8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomuts
tydligen har db fått in ett par asus idag för min order står det levererad på så jag får köra in till dom på lunchen och hämta mitt nya kort

Det var det jävligaste. så asus börjar komma ut med några st iaf. Då kanske man rent av kan få sitt kort på måndag som det står.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hooken
Har tänkt att köpa ett nytt chassi när jag beställer mina nya delar. Hade tänkt att köpa ett Lian Li PC7A-Scand V3.

Får man plats med ett 8800GT med det chassit?

Lian Li PC7A-Scand V3

Beställde den chassit men en svart när jag beställde min nya dator. Datorn lär nog dyka upp imorrn eller på måndag. Och mitt nya GT kort ligger redan på posten och väntas på att hämtas ut :).

Kan posta/pma imorgon eller på måndag när jag bygger ihop min dator så kan jag tala om kortet passar, annars får det bli lite moddning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arcturuz
Beställde den chassit men en svart när jag beställde min nya dator. Datorn lär nog dyka upp imorrn eller på måndag. Och mitt nya GT kort ligger redan på posten och väntas på att hämtas ut :).

Kan posta/pma imorgon eller på måndag när jag bygger ihop min dator så kan jag tala om kortet passar, annars får det bli lite moddning.

Det vore kanon!

Visa signatur

Q6600 2,4GHZ, 8800GT GFX, 4096MB DDR2, 1TB HD | SONY VAIO FZ31M: C2D T7250 2,0GHZ, 8400GT GFX, 2048GB DDR2, 200GB HDD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej ja beställde ett 8800gt från DB och nu står det såhär:

Bekräftad, prel. 2007-11-22

Det betyder då att den finns eller att den inte finns? Eftersom den är bekräftad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Hej ja beställde ett 8800gt från DB och nu står det såhär:

Bekräftad, prel. 2007-11-22

Det betyder då att den finns eller att den inte finns? Eftersom den är bekräftad.

Att den inte finns. Ordern är bara bekräftad. Prelimnärt leveransdatum är idag, fast det är det så klart inte.. för vid 12 kommer dom flytta fram det antingen 2 dagar, eller till den 26:e.

Permalänk

Fan va posten e seg, efter 24 timmar håller dom ännu på o sorterar!
Dom får se till att få tummen ur rö*en nångång

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk

Yes! Fick nu ett 8800GT!!! 2 stycken Albatron som ska in i min nya rigg som kommer till veckan

Och tack så otroligt mycket till placid som informerade mig om att Comega Data i Luleå hade några kort inne

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sublett
Att den inte finns. Ordern är bara bekräftad. Prelimnärt leveransdatum är idag, fast det är det så klart inte.. för vid 12 kommer dom flytta fram det antingen 2 dagar, eller till den 26:e.

Jaha ja, då är det bara vänta igen:(

Nån som har nått tips på nån affär som får in tidigare. För datorbutiken bara skjuter upp hela tiden, kan inte lita på dom längre alltså. Har väntat ett bra tag nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy_swed
Fan va posten e seg, efter 24 timmar håller dom ännu på o sorterar!
Dom får se till att få tummen ur rö*en nångång

Word!

Har alltid tyckt att posten varit så fruktat seg och det har blivit ännu värre sedan de började med alla utlämningsställen istället för postkontoren... Jag har länge tyckt att posten borde även köra paket på helger... Det torde inte kosta så jäkla mycket mer. Om det är en kostnadsfråga så är jag beredd på att betala extra för att få komma med i en så kallad "helgleverans" från butik X. Varför skriver jag då detta?

Jo det är så att jag imorgon kommer att ha en helt ny dator i delar från diverse butiker. Problemet är dock att allt kommer att ligga på det satans spridningsterminalen i Ånge som försenar ALLA paket med en dag extra, oavsett om dom får in paketet 04:20 på morgonen så väntar dom ALLTID till nästa dag med att skicka det vidare ett par mil hit... Imorgon är fredag och jag måste vänta hela helgen på paketet... Det var den helgen det.

Någon som håller med mig?

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

TBH har 3st XFX GeForce 8800GT XXX 512MB PCI-E i lager.

