Permalänk

Kom igen en maffig recension och bilder uppskattas

Permalänk
Medlem

Ja kom igen nu. Bilder och recension. Verkar inte gå att hitta nån annan stans!

Permalänk

min datorn är nu skickade i alla fall.
Kommer väl fram senare idag, men har nog inte tid att hämta ut den förrän på onsdag.
Så senast på onsdag slänger jag upp ett gäng bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokialogoshop
min datorn är nu skickade i alla fall.
Kommer väl fram senare idag, men har nog inte tid att hämta ut den förrän på onsdag.
Så senast på onsdag slänger jag upp ett gäng bilder

och en recension hoppas vi?

Permalänk

Idag är det onsdag Hoppas att du hunnit hämta ut den!

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk

Bilder finns nu upplagda på följande adress:

Länk borttagen. Se PM. //Lezziter

Permalänk
Medlem

Många och bra bilder där! När kommer en recension upp?

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Låter kanon med bilder, men det skulle vara ännu mer kanon om du lade upp dem på en rumsren sida. För det är väl därför din länk blev bortredigerad? Kom igen, vi på SweC litar på dig

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
Låter kanon med bilder, men det skulle vara ännu mer kanon om du lade upp dem på en rumsren sida. För det är väl därför din länk blev bortredigerad? Kom igen, vi på SweC litar på dig

Det hade inget med det att göra, det var en ren säkerhetssak för att skydda honom själv. Han är välkommen att lägga tillbaka länken om han så önskar, har skickat ett PM.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vad hade han gjort för något roligt?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Kanske fanns bilder på honom där, men tror inte att det är något problem för honom eftersom sidan inte är så svår att hitta och han har sitt namn i sin profil..men jag kan ju ha helt fel också..:P

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Åhfan, ok

Nog om detta, visa oss din nya dator istället!

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem

Yes indeed... pretty please!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Nu kommer bilderna tillbaka.

http://www.81a.se/bilder/esprimo

och tack Lezziter för din nogranhet.

har inte hunnit testa datorn så länge, så jag vill inte skriva något om den förän den är testad ett tag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokialogoshop
Nu kommer bilderna tillbaka.

http://www.81a.se/bilder/esprimo

och tack Lezziter för din nogranhet.

har inte hunnit testa datorn så länge, så jag vill inte skriva något om den förän den är testad ett tag..

Skulle du kunna ta ett foto med datorn stående på ett A4-papper så man kan jämföra storleken?

Permalänk
Medlem

Fan, länken funkar inte! Och kom gärna med recension så fort som möjligt. Jag står i valet o kvalet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Skulle du kunna ta ett foto med datorn stående på ett A4-papper så man kan jämföra storleken?

Det låter som en bra ide vill också se hur stor den är jämfört med ett A4 papper

Permalänk
Medlem

Kom igen nu. Bilderna funkar. Kan du inte ge oss lite första intryck. Hur känns byggkvaliteten? Hur är högtalarna? Hur är skärmen? Hur är det första intycket av batterierna? Hur känns laddaren? Vart köpten du den? Vad betalade du? Vilka specs blev det?
Ps gärna lite bilder i jämförande miljö. I knäet, osv.

Permalänk
Medlem

Word!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Nu har jag lagttill några jämförelsebilder.
det är ett A4 papper ( i princip lika stora ), och en Asus A6T (15,4").
I jämförelse med a6t så är det fruktansvärt liten och smidig tycker jag.

breidan: köpte den från dustinhome, kostade nog runt 13.1xx (finns billigare).
det är modellen mittemellan 2ghz, 120gb och 3g modem, den värre modellen har 200 mhz till och +40gb hdd och kostar nog runt 700-900 kr extra, dom pengarna la jag på en fin samsonite väska till den istället (11xx kr)
byggkvaliten tycker jag känns riktigt bra, tycker dock att det är synd att det inte finns någon usb port på höger sidan för musen.
kan tänka mej att batteriet håller runt 2-3 timmar i vista.
skärmen tycker jag är bra, och upplösningen 1280*800 passar alldeles perfekt till 12" skärmen.
jag gilllar att det inte finns någon spärr för att öppna skärmen.

Permalänk

mkt bra bilder tackar

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Tack som fan för bilderna och infot. Kom gärna med fler tankar när du provat lite mer!

Permalänk

Vill bara meddela herrskapet om att det finns en uppgradering från Vista Business till XP Pro släppt av Fujitsu-Siemens själva för U9200 som kostar ca. 170kr inkl. moms.

Det är ännu ett skäl som gör att jag överväger datorn.

Sök på artikelnummer nedanstående, vet iaf. att "ClickOK" har det men det företaget har fått blandad kritik på prisjakt.

S26361-F2007-L815

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk

nokialogoshop - Huir känns den nu när du använt den ett par dagar? Hur länge håller batteriet egentligen? Hur verkar tangentbordet? Är datorns tjocklek störande? Vad tycker du om skärmen?

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSwede86
Vill bara meddela herrskapet om att det finns en uppgradering från Vista Business till XP Pro släppt av Fujitsu-Siemens själva för U9200 som kostar ca. 170kr inkl. moms.

Det är ännu ett skäl som gör att jag överväger datorn.

Sök på artikelnummer nedanstående, vet iaf. att "ClickOK" har det men det företaget har fått blandad kritik på prisjakt.

S26361-F2007-L815

Jag har läst lite om det där och man har alltid rätt att "nedgradera" sitt Windows till en tidigare version (kostnadsfritt) om man skulle köpa Vista Business, oavsett tillverkare, sen att FS "hjälper till" för 170:- är väl en ok deal.

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk

Kapten Kanalje: när jag stängt av blutooth och umts, och har wlan på och inte gör så mycket med datorn så håller den 3 timmar och 20 minuter då var det 3-5% kvar, sen ska man ju även kunn sätta dit ett sekundärt batteri.
tangentborde tycker jag funkar bra att skriva på och är lagomt skönt.
och skärmen tycker jag också är bra.

har prövat att istallera xp på den, och sedan när jag installerade vista igen genom recovery skivan man får med så installerar den inga drivrutiner, så dom får man själv ladda hem från internet (med en annan dator).
Fast någon drivrutin för umts kortet finns i nuläget inte, men den borde nog komma snart den med.

Permalänk

3h och 20min? Vad har du för styrka på skärmen då? Full?

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk

Kapten Kanalje: de kommer jag faktiskt inte ihåg vad jag körde med

Permalänk
Medlem

Känner mig riktigt sugen på att byta ut min 17" laptop mot en mindre 12", men känner att då försvinner nog alla former av spel från datorn...
Eller går det att köra mindre krävande spel? Funkar t.ex. warcraft 3? HL2?
Ni som har den får hemskt gärna prova, skulle vara oerhört bra info

Rent teoretiskt tycker jag det borde funka, då CPU o minne räcker gott o blir över o kanske kan kompensera för det sämre grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
3h och 20min? Vad har du för styrka på skärmen då? Full?

Det var ju sjukt dåligt, när den är speccad för att klara 6 timmar.
Jag undrar vad det kan vara för batteritid på Fujitsu Siemens Amilo Si1520. Den är speccad till 4 timmar.. Får man 2 timmar då?