"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Borde väll funka? Har hört att kylningen på det grafik kortet ska vara ganska tyst. Och vad gäller fläktarna så borde väll 1200 rpm fläktarna räcka? Är verkligen allergisk mot ljud och jag tror Noctua P12 kommer vara lite för högljudda.

Jo, i det avseendet är ju S12 tystare. Dock följer det ju med motstånd som du kan montera för att sänka varvtalet till 800 rpm med båda.

Har du funderat på Thermalright HR-03GT istället?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Har faktiskt inte tänkt att klocka någonting kanske lite någon gång när jag får ork, lust och tid.. Jag kanske ska satsa på ett amd system istället?

Ja, isåfall ett med Phenom 9950, och ett moderkort som är förberett för AM3-prollar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Något i den här stilen kanske?

Antec Nine Hundred svart miditower,
Corsair Powersupply 550W Bulk, svart,
Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz,
MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,
Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3,
Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,
USB2 multikortläsare 3.5" svart för
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A

Det kan ju funka bra. Ta ett P45-mobo som klarar CrossFire, så kan du boosta systemet med ett HD4670 eller HD4830 om den börjar kännas trött om något år eller så.

Är du säker på att du vill ha GP-disken? Jag rekommenderar WD Black istället.

Sedan bör du byta DVD-brännaren till en med SATA-interface istället för IDE.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speedyskyfire
Jag är ute efter är en kraftfull speldator som möjligt för ett pris på omkring 8k. (inkl tagentbord o mus. gärna en duglig skärm också men kan räknas utpå min budget.) Bygger gärna ihop själv.

Skulle vara rikligt tacksam om jag kunde få tips på en fin dator, schyssta sladdar och eventuellt en shysst lcd tv som passar och är prisvärd.

Sladdar är inte min starka grej. Kolla på minhembio forum så har du massor med bra tips på sladdar: http://www.minhembio.com/forum/

8k-dator inkl tgtbord och mus: http://korturl.se/kptc

Här är en samling intressanta skärmar:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=301550,301569,321475,278...

Rekommenderar i första hand den här TVn: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=341889

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leshiji
Gokille08:

Är inte 550 W lite svagt för 4870x2? 650 W verkar ju vara det lägsta rekommenderade och här ser man ju folk rekommendera 750 W till system med det grafikkortet.

Jo, det är precis vad det är. Jag skulle inte köpa ett HD4870X2 med ett 550W nätagg. Inte ens ett Corsair.

Sedan tycker jag att man balansera burkarna lite mer, och framförallt göra avvägningen mot vad man kommer att använda för bildskärm. Man kan inte säga att det finns ett enda "mest prisvärda system", eftersom det beror på så många faktorer. Det är därför jag inte jobbar så hårt på att hålla paketen uppdaterade, utan försöker skapa en väljare, där man får rama in sina förutsättningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjuh
Kommer den här att brinna upp?

Nej, den kommer inte att brinna upp. Dock har jag en väldigt stark magkänsla att du kommer att få modda Fusion-lådan, för heatpipsen kommer att ta i locket. Jag har sett bilder på när de har knackat upp en "bula" på ovansidan, t ex.

P182 kan vara ett bra alternativ, om du har plats för en så stor låda.

I övrigt är ju delarna de som jag oftast rekommenderar, så det är inga problem alls. Kravet för att köra spel i 1920x1080 riktigt bra HD4870 1Gb-kortet. Allt över det blir bara bättre. Även med ett HD4870 kan man behöva dra ner AA/AF lite från max för att det ska flyta riktigt duktigt.

Går man över på CF med minst HD4830, så har du inga problem överhuvudtaget i den upplösningen, med dagens spel...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom

Det kan ju funka bra. Ta ett P45-mobo som klarar CrossFire, så kan du boosta systemet med ett HD4670 eller HD4830 om den börjar kännas trött om något år eller så.

Är du säker på att du vill ha GP-disken? Jag rekommenderar WD Black istället.

Sedan bör du byta DVD-brännaren till en med SATA-interface istället för IDE.

/xJom

Tack för svaret xJom!!

Grejjen är att jag snickrar ihop min dator på komplett.se eftersom jag inte riktigt vågar sätta ihop den själv.. vet inte hur de gör på Inet.se..

Gahh, blir fan galen på detta, hur orkar ni hålla på me alla dessa komponenter? jag klarar inte av de.. Vad e en p45-mobo t ex? finns de någon stor kvalitetsskillnad på "PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP" och "Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP"?

Tack för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Tack för svaret xJom!!

Grejjen är att jag snickrar ihop min dator på komplett.se eftersom jag inte riktigt vågar sätta ihop den själv.. vet inte hur de gör på Inet.se..

