Permalänk
Medlem

Re: Vad är det med mig!?...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Detta är då mitt största problem! Eftersom det lagras mer och mer ilska för varje dag som går så har jag ständigt en enorm ilska inom mig. En ilska som vill slå till men inte kan.:mad:
Jag är sjukt trött på att ständigt känna mig nere pga detta.

Låter som du behöver en sandpåse. Det hjälper faktiskt psykisk, använd nävarna till den. Sen ska man försöka så mycket det går att skita i folk som kränker en, så fort man visar ilska och intresse så matar man trollen bara.

Permalänk
Medlem

Min brorsa har har styrkan att stå emot, hans måtto har alltid varit "Slå alltid första slaget" och det har fungerat...Vet inte riktigt vad du ska göra, lär dig lite brottar gräpp, ignorera bara eller höj rösten som någon sa.
Tycker det är sjuk att folk kan hålla på, jag skulle dock inte kunna leva med ångesten efter att ha slagit någon på käften som slocknat, har ångest över att jag glömt låsa dörren, låst bilen etc så jag måste kolla allt 1000ggr. (står mer i texten nere)

Har också haft lite problem i skolan och ute på stan med massa fjantar, speciellt då jag är ganska lång och grov. Har dock aldrig varit tvungen att nita någon sen lider jag av en del tankar kring att slåss, jag slår väldigt hårt, fick folk i min egen storlek att gråta när man slog dom på armen och då med halvfart, det som alltid ploppar upp är hur det kommer gå för personen som man slår..skulle en normalt byggd komma fram och jag träffar nyllet så ryker garanterat näsan, käken eller varför inte nacken går?
Ryser av att tänka på det MEN blir jag slagen skulle jag med 100% säkerhet slå tillbaka annars är det nog att typ brotta ner någon istället för att fysiskt skada personen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag hoppas du skämtar!?
Det faktum att det tar längre tid, kräver mera och innehåller mer än bara "sparka där, slå här" gör dem ju inte till mindre kapabla för det, bara mindre attraktiva för folk som bara vill spöa på någonting...

Nej jag skämtar inte.

Det finns ingen nämnvärd korrelation mellan att gå en kampsport som inte har vettig sparring och hur bra man lyckas i ett riktigt slagsmål.
Finns det någon så är den ofta negativ, då människorna som går tramset får någon knepig illusion om vad som är vettigt att göra.

Många orientaliska kampsporter har mer att göra med dans än kamp.
Låt dock inte detta faktum få er att tro att det är vettigt att dra fram er kata på dansgolvet såsom denna kille gjorde:
http://www.youtube.com/watch?v=RNDJX3Ago8Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Nej jag skämtar inte.

Det finns ingen nämnvärd korrelation mellan att gå en kampsport som inte har vettig sparring och hur bra man lyckas i ett riktigt slagsmål.
Finns det någon så är den ofta negativ, då människorna som går tramset får någon knepig illusion om vad som är vettigt att göra.

Många orientaliska kampsporter har mer att göra med dans än kamp.
Låt dock inte detta faktum få er att tro att det är vettigt att dra fram er kata på dansgolvet såsom denna kille gjorde:
http://www.youtube.com/watch?v=RNDJX3Ago8Q

Jag håller med dig, men det finns undantag.

Min gamla tränare (sysslat med kampsport hela sitt liv, startade www.wmas.se) snackade om kung fu i Kina, där han var och tränade med ett gäng. Det var de tuffaste killarna någonsin sa han. De brukade härda sina knogar och händer genom att slå ner i en stor stor wok-panna med glödande kol och sen lyfta upp kolbitarna för att sedan repetera. Långfingret var lika långt som pek och ringfingret för att de hade slagit hårt och rakt mot en vägg, flertalet gånger så de kunde isolera träffpunkten bättre. Sparkar de dig på låret kändes det som nån tog ett basebollträ och svingade den, med all sin kraft.

Sjukt. De börjar ju träna när de är runt 3-4 år gamla. Helt sjukt.

