disk boot failure?

Permalänk
Avstängd

disk boot failure?

Tjennare, råkade köra en kass hårddisk som slave i min dator, tog sedan bort den, och enda sedan dess har denna kommigt upp, den laddar ett tag och sedan får man trycka enter för att komma till boot.ini. vad är det och hur blir jag av med det?

(kommer förövrig inte åt bioset)

ursäkta kvaliten, inte världens bästa kamera, och mig vetligen kan man ju inte ta screenshot innan oset startat.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Om du inte kommer in i BIOS vet jag inte hur man ska gå tillväga..
Men du _ska_ kunna komma in i BIOS, försök igen.

Ser ut som att den försöker nätverksboota, du ändrar bootsekvensen i BIOS, det är lösningen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Om du inte kommer in i BIOS vet jag inte hur man ska gå tillväga..
Men du _ska_ kunna komma in i BIOS, försök igen.

Ser ut som att den försöker nätverksboota, du ändrar bootsekvensen i BIOS, det är lösningen.

Hur?

Permalänk
Medlem

Du kan ju återställa BIOS genom att "nolla" CMOS. Plocka ur CMOS-batteriet, vänta en stund, tryck tillbaka detta. Observera att det också kan finnas en CMOS-bygling som ska skiftas i ett sådant här läge på ditt moderkort, kolla din manual.

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Hur?

För att komma in i BIOS jag inte känner till namnet på så trycker man och håller in / hamrar frenetiskt på [del], [F1] till [F12], [ins], [home] eller någon annan tangent man inte jättefrekvent använder.
Möjligtvis är det enklare att använda Morran59s metod, beroende på om man är en kille/tjej med allmän otur eller ej.

För att andra bootsekvensen går man in i inställningar som har något med detta att göra. Kan heta bara "boot" eller "boot disk". Någonting med boot ivf. Det står oftast instruktioner på skärmen om hur man gör. På mitt Phoenix 1.70 trycker man [F6] för att flytta ner i ordningen och [F7] för att flytta uppåt. Sen sparar man och går ut.

Hur Glenn9 inte kommer in i sitt BIOS förstår jag inte. Tänker mig att det inte står vilken tangent man ska trycka in, eller att skärmen inte hinner luminera upp sig innan den delen är förbi. Men kan han inte så kan han väl inte, som han skriver. Isf vet jag faktiskt inte hur man ska göra. Förutom Morran59s metod dårå, tack för tipset Morran59.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.