Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk
Medlem

Slutar jobbet halv tre i morgon. Sen blir det köpcentrat för öl och CoD4. Hittar jag ingen som har det av nån anledning blir det världens tråkigaste helg.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Tror nog att ditt system klarar det max. Beror på iofs vilken upplösning. Men omkring 1600x1200, max med 4xAA borde du klara. Spelet är väldigt bra optimerat.

-
Ja imorgon blir det panga, skola sen buss in och köpa Call of Duty 4 hos Game och sen en lång bussresa hem och pang pang hela helgen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
jag kör med 1650x1050 och "extra" inställningen på allt med 4x aa o ligger på ca 40 - 70 i fps @ vista.

Det låter fint de...då blir det ett köp nån dag då
Synd bara att Steam är snordyra på spelet, älskar annars att handla därifrån...

Permalänk
Hedersmedlem

jag köper nog från webhallen i sundbyberg. fy fan va jag ska spela online imorrn asså =D

Permalänk
Medlem

Kör med:
Q6600
2GB ram
8800gt

1680x1050
2xAA
Allt på max har jag för mig. Oftast på 60+. Bara på Propyat banan vid pariserhulet jag noterat att det gått riktigt segt, helt galet ställe, hur faan klarar man det? Antar att man får nöta tills man tar sig förbi av en slump.

Permalänk

24 och tjernobyl spelet, fan de nu heter, är det jag kom o tänka på när jag spela sp, fan gårju knapt o veta vart man är, hopar ju typ hela tin, tar över ett ställe, några updrag senare på sama plats igen, fast anan tid ifs, och motsatt håll, sen åker man tilbax i tiden? elr wtf tycker det va rörigt ialafal

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
24 och tjernobyl spelet, fan de nu heter, är det jag kom o tänka på när jag spela sp, fan gårju knapt o veta vart man är, hopar ju typ hela tin, tar över ett ställe, några updrag senare på sama plats igen, fast anan tid ifs, och motsatt håll, sen åker man tilbax i tiden? elr wtf tycker det va rörigt ialafal

Instämmer... dock så är banorna döskoj och varierande så det spelar knappt någon roll!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Slutar jobbet halv tre i morgon. Sen blir det köpcentrat för öl och CoD4. Hittar jag ingen som har det av nån anledning blir det världens tråkigaste helg.

Öl + cod4 multiplayer = perfekta helgen

Synd bara att man inte kunde skaffa en användare online för att lagra experience. Känns som att om profililen ligger på datorn så kommer det ganska snart komma trainers eller liknande så att man kan fuska till sig stats... =/

Visa signatur

q6600 g0 @ 3,2 - Corsair Xms2 2gb PC6400 - Gigabyte P35 DS4 - Corsair HX520W - Antec 182b - Gainward 8800 gt 512mb @ 725/1900 - XP Pro - Raptor 74gb OSdisk + lagringsdiskar

Permalänk
Hedersmedlem

nu ska jag iväg o köpa spelet tror ni att multiplayer delen blir lika populärt som Bf2?

Permalänk
Medlem

Går helt rent på min dator på High Kör i 1600x1200.
Grymt spel! tog ca 5 timmar att klara körde på näst lättaste.;)
Det känns skönt att min dualcore jobbar 60-70 procent. Det är grafikkortet som spelar störst roll!

Permalänk
Medlem

Ska vi försöka köra på en bra svensk server ikväll då? för det lär ju bli ett gäng från sweclockers som lirar ikväll.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Hedersmedlem

håller på o installerar spelet nu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedBerry
Ska vi försöka köra på en bra svensk server ikväll då? för det lär ju bli ett gäng från sweclockers som lirar ikväll.

Det vore kul! Då vet man att man spelar mot personer som är ungefär lika dåliga/bra
Tipsa här i tråden om servrar!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

lol, har någon problem med o komma in på multiplayer? spelet krashar vid start o man kommer tillbaka till windows

kör vista

Permalänk
Medlem

Jag han köra lite igår och det funkade bra för mig men då har jag i för sig XP.

Det jag dock hade lite problem med var att jag timade out när jag försökte connecta till servrar ibland, men det kanske beror på överbelastning eller liknande.

Jag heter Cornsnake i cod4 om man nu kan lägga till vänner eller liknande.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Hedersmedlem

asså det här kan fan inte hända

får detta felmedelande när jag försöker starta multiplayer delen i vista:

iw3mp.exe har slutat att fungera.. ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt, programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på programmet

och sedan stängs spelet ned... någon som har nån lösning på detta?

Permalänk
Medlem

Precis klarat spelet.. tog ca 5 timmar, precis som beräknat.

SKIT GRYMT SPEL:D

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Nån som kan yttra sig om MP delen vs CSS eller BF2? Enligt kritikerna så ska det vara bra men är det så pass att det är i klass med ovan spel?

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat mycket över nätet men körde igår kväll och tyckte det var mycket bra. Man har ett ranksystem som i bf2 samt att man kan låsa upp olika saker ju mer man klarar.