2995:-

http://www.tbh.se/index.asp?prod_id=36012

Hårt överpris. men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
I vilken upplösning?

Jag kör 1600X1200. Körde iof utan windows uppdatering till vista som ska bättre på prestandan lite. Har kört bara high sen dess.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
Problemet är dock att allt kommer att ligga på det satans spridningsterminalen i Ånge som försenar ALLA paket med en dag extra, oavsett om dom får in paketet 04:20 på morgonen så väntar dom ALLTID till nästa dag med att skicka det vidare ett par mil hit...

Jag har nog postat 10-20 hat meddelanden angående Ånge, det fastnar f**n jämt där. Helt ofattbart att man ska behöva så ut med sån usel service från posten.

Ånge sinkar mer eller mindre alla paket med 1 dag så normal postgång till Umeå är 2 dagar.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ventrue
Jag har nog postat 10-20 hat meddelanden angående Ånge, det fastnar f**n jämt där. Helt ofattbart att man ska behöva så ut med sån usel service från posten.

Ånge sinkar mer eller mindre alla paket med 1 dag så normal postgång till Umeå är 2 dagar.

Ånge beror nog mer på transporter med tågen?
Det går dock för långsamt från ånge/umeå etc.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rphaza
Jag kör 1600X1200. Körde iof utan windows uppdatering till vista som ska bättre på prestandan lite. Har kört bara high sen dess.

Vad är det för uppdatering? jag kör Inno3d kortet och vista 64bits, är det nån standard uppdatering som finns på win update?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Ska ja ta chansen o köpa ett inno3d OC 700hz för 2500 kr o hämta ut ur butiken imon? Har fått mitt men undrar om ja ska avbeställa o ta o vänta på ett msi iställe

Permalänk
Medlem

Ni som fått era kort och stått i kö, hur länge fick ni vänta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindbeat
TBH har 3st XFX GeForce 8800GT XXX 512MB PCI-E i lager.

2995:-

http://www.tbh.se/index.asp?prod_id=36012

Hårt överpris. men men.

Sjukt över pris !!!

Visa signatur

[ Antec P182 ] [SAPPHIRE HD7870 OC ] [ HDD OCZ Agility 3 - 120GB + Seagate Barracuda Green 64MB 2TB ] [ Fractal Newton R2 650W ] [ 2st NEC DVDbrännare ] [ BENQ M2700HD ]

Permalänk
Medlem

Angående Ånge... Jag arbetar som lagerarbetare på Posten i Segeltorp i Stockholm där det är paketsortering.. Alla pakettransporter sker via lastbil, inte via tåg.. Men det är ju från Segeltorp då! Vet inte hur det ligger till mellan Umeå och Ånge då som ni snackade om! När jag står i Ånge skåpet så är det inte mycket paket som kommer där:P och då tar det ju längre tid att fylla själva skåpen och dessutom är det längre avstånd... Därför tar det ju lång tid!

Hur som helst! Jag ska beställa ett 8800 GT 512 när det finns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Vad är det för uppdatering? jag kör Inno3d kortet och vista 64bits, är det nån standard uppdatering som finns på win update?

Finns för vista 64 och 32. Länken finns längre ner på artiklen: http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.117026

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJMar
Angående Ånge... Jag arbetar som lagerarbetare på Posten i Segeltorp i Stockholm där det är paketsortering.. Alla pakettransporter sker via lastbil, inte via tåg.. Men det är ju från Segeltorp då! Vet inte hur det ligger till mellan Umeå och Ånge då som ni snackade om! När jag står i Ånge skåpet så är det inte mycket paket som kommer där:P och då tar det ju längre tid att fylla själva skåpen och dessutom är det längre avstånd... Därför tar det ju lång tid!

Hur som helst! Jag ska beställa ett 8800 GT 512 när det finns

jobbar på lagret tamro bakom heron city

finns ju på några ställe, fast du kanske vill ha billigt!?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJMar
Angående Ånge... Jag arbetar som lagerarbetare på Posten i Segeltorp i Stockholm där det är paketsortering.. Alla pakettransporter sker via lastbil, inte via tåg.. Men det är ju från Segeltorp då! Vet inte hur det ligger till mellan Umeå och Ånge då som ni snackade om! När jag står i Ånge skåpet så är det inte mycket paket som kommer där:P och då tar det ju längre tid att fylla själva skåpen och dessutom är det längre avstånd... Därför tar det ju lång tid!

