Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk

Jaha okey. Nu förstår jag, tack.

Men för oss som inte gillar public servers, tror ni att det kommer så kallade crackade också?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Jaha okey. Nu förstår jag, tack.

Men för oss som inte gillar public servers, tror ni att det kommer så kallade crackade också?

Sådant diskuterar vi inte här.
Varför skulle du vilja köra på crackade servers annat än när det handlar om piratkopierade versioner av spelet?
Om inte annat kan man ju lösenordskydda en server så slipper man spela public, men det innebär ju fortfarande att man måste köpa spelet!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Sådant diskuterar vi inte här.
Varför skulle du vilja köra på crackade servers annat än när det handlar om piratkopierade versioner av spelet?
Om inte annat kan man ju lösenordskydda en server så slipper man spela public, men det innebär ju fortfarande att man måste köpa spelet!

Nu såg du allt rakt igenom mig. Jag kan dock bevisa att så är inte alltid fallet. T.ex. så hade jag original CoD 1, men spelade i princip bara på "privata" server för de var mycket roligare.

Men hur ser det ut annars, hur många spelare kommer in på de största servrarna?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel. Har fastnat på ett uppdrag dock, om någon vill tipsa mig lite så läs spoiler nedan.

Jag är på uppdraget där man är sniper och ska döda en snubbe som dealar. Sniprandet går enkelt men sen när man ska fly med helikoptern och alla stormar dör jag alltid. Försökt sätta claymores på bra platser och sen lägger jag mig uppe vid kompisen och börjar skjuta. Är jag bara för dålig på att skjuta eller finns det något smart knep där? Kör på svåraste också, det ska ju vara lite utmaning

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Men hur ser det ut annars, hur många spelare kommer in på de största servrarna?

Tror att maxantalet är 32 spelare, d.v.s. 16/sida

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

fattar inte.. försöker lira det här jävla spelet, får bara upp ett fel att code_post_gfx är korrupt

Nån som vet hur man ska göra för att fixa det??

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Har ett problem med mina saves, dom har slutat fungera. Inget sparas efter en viss bana, så om jag slutar spela och vill fortsätta senare så går inte det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Grymt bra spel. Har fastnat på ett uppdrag dock, om någon vill tipsa mig lite så läs spoiler nedan.

Jag är på uppdraget där man är sniper och ska döda en snubbe som dealar. Sniprandet går enkelt men sen när man ska fly med helikoptern och alla stormar dör jag alltid. Försökt sätta claymores på bra platser och sen lägger jag mig uppe vid kompisen och börjar skjuta. Är jag bara för dålig på att skjuta eller finns det något smart knep där? Kör på svåraste också, det ska ju vara lite utmaning

Dold text

Jag kan meddela dig att det är omöjligt att klara av, i synnerhet om du kör svårighetsgrad Veteran vill jag påstå.

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt idag från webhallen, så ikväll blir det till att lira.
så ni som frågade om leveranstid från webhallen tidigare vet att ni kommer ha det senast imorgon.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Grymt bra spel. Har fastnat på ett uppdrag dock, om någon vill tipsa mig lite så läs spoiler nedan.

Jag är på uppdraget där man är sniper och ska döda en snubbe som dealar. Sniprandet går enkelt men sen när man ska fly med helikoptern och alla stormar dör jag alltid. Försökt sätta claymores på bra platser och sen lägger jag mig uppe vid kompisen och börjar skjuta. Är jag bara för dålig på att skjuta eller finns det något smart knep där? Kör på svåraste också, det ska ju vara lite utmaning

Dold text

Enkelt, tog ett tag innan jag förstod hur man skulle göra det enklare;

jag stack å gömde mig bakom det där huset som ser ut som ett radiobils-hus eller nåt åt det hållet, bredvid pariserhjulet, där plockade jag dom när dom kom. Dumt att fienden inte går på ens befäl som ligger skadad DÅ hade det varit svårt, om man misslyckades om han dog. Men iaf när helikoptern kommer så får man rensa lite sen kuta å plocka upp honom å kuta till helikoptern. Klarade det men kulorna ven genom mig så var väl en millimeter nära döden när jag väl hoppade in i den.
Edit: Du bör plocka upp ett automatvapen då prickskyttegeväret tar slut efter ett tag.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Tror att maxantalet är 32 spelare, d.v.s. 16/sida

Jag lirar på en server med plats för 48 spelare nu...

Permalänk
Medlem

Det är sagt att spelet kommer stödja 32 spelare men det finns ingen gräns.

