Vart har alla stockholmslan tagit vägen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sant, det funkar också

Ja visst kan man det, men varför inte spela mot andra på LANet istället? det är ju därför man är där. Är man bara 3-4st så tycker jag inte det gills som ett riktigt LAN, då är man bara några polare som har lite kul. Ett LAN ska ju vara iallafall en 12-15 pers så man kan lira mot varandra ordentligt utan att behöva blanda in folk från nätet.

Så fort de är ett nätverk inblandat och de är 2 datorer på den och man spelar på nätverket så är de LAN. Sen om de är 2 eller 200 pers spelar ingen roll. Alla är ett LAN på ett eller annat sätt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Åh, monica sweetheart, en sjuksköterskas dagbok och den där filmen där dom är på ett flygplan.
Det var fan tider det (L)

Filmen där dom är på ett flygplan = Air Erotica...klassiker.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Så fort de är ett nätverk inblandat och de är 2 datorer på den och man spelar på nätverket så är de LAN. Sen om de är 2 eller 200 pers spelar ingen roll. Alla är ett LAN på ett eller annat sätt.

Ja det är ju sant, men då kan också säga att vi LANar så fort vi är uppkopplade, bara att det är ett väldigt stort "area"... Hela grejen med ett klassiskt LAN som händelse är ju att man är inte bara ska spela med andra på distans, utan sitta i närheten. Visst LANar man rent tekniskt sett när man bara är ett par stycken, men det är ju långt ifrån den stämmning och känsla som finns när man sitter 20st i en lokal och gibbar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ja det är ju sant, men då kan också säga att vi LANar så fort vi är uppkopplade, bara att det är ett väldigt stort "area"... Hela grejen med ett klassiskt LAN som händelse är ju att man är inte bara ska spela med andra på distans, utan sitta i närheten. Visst LANar man rent tekniskt sett när man bara är ett par stycken, men det är ju långt ifrån den stämmning och känsla som finns när man sitter 20st i en lokal och gibbar.

För den stora LAN känslan så är de ju skillnad dock.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Filmen där dom är på ett flygplan = Air Erotica...klassiker.

Åååhh tack!!!
Den filmen har man velat ha tag i igen länge!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ja det är ju sant, men då kan också säga att vi LANar så fort vi är uppkopplade, bara att det är ett väldigt stort "area"... Hela grejen med ett klassiskt LAN som händelse är ju att man är inte bara ska spela med andra på distans, utan sitta i närheten. Visst LANar man rent tekniskt sett när man bara är ett par stycken, men det är ju långt ifrån den stämmning och känsla som finns när man sitter 20st i en lokal och gibbar.

Jag kan inte mer än TOTALT(!!) hålla med dig på allt du säger LAN ska fan vara utan internet... är det internet är det alltid nån som driver iväg sitter på nått annat spel, snackar i skype m.m.m.m. LIRAR WOW (BRRRR ryser) LAN ska vara LAN utan internet med sömnfattiga nätter cola/chips/snabbmat och fruktansvärt mycket garv på dom sena nätterna :D. Och sjäv klart spela FlatOut2 CS CSS GMod eller andra LANlir ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Jag kan inte mer än TOTALT(!!) hålla med dig på allt du säger LAN ska fan vara utan internet... är det internet är det alltid nån som driver iväg sitter på nått annat spel, snackar i skype m.m.m.m. LIRAR WOW (BRRRR ryser) LAN ska vara LAN utan internet med sömnfattiga nätter cola/chips/snabbmat och fruktansvärt mycket garv på dom sena nätterna :D. Och sjäv klart spela FlatOut2 CS CSS GMod eller andra LANlir ^^

Instämmer!
Men du glömde AGE och Age2, samt Q och DiablooII, samt alla försök att klocka sin dator för att få en fps mer i spelen!

EDIT: Borde ändra topic till "Vart tog alla LAN:en vägen?"

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

där har du en poäng hur kunde jag glöma dom aaah dessa minnen ^^ tur att man ska lana på lörda då ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Då blir det ett klassiskt LAN i helgen på ca 24 gubbar å tôs som ska svettas å spela CoD och ARMA samt Q och AGE.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

underbart sj ska ja på BSLx2.3 som dom så fint kallar det... i Kungsbacka det blir ca 220 pers tror jag. ska bli väldigt skoj

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

inte många LAN finns det inte nä. Men JAG har gjort så att kyrkan har ett kyrk-lan;) med konfimanderna. ett år tjatade jag. Det lönade sig.

Och ungdoms blablabla, typ ungdomsgård, dom frågade i skolan om det vore bra med "större lan arrangemang" i Alingsås. Hoppas det blir nått.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Då var man hemma igen efter ett par dagars isolering från uppkoppling, känns som om man vore pånyttfödd.
Vilket lir det blev, ett helt klassiskt LAN med goa Klassiska spel, avslutade LAN:et med CS1.3 och CS beta 7, snacka om nostalgikickar.
Som vanligt gick alltid något åt helvete, denna gång ett tagentbord, mu, musmatta, grendosa som fick duscha i två liter Coca-Cola som rann ut i väskan. Surt men ändå riktigt härligt att det var något som gick åt helvete.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jaha? Du har din definition på LAN, inte speciellt intressant, den stämmer inte överens med min. Är jag på LAN med 3-4 stycken så blir det lokala nätverket roligare om vi har tillgång till internet. Har f.ö. aldrig varit på ett LAN med över 10 människor, och har inga planer på det heller. Tycker LAN är bäst när man är 3-8 personer.

Det är väl kanske ingen större mening med att uttala sig om att lan är bättre med 3-8 om du har aldrig varit på ett lan med fler personer. Samma sak som att jag inte uttalar mig om hur bra Dreamhack är när jag aldrig varit där.

Vi arrangerar f.ö. lan för 50 personer 3-4 gånger per år. Att arrangera större lan är problematiskt då intresset inte verkar finnas, och lokalerna är larvigt dyra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoBo
fast CS är ju långt ifrån dött?

Stendött.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Zombietråååd!!1 xO

Jag håller med belga.

Det var mina två kronor.
På återseende.

PS. CS är dött sedan 0.7b

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Grym uppväckelse av en sedan länge utdöd tråd:D

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Världens mest störande kommentar:
"Varför lana, man kan lika gärna sitta hemma och spela på internet"

Ibland vill man bara ge småttingarna en örfil... de har totalt missat poängen med ett LAN. Ett riktigt LAN ska bara ha en enda dator med uppkoppling, en gammal P1 eller P2:a som knappt klarar XP, eller ännu hellre, som kör Win2000Pro. Denna enda dator skall sedan enbart användas till att fixa patchar med mera, inget annat.

Sen ska man sitta i minst 3 dagar bland tonvis med kablar, cola-flaskor och dålig luft, leva på nudlar och billys panpizza, spela Starcraft, heroes of might and magic 3, Diablo 1, Baldurs Gate, Unreal Tournament och så vidare.

Glöm inte klyddet med nätverket som upptar hela första natten!!!!

Vad i helvete... tråden är ju hundra år gammal!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

För i helvete, så kan det gå när man inte är van vid Sweclockers kontrollpanel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Glöm inte klyddet med nätverket som upptar hela första natten!!!!

Vad i helvete... tråden är ju hundra år gammal!

Wow, var det 2,5år sedan jag skrev det där... känns som förra veckan.
Men ja, nätverkskluddet första natten och också obligatoriskt. Fast nu för tiden har man ju fått ner det till närmare första 4-5 timmarna. Poängen är dock densamma. Strulet ska vara där, det ingår liksom i upplevelsen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Nostalgi gör sig bäst genom att öppna kistor för att minnas liken...

Vart ett tag sedan man LAN:ade nu, suget blev stort efter att läst igenom alla gamla inlägg...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Det enda som behövs är att folk har lagliga kopior av BF1942 som inte är fuckade, nån fixar en cd eller ett usb med alla patchar, och att nån djärv individ springer iväg med modemet! Inget internet på LAN...

Permalänk
Medlem

Jag slutade anordna lan när jag började jobba, tiden tog slut då.

Men håller med många andra, lanen var roligare och intressantare innan internet och ADSL revolutionen.

När man satt på 56k och skulle ladda ner en 40Mb patch till cs...oj oj va morsan var sur då.
Fanns heller ingen större tillgång av warez, enda som fanns fick man via lanpartyna.

Ljuva nostalgi

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

LAN utan internet?

Hur i h*lvete hade ni tänkt att folket ska kunna klara sig utan att vara inloggad på msn / kolla sin facebook var tionde minut?!

Nu får ni nog tänka om...

Permalänk

Jag tycker det är grymt synd att lanen har försvunnit, jag har aldrig varit på något speciellt seriöst lan:(
Men senaste lanet jag var på hade vi 100/100. Var väl ca 40-50pers. Helt värdelöst enligt min mening. Folk som knappt visste hur man create en cs server. Så då fick 5 person (bla jag, och några andra riktiga nördar) springa runt och hjälpa massa fjån med att få igång deras internet och likande problem. Sen så sitter dem flesta och pressar CS på publik servrar, eventuellt några som lirar WoW. Sen massa löst folk som bara går och hänger. Så blev inte många timmars spelande där. Sen som det sägs tidigare i tråden så har spelande blivit mer socialt accepterat så finns inte många idag som inte spelar något spel. Typ fjortisar som spelar CS. Tjejer som sitter och kollar film hela lanet.
Så för mesta del så brukar vi köra kompis lan Kan inte sweclockare fixa ett lan i sthlm:P?