Hur som helst! Jag ska beställa ett 8800 GT 512 när det finns

beställa? du kan ju plocka ett som åkerförbi hehehe

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
Word!

Har alltid tyckt att posten varit så fruktat seg och det har blivit ännu värre sedan de började med alla utlämningsställen istället för postkontoren... Jag har länge tyckt att posten borde även köra paket på helger... Det torde inte kosta så jäkla mycket mer. Om det är en kostnadsfråga så är jag beredd på att betala extra för att få komma med i en så kallad "helgleverans" från butik X. Varför skriver jag då detta?

Jo det är så att jag imorgon kommer att ha en helt ny dator i delar från diverse butiker. Problemet är dock att allt kommer att ligga på det satans spridningsterminalen i Ånge som försenar ALLA paket med en dag extra, oavsett om dom får in paketet 04:20 på morgonen så väntar dom ALLTID till nästa dag med att skicka det vidare ett par mil hit... Imorgon är fredag och jag måste vänta hela helgen på paketet... Det var den helgen det.

Någon som håller med mig?

Har exakt samma problem. Bor i Härnösand och alla mina paket fastnar också i det förbannade Ånge i över ett dygn. T.ex fick jag kortet skickat till mig igår, den sorterades i sthlm 17:05 och var sedan i Ånge klockan 02.48 ! Sedan dess har den varit där! Förstår inte hur det kan vara så, det är ju helt sjukt. Och av tidigare erfarenhet så vet jag att den kommer hamna i Härnösand kring 10-11 tiden imorgon bitti. Alltså avgår lastbilarna från Ånge någon gång på morgonen, helt klart efter 03 tiden iaf. Varför kan den då inte åkt med en sånn lastbil imorse är ju helt klart skumt.

Posten är snabba som fan på vissa delar av hanteringen, men det kvittar ju när det kan fastna såhär i typ 30h på ett o samma ställe.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJMar
Angående Ånge... Jag arbetar som lagerarbetare på Posten i Segeltorp i Stockholm där det är paketsortering.. Alla pakettransporter sker via lastbil, inte via tåg.. Men det är ju från Segeltorp då! Vet inte hur det ligger till mellan Umeå och Ånge då som ni snackade om! När jag står i Ånge skåpet så är det inte mycket paket som kommer där:P och då tar det ju längre tid att fylla själva skåpen och dessutom är det längre avstånd... Därför tar det ju lång tid!

Hur som helst! Jag ska beställa ett 8800 GT 512 när det finns

aha.
Kan inte Posten krympa paketen, skicka med duvor eller något?

Men de kommer fram iallafall.
för det mesta.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Att skicka paketen med kameler runt Ånge skulle nog gå fortare än nu

Vi borde starta ett upprop "Ner med Ånge!"

EDIT: har vi ingen här från Ånge, som kan försvara sin (o)bygd ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillis
Ni som fått era kort och stått i kö, hur länge fick ni vänta?

3 dagar, beställde den 18e Ska hämta det imorrn, har legat ett tag och väntat på MIN tid snarare. Hehe... Världen är orättvis ibland inte sant?

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är någon som tipsat,

http://www.data-butiken.com/Shop/Application/Article/pgArtIte...

väntar själv på Asus ifrån DB...

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomaZ84
Vet inte om det är någon som tipsat,

http://www.data-butiken.com/Shop/Application/Article/pgArtIte...

väntar själv på Asus ifrån DB...

Hehe, "Kampanj!" , undrar vad deras pris är när det inte är kampanj då

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Usch, fick det där hemska mailet om att Albatron 8800GT som skulle kommit idag till DB var uppskjutet till 12/12. Ändrade till ett ASUS som dom skulle få in 26/11, hoppas nu inte att jag får ett mail på måndag som säger att ASUS-kortet blivit uppskjutet till jul.

Permalänk
Medlem

tack för tipset tomaz84

ja beställde ett sånt därifrån, hoppas att det stämmde att det finns i lager bara.