Permalänk
Medlem

sitter med det nu, fick det idag

problemet är att jag inte hittar några servrar??

står bara "waiting for response" och sedan händer inget mer

jag har kollat brandväggen och det är inte den som spökar

samma för er?

Visa signatur

q6600 g0 @ 3,2 - Corsair Xms2 2gb PC6400 - Gigabyte P35 DS4 - Corsair HX520W - Antec 182b - Gainward 8800 gt 512mb @ 725/1900 - XP Pro - Raptor 74gb OSdisk + lagringsdiskar

Permalänk
Medlem

Verkar som deras Master Server krånglar

Gå till www.game-monitor.com och leta på call of duty 4 servrar där. Skriv av IP och gå in i spelet och skriv det här i konsollen (ett exempel): /connect 0.0.0.0:00000

Permalänk

Ska beställa mitt ex av CoD - Modern warfare nu på spelbutiken.se. Kan man lita på att de levererar i tid. Någon som har haft med dem att göra?

Vore intressant att hör om det är ok att beställa från dem.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
fattar inte.. försöker lira det här jävla spelet, får bara upp ett fel att code_post_gfx är korrupt

Nån som vet hur man ska göra för att fixa det??

Byta dator

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Ska beställa mitt ex av CoD - Modern warfare nu på spelbutiken.se. Kan man lita på att de levererar i tid. Någon som har haft med dem att göra?

Vore intressant att hör om det är ok att beställa från dem.

Mitt hinner inte komma i tid tills release då dom skickar det imorgon så man lär vänta tills på måndag. hade jag beställt från Webhallen istället så skulle jag redan haft spelet idag.

Rekommenderar inte spelbutiken, speciellt inte vid förbokningar av spel.

Permalänk
Medlem

En polare knallade in på Webhallen idag, fick ut ett ex, men det släpps ju först IMORRN?

Siba "kunde" inte sälja ett ex pga releasedatumet, den 9e..

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk

Webhallen blir det då...men blir ju svårt att få spelet innan måndag. De kan ju inte skicka spelet tidigare än fredag (morrn) ändå. Har ju inte förbokat men hoppas få ett ex i alla fall.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Hedersmedlem

riktigt skön spel asså.. ska lungt köpa spelet imorrn. finns det inget multiplayer demo?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rn72
En polare knallade in på Webhallen idag, fick ut ett ex, men det släpps ju först IMORRN?

Siba "kunde" inte sälja ett ex pga releasedatumet, den 9e..

Inget ovanligt.. jag såg Orange Box i affär 2 dagar före release.

Phat^Trance: Nej, bara på 360.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Byta dator

funkar fint nu.. kopierade filen från en polares dator.

Gamla bettan hänger me ännu;)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Blev ju lite sugen själv på CoD4, såg riktigt snyggt ut på HD-trailern på Steam...Hur verkar det va optimerat då? Kan man räkna med att fläska på max med mitt system och ett 8800gt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Inget ovanligt.. jag såg Orange Box i affär 2 dagar före release.

Phat^Trance: Nej, bara på 360.

Ja jo, men enligt SIBA´s säljare så "fick" SIBA ej sälja spelet förrän den 9e..det stod EN PALL COD4 DVD PC staplade...*snyft*

Aja, la undan en till i morgon.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Kolla alla expert stormarknader, det lär kosta 389kr i alla.

Permalänk
Hedersmedlem

undra hur multiplayer delen lär se ut och hur känslan blir o spela multiplayer =D

Permalänk
Hedersmedlem

Imorgon efter jobbet blir det ut & panga
Ngn som kan tipsa om bra servrar?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Imorgon efter jobbet blir det ut & panga
Ngn som kan tipsa om bra servrar?

ja imorgon blir det pang pang efter jobbet! Först, meka lite med bilen, sen handla ÖL, regeringen skickar man på ngt äventyr..sen..kvällen..min bara min!!!

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Blev ju lite sugen själv på CoD4, såg riktigt snyggt ut på HD-trailern på Steam...Hur verkar det va optimerat då? Kan man räkna med att fläska på max med mitt system och ett 8800gt ?

Tror nog att ditt system klarar det max. Beror på iofs vilken upplösning. Men omkring 1600x1200, max med 4xAA borde du klara. Spelet är väldigt bra optimerat.

-
Ja imorgon blir det panga, skola sen buss in och köpa Call of Duty 4 hos Game och sen en lång bussresa hem och pang pang hela helgen

Permalänk
Hedersmedlem

jag kör med 1650x1050 och "extra" inställningen på allt med 4x aa o ligger på ca 40 - 70 i fps @ vista.