Seagate 500GB Freeagent 989:-

Permalänk
Medlem

Seagate 500GB Freeagent 989:-

Kunde inte låta bli när lönen trillade in.

Seagate 500GB Freeagent
989:- +frakt 89:- = 1078:-
http://www.siba.se/

Permalänk
Medlem

den va väl bra. men de flesta 500gigs diskarna kostar runt tusenlappen nu så.. old news

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
den va väl bra. men de flesta 500gigs diskarna kostar runt tusenlappen nu så.. old news

Vilken annan extern HD med 5 års garanti hittar du enkelt för under tusenlappen?

Tack för tipset SUMITOMO!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

jepp har själv kollat på den samt dess lillebror på 250gb, den verkar riktigt prisvärd...saknas bara cachen på 16mb men iaf !

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Köpte en själv på PC City för 990kr.
Bra pris som fan för att vara extern disk.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

989:- hos PC City, ska bli kul med ytterligare en onödig grej ;P

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Re: Seagate 500GB Freeagent 989:-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Kunde inte låta bli när lönen trillade in.

Seagate 500GB Freeagent
989:- +frakt 89:- = 1078:-
http://www.siba.se/

Kunde inte heller låta bli när lönen trillade in. Sen att det är 5 års garanti på hårddisken gör ju inte saken sämre

Permalänk
Medlem

Blev en på PCCity. Tack för tipset!

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Fick hem hårddisken idag, smidigt och bra, den är tyst och ser helt ok ut. Det har dessvärre dykt upp ett problem, så fort man försöker flytta filer mellan den externa disken och nån av de interna så låser sig datorn, därefter blir man tvungen att starta om datorn. När man kopplar bort den externa disken funkar datorn utan några som helst problem, skumt. Nån som vet hur detta problem skulle kunna lösas?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Köpte också en sådan för 2-3 veckor sedan, funkan kanon, inte jättensnabb men duger som filsparardisk!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

skulle aldrig kunna tänka mig ha en extern hårdisk, tar bara onödig plats, har man inte plats i sin gamla burk så är det bara byta ut sin gamla mot en ny

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
skulle aldrig kunna tänka mig ha en extern hårdisk, tar bara onödig plats, har man inte plats i sin gamla burk så är det bara byta ut sin gamla mot en ny

Det har jag ju redan gjort.

Det jag inte gillade med Seagaten är att det inte finns
strömbrytare, dåligt.
Man vill ju inte att den skall snurra jämt.
Får koppla den på strömbrytare.

Permalänk
Hedersmedlem

Den stänger av sig själv efter en stunds inaktivitet, eller när du drar ur usb-kabeln.

Det jag blev besviken på var att jag i min enfald trodde att det var samma fot/hölje som pro-modellen har (dvs borstad aluminium och touch-strömbrytare mm). Pro-modellen ser riktigt läcker ut medan den "vanliga" ser lite halvtaskig ut med sitt plasthölje. Prisskillnaden i normala fall på runt 200.- är det värt att betala anser iaf jag, nu när jag har en av varje.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nån som har öppnat / lyckats öppna höljet och kollat vilken disk det är som sitter i?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
skulle aldrig kunna tänka mig ha en extern hårdisk, tar bara onödig plats, har man inte plats i sin gamla burk så är det bara byta ut sin gamla mot en ny

Eller så har man en extern hårddisk till laptopen.

Är det förresten extern strömförsörjning på denna?

Visa signatur

Hmm