Byte från comhem till ADSL, vilket ADSL ska jag välja ? UVTC ? Telia ?
Hej!
Vi har köpt hus som vi kommer flytta in i den 1/12.
Nu bor vi i lägenhet och har Comhem tv, bredband(24/1) & telefoni
I huset så finns det bara ADSL att välja mellan, de flesta operatörer funkar vad jag vet här i stan..
Vilket ADSL ska vi välja ?
Använder internet 24h/dygn.
P2P (torrent)
FTP
Webserver
surfande på www...
Ibland något online spel typ counterstrike.
Hastigheten ska vara snabb och uppkopplingen stabil.
Ska ej finnas någon gräns på ner/uppladdning osv...
Jag ville helst ha Telia 24/2,5, men det tycker sambon är för dyrt (Kostar typ som comhems 24/1)
En nackdel med Telia är deras 18månaders bindningstid..
Hon är mer inne på att vi ska ha Universal Telecom 24/1, som är billigt.
Vi hade UVTC för 4år sedan då vi bodde på ett annat ställe som det ej fanns comhem på. Det funkade bra och var stabilt vad jag minns...
Men hur är det nu ? Funkar UVTC lika bra än ?
nackdelen är ju att det bara är 1mbit upload, vill gärna ha mer, telias 2,5mbit lockar mig mer, så typiskt att vi ska flytta från lägenheten med comhem som snart kommer med 8mbit upload här i stan, fast o andra sidan får vi ett eget hus
Vet att Universals kundtjänst här i Kristinehamn (Enda i sverige) ska läggas ner om ca en månad eller två, ska framöver endast finnas på Madeira (Portugal) Förut har de delat på samtalen.
Men förhoppningsvis finns det väl något svenskt nummer som man kan ringa som kopplar vidare till portugal, annars blir det väldigt dyrt om man måste ringa kundtjänsten...
Skriv gärna lite tips och råd ang ADSL..
Vi ska väl flytta över telefonen från comhem till fast abb igen hos telia eller UVTC.
Är det värt de där extra pengarna för att få Telia 24/2,5 istället för UVTC 24/1 ?
BBB har jag läst mycket negativt om så de har jag inte ens funderat på att skaffa, samma sak med glocalnet.....
Men finns ju även andra bolag, är något av dom bra ?