Utorrent - WebUI problem

Permalänk
Medlem

Utorrent - WebUI problem

hej
jag har tankat Utorrent och "webUI" filen
jag fäljer instruktionerna så gott det går, men jag hittar varken Applications data ELLER settings.dat där man ska lägga webui.zip filen....
vart ska jag lägga den? jag har aktiverat Webgränssnitt i utorrent och får kontakt med sidan men sidan är bara vit ( antagligen för att jag har laggt webui.zip fel?)

HJÄLP!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Den ska ligga i %appdata%\uTorrent (gå via start/kör & skriv föregående).
Tänk också på att inte packa upp filen utan lägg den bara i rootkatalogen.

Dock så verkar det skumt om du kan aktivera webbgränsnittet i µTorrent. Du kanske har gjort något fel iställningarna?

Permalänk
Medlem

det jag har gjort är öppna "utorrent.exe" som bara frågade mig om jag ville ha genvägar o sen startade programmet.
sen hittade jag "webgränssnitt" under "inställningar-advancerat", då startade jag dt och testade att gå in på "min egen" adress och får en vit sida.
därefter så laddade jag hem webui och la den i samma mapp som utorrent.exe, så långt har jag kommit

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk

För att utveckla Ingo_ATIs svar: Du ska alltså lägga zip-filen(vill minnas att det var en sådan iaf) i mappen c:\Documents and Settings\<DittAnvNamn>\Application Data\uTorrent.
Och som sagt så ska du inte packa upp filen, bara lägga den i mappen.

Kan hända att mappen Application Data är dold, jag minns inte riktigt, och då får du gå in i "Mappalternativ" och välja att visa sådana filer.

Permalänk
Medlem

jahaaa XD omg, att man glömde att den fanns där *pinsamt* jag skyller på att jag har använt Linux ett tag nu XD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Grrr, jag höll på ett litet tag med o få det o funka också: tankade hem allt o la det i C:\Program\uTorrent

http://download.utorrent.com/beta/webui_v0.310_beta_2.rar var det jag tankade.