett till london för 5:- så skulle jag också tro att den personen var tokig. Och även dem har en totalt värdelös hemsida. Så det kanske går trots allt?:-)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
Beställde precis en resa från Ryanair,, och det slog mig just - att om någon sa att de kunde sälja mig en flygbiljett till london för 5:- så skulle jag också tro att den personen var tokig. Och även dem har en totalt värdelös hemsida. Så det kanske går trots allt?:-)

Precis man drar bara ner på exakt allt, service, folk osv...

Permalänk
Medlem

.. leveranser, varor osv ..

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Personligen sattsar jag nog på asus burken som man vet att man får nåt iaf om jag skall köpa. 1500kr för att veta att man får nåt känns bättre iaf.

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Medlem

Har sammanfattat lite på bloggen om Medisons historia efter lite efterforskningar jag gjort. www.medisonscam.info