Men jag vetifan om de sparras så ofta, men hade de gjort det så skulle det nog ta mycket att få ner de på marken, det är helt klart.

YouTube-klippet var hysteriskt roligt btw!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Lär dig tala ner folk istället. Mycket effektivare än att ta till nävarna, som bara är korkat. Du kan göra en person bra mycket mer illa med några väl valda ord antingen direkt till denne eller till rätt instans.

Jag tar aldrig skit, och visst har jag varit förbannad, men jag har inte utövat våld på... 11 år tror jag.

Lär dig prata för dig istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
..... Lär dig prata för dig istället.

Går han runt och pratar för sig själv blir han nog riktigt mobbad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Nej jag skämtar inte.

Det finns ingen nämnvärd korrelation mellan att gå en kampsport som inte har vettig sparring och hur bra man lyckas i ett riktigt slagsmål.
Finns det någon så är den ofta negativ, då människorna som går tramset får någon knepig illusion om vad som är vettigt att göra.

Många orientaliska kampsporter har mer att göra med dans än kamp.
Låt dock inte detta faktum få er att tro att det är vettigt att dra fram er kata på dansgolvet såsom denna kille gjorde:
http://www.youtube.com/watch?v=RNDJX3Ago8Q

Du behöver seriöst sätta dig coh glo på några dokumentärer om wushu eller nått. Jag har själv tränat det där "tramset" och jag kan säga att jag skulle hellre ta en fight med en förbannad utövare av västerlänsk kampsport vilken dag som helst så länge jag slapp gå upp mot min gamla tränare och hans likar.

Du verkar totalt ha missat det där med att många orientaliska kampsporter inte bara är ett systematiskt nötande av var och hur man skall slå utan även ingående träning av kropp och sinne, någonting som är minst lika viktigt som teknik. När jag tränade så var det första vi fick lära oss att det spelar ingen roll om vi vet hur man gör, om våra kroppar inte klarade av att göra det, varpå det följde 6 månarders fys-träning innan vi började på de första ordentliga teknikerna. Det är liksom inte bara träning för att spöa upp någon, det är träning för att förbättra sig själv.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Du verkar totalt ha missat det där med att många orientaliska kampsporter inte bara är ett systematiskt nötande av var och hur man skall slå utan även ingående träning av kropp och sinne....et är liksom inte bara träning för att spöa upp någon, det är träning för att förbättra sig själv.

Din harmoni mellan kropp och sinne hjälper dig inte när du väl ligger där:

Det finns en orsak till att det bara är utövare av "moderna" kampsporter (boxning, thaiboxning, judo, västerländsk brottning) har något att visa upp i de riktigt fria tävlingarna.
De andra har inget att sätta emot.

Cloudstone:
Isåfall är det få undantag.

Han skulle ha blivit bättre av att träna den största delen av tiden som moderna MMA-utövare tränar (men kanske lite mer stand-up) och lite annat mer inriktat på just självförsvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Din harmoni mellan kropp och sinne hjälper dig inte när du väl ligger där:
http://www.youngassassin.com/images/gallery/54b.jpg

Det finns en orsak till att det bara är utövare av "moderna" kampsporter (boxning, thaiboxning, judo, västerländsk brottning) har något att visa upp i de riktigt fria tävlingarna.
De andra har inget att sätta emot.

Cloudstone:
Isåfall är det få undantag.

Han skulle ha blivit bättre av att träna den största delen av tiden som moderna MMA-utövare tränar (men kanske lite mer stand-up) och lite annat mer inriktat på just självförsvar.

Hah, ja du, vad ska man säga...
Nej jag kan verkligen inte... jag är mållös, och det händer inte ofta...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Hah, ja du, vad ska man säga...
Nej jag kan verkligen inte... jag är mållös, och det händer inte ofta...

Pyamassporter har förvånansvärt lite att hämta i sammanhang där det faktiskt krävs att man kan slåss på riktigt. Som MMA t ex. Detta är fakta som inte går att förneka.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Pyamassporter har förvånansvärt lite att hämta i sammanhang där det faktiskt krävs att man kan slåss på riktigt. Som MMA t ex. Detta är fakta som inte går att förneka.

