Permalänk

Datorn trodde de va år 2001

Hej
Igår när jag startade min dator fick jag ett konstigt felmeddelande som gick att trycka sig förbi i dos uppstarten.
När datorn väl gick igång stog tiden på 23.00 på natten fastän de va mitt på dan samt att den trodde det var 2001. Datorn tänkte lite lätt hela tiden och jag ändrade datumet till 2007 igen och då blev den tyst. Startade om datorn och allt var som vanligt.

Varför fick den ett frispel tro, kan tillägga att vi hade strömavbrott hemma den dagen men datorn var ej igång iof.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Hedersmedlem

Batteriet till CMOS-minnet är slut.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

men efter att jag startade om datorn så fungerade allt bra igen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det laddas ju när datorn är på...

Är datorn från 2001?
Isf borde det ju inte vara något fel på batteriet

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk

Datorn är ca 8 månader gammal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Millenniebuggen!!!

Permalänk
Medlem

träsktrollet!

Skämt åsido.
Det kan vara batteriet som inte håller måttet.
För jag vet en som fick byta sitt batteri på sitt nyköpta moderkort för att alla hans inställningar av klocka med mera nollställdes varje gång han satte igång datorn.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

det är batteriet

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista