Skicka data via switch utan att passera primära datorn.

Permalänk
Medlem

Skicka data via switch utan att passera primära datorn.

Hola..

Sitter o försöker komma på ett sätta att lösa mitt problem,, hoppas någon kan hjälpa mig..

Vad jag försöka att köra är att skicka "nerladdningsdata" direkt till min Server utan att paketen skall gå via min burk.

Jag hämtar nerladdningarna via min primärka dator men spara dem direkt på servern, det jag vill är att när nerladdningen väl har startat så skall inte min dator vara involverad i det hela längre utan att data skall gå direkt från min router via switchen direkt till servern.

NU.

--router-->switch--->primära datorn -> skickar till server

Vill.

steg 1.--router-->switch--->primära datorn -> startar ner laddning till server.
steg 2. -router-->switch---> server

Dock kommer nog det aldrig att funger så länge jag kör nerladdningarna från min primära dator =/ då denna hela tiden måste ack,a o nacka allt =/

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Umm det är väl ganska självklart att det går via din burk då programmet som du tar hem data med ligger på din burk.

Startar du en filöverföring från din server så kommer ju datat att gå rakt till denna.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Använd FXP.

Permalänk
Medlem

RDP - starta programmet på servern

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...