Banorna jag körde var små och snabba. Så det var fullt ös hela tiden.

Så jag tycker det är roligare än bf2 kan i för sig vara för att man spelat sig less på det. CSS var det 100 år sen jag lirade så där vågar jag inte säga bu eller bää.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Hedersmedlem

Var nyss inne och testade en MP-runda efter att ha installerat spelet. Riktigt intensivt, det är inte direkt så att man kan ligga och trycka som i BF2.
Hade inte fixat mina kontroller riktigt, så jag dog ganska mycket, men det verkar mycket lovande.
Som tidigare nämnts, snabba banor, med vad jag såg max 32 spelare på varje.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erecxx
Känns som att om profililen ligger på datorn så kommer det ganska snart komma trainers eller liknande så att man kan fuska till sig stats... =/

Hm, varför ska man behöva FUSKA till sig saker? Kör med rent mjöl i påsen

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Installerat klart! Nu blir det lite SP sen MP

See ya on the battlefield!

Permalänk
Medlem

Några mer som har problem med timeouts när ni connectar till servrar?

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

mjo jag har inte lyckats komma in på någon ännu well lika bra det, börjar jobba runt 04 imorrn bitti så behöver sova ^^

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedBerry
Några mer som har problem med timeouts när ni connectar till servrar?

Mjo det problemet får man ibland tyvärr. =/
Och jag har inte en anning vad man kan göra åt det iheller.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Har nu varit inne och spelat i ca två timmar och intrycket är mycket positivt.
I början sprang jag runt som en vilsen åsna och sköt på allt som rörde på sig. Detta i kombination med att jag inte var van vid speltempot (BF2 är "lugnare") och kontrollerna gjorde givetvis också att jag dog som en fluga! De flesta kartorna är mkt roliga, den tråkigaste var på en båt där vi röjde fram och tillbaka. Kanske var det bara tillfälligt, men det hände ingenting på denna karta. Man sprang fram till de som campade och dog oftast direkt...
Efter ett par rundor på olika kartor började det dock att arta sig. Jag steg i ranking ganska snabbt och kunde då "köpa" till nya delar till mina olika vapen, t.ex. rödpunktssikte. Detta system är faktiskt riktigt roligt! Är nu på nivå 13 och kämpar för att nå över 30, då får jag vapnet G36C!
På den server jag nyss körde var det deathmatch, vilket var kul, men jag är en taktiker och då passar nog andra spelstilar mig bättre, t.ex. att hålla olika punkter m.m.

Två saker, som garanterat redan tagits upp, som jag stör mig på;
1) VARFÖR deathcam? Det är ju ingen vits för en sniper att hitta ett bra
ställe när den man skjutit vet vart man ligger! Bara onödigt enligt min
mening. Hoppas det finns möjlighet för admins på spelservrar att ta bort
denna funktion!

2) VARFÖR varning när en granat ligger nära dig? Återigen en funktion
som förstör lite. Inte för att jag tror på 100% realism, men att hela tiden
få varningar när en granat ligger nära dig är tummen ner från min sida!

I övrigt tycker jag MP-delen är fantastiskt kul! Var väl lite "BF2-skadad" när jag startade spelet och hade svårt att sätta mig in i miljöerna, men när man gett det en stund fungerar det riktigt bra!
En annan rolig sak som gör att spelet känns roligare än BF2 är just miljöerna. Förutom det mest uppenbara att spelet är bra mycket snyggare, är miljöerna påverkbara på ett helt annat sätt, och du kan springa in i väldigt många byggnader och röra dig. Ett klart plus på denna punkt då det ger spelet en helt annan dimension!
Kan f.ö. tillägga att jag också har problem att komma in på många servrar p.g.a. "connection timed out"-problem.
Slutligen, tips på server: TV2 har satt upp en server med mlt bra ping och gott om folk, gå in där och spela!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Skaffade detta spelet idag med, riktigt roligt spel

Permalänk

Hur funkar Multiplayer? Är det någon form av "player stats" upplåsning av vapen eller liknande? (Nyfiken)

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Hur funkar Multiplayer? Är det någon form av "player stats" upplåsning av vapen eller liknande? (Nyfiken)

Ja, det finns player stats samt upplåsning av vapen. Men inte bara vapen utan utrustning till ditt vapen, som t.ex. andra sikten, eller annat.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
lol, har någon problem med o komma in på multiplayer? spelet krashar vid start o man kommer tillbaka till windows

kör vista

har samma problem som dig i multiplayer men ja kör xp, nån som vet nåt?

Permalänk
Medlem

Najk, har du bara kört i 2h och är redan rank 23? o.O
Själv är jag bara rank 16 och kört snart i 3h, kan ju tillägga att jag dör som en fluga ibland.
Är inte riktigt van vid kartorna än hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Grymt kul spel, måste säga att "death from above" var ett av favorit uppdragen.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.