Gahh, blir fan galen på detta, hur orkar ni hålla på me alla dessa komponenter? jag klarar inte av de.. Vad e en p45-mobo t ex? finns de någon stor kvalitetsskillnad på "PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP" och "Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP"?

Tack för svar!

P45 är ett Intel chip helt enkelt som blivit mycket populärt då man får mycket för pengarna och alla kort med det chipet är bra så det är bara att välja kort efter vad man behöver. Alla HD4870 är i regel nära på identiska men det skiljer beroende på kylare och BIOS och Sapphire hade lite problem med just sitt BIOS som man var tvungen att flasha själv.

Just nu är det HD4870 med 1GB som gäller och PowerColor har ett mycket lågt pris så ta en sådan.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=368308

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hej hallå.. jag överväger att lägga hela mitt live i era händer, ni är grymma..
har tidigare fått hjälp av er och allt har funkat..

börjar bli bättre och bättre på att bygga ihop datorer, men komponenter får jag läsa mer på..

Fick förfrågan av en kompis om att sätta ihop det bästa jag kunde för max 5000 spänn.. kravet var ett DVI-kort..

Visa signatur

Pain.. I aint got time for pain.. the only pain I got time for is the pain I put on fools who don't know what time it is...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LexRuna
Hej hallå.. jag överväger att lägga hela mitt live i era händer, ni är grymma..
har tidigare fått hjälp av er och allt har funkat..

börjar bli bättre och bättre på att bygga ihop datorer, men komponenter får jag läsa mer på..

Fick förfrågan av en kompis om att sätta ihop det bästa jag kunde för max 5000 spänn.. kravet var ett DVI-kort..

Det här är vad man får för ca5000kr och fungerar bra som en enkel speldator. Ta 2GB minne istället så hamnar du under 5000kr
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=648248...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
P45 är ett Intel chip helt enkelt som blivit mycket populärt då man får mycket för pengarna och alla kort med det chipet är bra så det är bara att välja kort efter vad man behöver. Alla HD4870 är i regel nära på identiska men det skiljer beroende på kylare och BIOS och Sapphire hade lite problem med just sitt BIOS som man var tvungen att flasha själv.

Just nu är det HD4870 med 1GB som gäller och PowerColor har ett mycket lågt pris så ta en sådan.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=368308

Tack för snabbt svar!

kan inte "MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2" hantera Crossfire?

Jag har inte så stor budget att panga på hur mycket som helst, går de inte bra med ett "PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP" eller det kanske inte är någon stor pris skillnad?

Just nu ligger datorn på 11k, skulle gärna vilja skära ner på något så den hamnar runt 10, om den inte blir mycket sämre...

EDIT: Ändrade tillbaka från "WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM" till "Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM" då gick priset ner till runt 10k, de går väl bra?

Permalänk
Medlem

Rekommenderade butiker är: Komplett.se Datorbutiken.com Inet.se och Dustinhome.se ![/B]

Är datorbutiken verkligen att rekommendera i dagsläget

Annars är detta ett mycket bra initiativ. Keep up the good work

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Tack för snabbt svar!

kan inte "MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2" hantera Crossfire?

Jag har inte så stor budget att panga på hur mycket som helst, går de inte bra med ett "PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP" eller det kanske inte är någon stor pris skillnad?

Just nu ligger datorn på 11k, skulle gärna vilja skära ner på något så den hamnar runt 10, om den inte blir mycket sämre...

Du kan ta vilket HD4870 du vill men just nu är faktiskt 1GB versionen billigare än 512MB.

Nej MSI P45 NEO-F har inte stöd för CrossFire men Gigabyte GA-EP45-DS3 kostar inte mycket mer och har det.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354387

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Du kan ta vilket HD4870 du vill men just nu är faktiskt 1GB versionen billigare än 512MB.

Nej MSI P45 NEO-F har inte stöd för CrossFire men Gigabyte GA-EP45-DS3 kostar inte mycket mer och har det.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354387

Hehe okej, då kanske de vore dumt att ta 512 versionen.

Jag är inne på komplett.se's Pc konfigurator, vet inte alls om jag ska vara här inne och leka men här kan jag inte välja de grafikkortet eller moderkortet även fast de kanske har dem. Sätter dom ihop datorn åt en om man köper allt separat?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Hehe okej, då kanske de vore dumt att ta 512 versionen.

Jag är inne på komplett.se's Pc konfigurator, vet inte alls om jag ska vara här inne och leka men här kan jag inte välja de grafikkortet eller moderkortet även fast de kanske har dem. Sätter dom ihop datorn åt en om man köper allt separat?