Att man ens använder MMA som mått på kampsporter är ju nått otroligt skrattretande. Men visst, orientaliska kampsporter har lite att hämta inom s.k. tävlingar som mma, det håller jag med om.

Edit**
Tog bort lite, finns ingen mening i att argumentera det hela.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Att man ens använder MMA som mått på kampsporter är ju nått otroligt skrattretande. Men visst, orientaliska kampsporter har lite att hämta inom s.k. tävlingar som mma, det håller jag med om. Det är bara så sorgligt att det används som måttstock trots att folk uppenbarligen inte vet varför det inte finns någonting där att hämta.

Vad ska användas som måttstock då föreslår du?

Hur gammal "mästaren" är?
Hur många hundra skurkar som "mästaren" lyckats slå ner på en och samma gång trots att han hade sin högerhand bakbunden? (Och ja, det stämmer verkligen. Det säger min tränare. Han har varit i Japan)

Faktum kvarstår:
Låter man "en av er" slåss med de stora grabbarna så blir ni mörbultade.
http://www.youtube.com/watch?v=D6mMtHqXyYc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Vad ska användas som måttstock då föreslår du?

Hur gammal "mästaren" är?
Hur många hundra skurkar som "mästaren" lyckats slå ner på en och samma gång trots att han hade sin högerhand bakbunden? (Och ja, det stämmer verkligen. Det säger min tränare. Han har varit i Japan)

Faktum kvarstår:
Låter man "en av er" slåss med de stora grabbarna så blir ni mörbultade.
http://www.youtube.com/watch?v=D6mMtHqXyYc

Varför mäta? Speciellt när måttstocken är skev?
Men det är strunt samma, det finns ingen mening i att argumentera det hela, det borde jag insett från början. Det är mest trevligt att få sig ett gott skratt

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Varför mäta? Speciellt när måttstocken är skev?
Men det är strunt samma, det finns ingen mening i att argumentera det hela, det borde jag insett från början. Det är mest trevligt att få sig ett gott skratt

Du jämför och mäter ju själv när du skriver att du hellre tar en fight med en förbannad utövare av västerländsk kampsport än din gamla tränare. Detta förmodar jag i en slagsmålssituation, för du menar väl knappast att du pratar om "kropp och sinne" här va?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Min brorsa har har styrkan att stå emot, hans måtto har alltid varit "Slå alltid första slaget" och det har fungerat...Vet inte riktigt vad du ska göra, lär dig lite brottar gräpp, ignorera bara eller höj rösten som någon sa.
Tycker det är sjuk att folk kan hålla på, jag skulle dock inte kunna leva med ångesten efter att ha slagit någon på käften som slocknat, har ångest över att jag glömt låsa dörren, låst bilen etc så jag måste kolla allt 1000ggr. (står mer i texten nere)

Har också haft lite problem i skolan och ute på stan med massa fjantar, speciellt då jag är ganska lång och grov. Har dock aldrig varit tvungen att nita någon sen lider jag av en del tankar kring att slåss, jag slår väldigt hårt, fick folk i min egen storlek att gråta när man slog dom på armen och då med halvfart, det som alltid ploppar upp är hur det kommer gå för personen som man slår..skulle en normalt byggd komma fram och jag träffar nyllet så ryker garanterat näsan, käken eller varför inte nacken går?
Ryser av att tänka på det MEN blir jag slagen skulle jag med 100% säkerhet slå tillbaka annars är det nog att typ brotta ner någon istället för att fysiskt skada personen.

Känner på samma sätt. Det enklaste sättet är när någon försöker ge sig på dig, ger du tillbaka. Började med detta för ett par år sedan, sen ska man inte låta det gå till överdrift utan var en man och gå ifrån om du inte vill.

Men att vara snabbtänkt och kunna svara på tal är svårt och nånting man får öva in under ett tag. Tillslut går det,