Aj då det var inte bra men då får du leva med 512MB kortet för det blir ok det med. 1GB ger lite mjukare spelupplevelse men inte högre frame rate. Sedan kan du ta P5Q PRO om du har råd för det är ett bra moderkort med bättre ljud och CrossFire.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Aj då det var inte bra men då får du leva med 512MB kortet för det blir ok det med. 1GB ger lite mjukare spelupplevelse men inte högre frame rate. Sedan kan du ta P5Q PRO om du har råd för det är ett bra moderkort med bättre ljud och CrossFire.

Har annars satt ihop hela datorn i separata delar, men då måste jag köpa allt till? sladdar fläktar osv? eller de kanske man får till delarna? t ex fläkt i Chassit, samt strömsladd till Corsair Powersupply? men då måste jag sätta ihop allt själv? är de svårt?

Permalänk
Medlem

nåt bra tips för 775-moderkort för 1500-1600 kronor?

har ett e8400, 520 W från corsair och hd4850 fårn gigabyte (1 gb multi-core cooling) bland annat.

helst inte gigabyte

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Har annars satt ihop hela datorn i separata delar, men då måste jag köpa allt till? sladdar fläktar osv? eller de kanske man får till delarna? t ex fläkt i Chassit, samt strömsladd till Corsair Powersupply? men då måste jag sätta ihop allt själv? är de svårt?

Allt du behöver följer med så det är bara en stjärnmejsel du behöver köpa extra. Du kan alltid köpa till extra fläktar men börja med det som ingår så ser du om det blir bra så.

@rcman: Asus P5Q Pro är nog det bästa du får för under 1500kr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=306279

Asus P5Q-E är strået vassare men kan vara svårt att få tag i för under 1500kr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=306280

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Allt du behöver följer med så det är bara en stjärnmejsel du behöver köpa extra.

Hmm, så de tar typ 2000 i kostnad för att sätta ihop datorn hos dem? för när jag bara tog de delar som jag tror jag ska ha blev de betydligt mindre summa, kan iof ha missat nått.. Kan man klara att sätta ihop allt själv? asså för första gången? har öppnat mina förra datorer, men aldrig riktigt vågat pilla där inne.. eller måste man ha någon som kan det någerlunda med sig?

Tack för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Hmm, så de tar typ 2000 i kostnad för att sätta ihop datorn hos dem? för när jag bara tog de delar som jag tror jag ska ha blev de betydligt mindre summa, kan iof ha missat nått.. Kan man klara att sätta ihop allt själv? asså för första gången? har öppnat mina förra datorer, men aldrig riktigt vågat pilla där inne.. eller måste man ha någon som kan det någerlunda med sig?

Tack för svar!

Tog du med operativsystem? Annars kan du länka delarna hit så kan vi ta en titt. Det är inte direkt svårt att bygga själv men man måste tänka till lite så man inte gör det svårt för sig. Du kan fråga här på forumet när du skall bygga så du gör rätt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Hmm, så de tar typ 2000 i kostnad för att sätta ihop datorn hos dem? för när jag bara tog de delar som jag tror jag ska ha blev de betydligt mindre summa, kan iof ha missat nått.. Kan man klara att sätta ihop allt själv? asså för första gången? har öppnat mina förra datorer, men aldrig riktigt vågat pilla där inne.. eller måste man ha någon som kan det någerlunda med sig?

Tack för svar!

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=22...

Det jag ser som svårast är att sätta på kylpastan på processorn. (Har inte gjort det dock) Det andra verkar inte så svårt. Att sätta alla kort på plats är simpelt. Att sätta in ett grafikkort i datorn är lätt. Har gjort det själv.

Sen får man akta sig för statiskt elektricitet. Du vet när det säger tjoff om handen när man stöter till något. Man ska ju inte ha katten i närheten t ex. Står om det på sidan. Men tydligen så finns de stötar man inte lägger märke till syåt det i idg:s artikel om det hela,

Omkring 200 volt kan skada en krets så att den slutar fungera. En sådan stöt märker du inte ens.

Ska du pilla i din dator så se till att all ström är borta. Stäng av datorn. Dra av alla sladdar. På och av på strömbrytaren. Låt den stå ett tag för att vara helt säker om den varit igång.
Det gäller ju om man redan har en färdig dator.

Mitt super ninteno har ström i sig fastän jag brytit strömmen på den. Har ingen ström alls och sätter på den och vips lyser det till. Gör samma sak igen och det lyser inte. Strömmen borta.

Läs mer här
http://www.idg.se/2.1085/1.129325

Permalänk
Hedersmedlem

Kylpasta sitter redan på kylaren som följer med processorn så det är inget problem men köper man ett bättre kylare så får man applicera pastan själv.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Tog du med operativsystem? Annars kan du länka delarna hit så kan vi ta en titt. Det är inte direkt svårt att bygga själv men man måste tänka till lite så man inte gör det svårt för sig. Du kan fråga här på forumet när du skall bygga så du gör rätt.

Operativsystemet tog jag bort i den förra datorn med, eftersom det som kom till var 32bit...

jag kanske är helt ute och cyklar, men här e det jag har:

http://i176.photobucket.com/albums/w194/antewalle/Dator.jpg

Bra info om statisk elektricitet, får ta de lungt om de blir att jag pysslar ihop den själv!

tack för att ni tittar...

Permalänk
Hedersmedlem

Ser bra ut men byt hårdisken då GP diskarna är ganska slöa.

Denna disk är det man skall välja idag men den kostar lite mer.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=391646

Om du vill köra med två grafikkort i framtiden så behövs ett kraftigare nätaggregat.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340676

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Ser bra ut men byt hårdisken då GP diskarna är ganska slöa.

Denna disk är det man skall välja idag men den kostar lite mer.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=391646

Om du vill köra med två grafikkort i framtiden så behövs ett kraftigare nätaggregat.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340676

Okej, bytte ut de du nämde,

hamnade nu på 9447 kr istället för förra priset på 10878 då de bygger ihop datorn.. Priset är ju bättre, och enligt vibbarna jag får nu är även innehållet det..
Men vågar man? jag menar, får ändå 3 års garanti på 10878krs datorn och om jag ska sätta ihop allt är de lite riskabelt att råka sabba saker o ting, eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Okej, bytte ut de du nämde,

hamnade nu på 9447 kr istället för förra priset på 10878 då de bygger ihop datorn.. Priset är ju bättre, och enligt vibbarna jag får nu är även innehållet det..
Men vågar man? jag menar, får ändå 3 års garanti på 10878krs datorn och om jag ska sätta ihop allt är de lite riskabelt att råka sabba saker o ting, eller?

Ja det är ju bra garanti men jag har aldrig haft en dator i 3år.

Det är bra att ha lite pengar liggande om man skulle ha sönder något men bortsett från någon defekt del här och där så har inte jag lyckat ha sönder något på alla år jag byggt datorer. Ja det var det där moderkortet och nätagget då.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

hehe, du gör min närvös som fan.. måste tänka på det.. någon gång måste bli den första... vet ni några bra hemsidor som går igenom allt utförligt?

tack för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
hehe, du gör min närvös som fan.. måste tänka på det.. någon gång måste bli den första... vet ni några bra hemsidor som går igenom allt utförligt?

tack för svar

Det är bara bra.

Du kan se om detta kan hjälpa dig lite.
http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=22...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

är evigt tacksam! återkommer senare med frågor.. har en del saker att kolla upp!! tack igen!

Permalänk
Medlem

bör man köra på asus pq5 pro? har hört att den tenderar att bli varm? har dock ett antec P182

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rcman
bör man köra på asus pq5 pro? har hört att den tenderar att bli varm? har dock ett antec P182

Nja det är nog dom som klockar lite mer extremt som får varm nordbrygga för det kortet är inte riktigt dimensionerat för lite högre klockning utan då skall man titta på P5Q-E istället.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Hejhej, har tänkt lite nu, visst skulle de vara kul att sätta ihop datorn själv, men det är ju lite riskabelt, någon som vet om man kan be de på komplett sätta ihop den? för ett pris menar jag.. hittade inget när jag letade på deras hemsida men kan ha missat det helt...

tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Hejhej, har tänkt lite nu, visst skulle de vara kul att sätta ihop datorn själv, men det är ju lite riskabelt, någon som vet om man kan be de på komplett sätta ihop den? för ett pris menar jag.. hittade inget när jag letade på deras hemsida men kan ha missat det helt...

tack på förhand!

'Du kan alltid maila dom för man tycker att en sak som ett annat grafikkort inte skulle gör särskilt mycket.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antewalle
Hejhej, har tänkt lite nu, visst skulle de vara kul att sätta ihop datorn själv, men det är ju lite riskabelt, någon som vet om man kan be de på komplett sätta ihop den? för ett pris menar jag.. hittade inget när jag letade på deras hemsida men kan ha missat det helt...

tack på förhand!

tror inte de gör såna special grejor. de har ju redan dessutom färdigbyggda datorer att sälja.

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem

En stor fördel med att bygga själv är ju att man är betydligt bättre förberedd för felsökning när det någon gång krånglar. Jag har byggt själv och gjorde bara efterforskning på nätet innan. Det svåra var nog att veta OM det var svårt, men jag klarade mig bra utan någon hjälp mer än guider på nätet och jag pajade inget.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz