Intressantaste / tråkigaste handling i spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
hans bild påminner mig om NOD tror jag de hette från gamla command and conquer. Ser ut som en skorpionsvans om jag inte ser helt fel.

NOD har väl den i Tiberium Wars? Måste starta och se nu , men jag har sett den någon annan stans, i ett gammalt spel (runt 2000-2003). Ett Strategispel med 3D-vy, inte C&C .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Din avatar. Jag känner igen bilden. vilket spel?

Command & Conquer 3: Tiberium Wars. Bilden är "loggan/symbolen/varumärket" för Brotherhood of NOD.

Underbart spel för de av er som har missat det, alla spel i serien är f.ö. underbara och lätt de bästa RTS:en ute på marknaden i konkurrens med Red Alert.. Storyn är spännande och också värd att nämna i denna tråd, att jag glömde det från början är ofattbart.

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk

The Dig gamla dosspelet om ni minns fick jag på tankar, bra spel bra story.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Bäst är väl HL, Baldurs Gate och Oblivion är ju inte helt dåliga heller. Sen samtliga Star Wars spel!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

HA! Lätt delad första plats mellan Discworld Noir och Planescape Torment...

Synd att Discworld Noir som har en av de bästa storysarna någonsin
inte går att köra på moderna maskiner, kanske i Dosbox dock..?
Måste f*n kolla det! (Noir rekommenderas starkt!)

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

inte för jag bryr mej personligen om handlingen i wow, men den är rätt djup finns väl ett flertal böcker osv men skitsamma^^

deus ex var det första spelet där jag brydde mej om handlingen, mktmkt bra

sämst är väl alla tycoon spel där man ska "bygga ett imperium"
eller möjligtvis 80% av nintendo's titlar där man ska rädda en princessa,

Permalänk

starcraft är rätt så intressant

sämsta måste nog vara.. planta bomben - deffa ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Need For Speed Underground 2 t.ex. har en handling. Annars så har bilspel i allmänhet ingen handling. Så när man säger "det är viktigt att ett spel har en bra story"... så är det inte riktigt sant. Finns mängder av spel som saknar en bakomliggande handling totalt och ändå är bra.

Jupp, men har du någonsin spelat något NFS spel med BRA handling? ^^ Jag har spelat dem alla å alla suger totalt i handling. Å alla är ju tyvärr gjorde just så att de ska ha "viss" handling...
Men som sagt så behöver inte ett spel utan handling va dåligt som så.

Permalänk

intressantast story är enl. mig fortf HL-serien... så många öppna ändar, så många frågetecken, etc... annars så mest gripande story måste nog vara Mafia... det kändes verkligen som en underbar blandning mellan "The Untouchables" och "The Godfather"...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Kom på mitt eget personliga lilla favoritspel förresten :
"Dark fall 2 : lights out".

Det får mitt pris för bästa atmosfär, handling och ljud (dock med gammalmodig (men ändå ändamålsenlig) grafik).

Det kändes som att jag levde mig in totalt i handlingen, ungefär samma känsla som att läsa en otroligt spännande bok där man bara måste få reda på lösningen på mysteriet..

Hursomelst så tycker jag det var ett bra någorlunda nutida exempel på spel som visar att man inte behöver en massa supergrafik för att göra ett bra spel.

Edit : Jag googlade lite och ser att spelet faktiskt bygger på en verklig händelse (och en dikt av händelsen).
De sista verserna i dikten läses upp i spelet av en suggestiv röst :

"Like curs, a glance has brought to heel,
We listened, flinching there:
And looked, and looked, on the untouched meal,
And the overtoppled chair.

We seemed to stand for an endless while,
Though still no word was said,
Three men alive on Flannan Isle,
Who thought, on three men dead. "

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

om vi ska ha sånna spel så var ju MYST och ATLANTIS underbara spel där man bara kände sig tvungen att få veta allt... även Gabriel Knight och Phantasmorgia...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Homeworld var gripande. Många spel har nämts som de borde göra remakes på.

Permalänk
Medlem

Några storylines som är riktigt bra:

Mafia
Max Payne 1/2
Oblivion
Splinter Cell spelen
Rainbow six: Vegas

... Bah kommer inte på mer nu. Men det var lite exempel på några spel med grym story

Permalänk
Medlem

Oj fan va svårt.
Jag älskade iaf Condemned - Criminal Origins.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Final Fantasy 7 utan att ens tänka! Då och nu!
Sämst är nog diverse bilspel. Men kan man räkna med dessa? Annars säger jag nog Crysis.

Permalänk

Bästa, C&C, C&C Tiberian Sun, Baldur's gate och typ all Final Fantasy spel.
Sämsta, hmm svår en, de flesta FPS tror jag nog.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Bästa: Max Payne
Sämsta: Säkert nåt FPS-spel.

Annars tycker jag, om man ska gå på storys, så är Warcraft/WoW rätt imponerande och loren kring det. Tänk att ett spel kan ha så stor lore som det ändå har.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Stalker och HL 1 och 2 med alla episoder

dålig handling men som ändå har en handling typ inte cs då det är lätt Prey ^^ omg shit man e en indian som traskar runt på golvet och taket osv känns ju 4D ibland ^^ sen att allt är lila och det finns snubbar som kommer ut ur saker som ser ut som blodiga F*ttor gör inget bättre :'(

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

HL har lätt bästa storyn för mig. Nu kommer lite spoiler.
.
.
.
.
Tyckte verkligen man kände något negativt när alex nästan blev dödad. Det kändes som ett riktigt gupp i storyn. Det påverkade en.

Permalänk
Medlem

Jag gillar storyn i CoD4 grymt mycket. Som en bra film.

Permalänk
Medlem

Fahrenheit har bästa storyn av dom spelen jag spelat iaf

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk

Silent Hill 1.
SH2 hade också fin story - Även om James var lite väl... Puckad.

Sedan vill jag bara säga att slutet i MGS 3 "rörde" mig mer än något annat spel.

Sedan har vi NWN 2. Mask of the betrayer expansionen kändes dock lite väl överdrivet för min smak.

Sämsta då... Hmm. Det enda jag kommer på såhär på rak arm är Perseus mandate. Intresserade mig inte alls... Och röstskådespelarna fick det att kännas som om man såg på nån gammal Seagal rulle.
Skulle föredrar en fortsättning på originalstoryn.

EDIT:

Jag ser att ingen nämnt Mass Effect än? Jag har inte spelat det själv,än. Men jag har hört många säga att handlingen i Mass Effect är otroligt bra. Stämmer det?

Permalänk
Medlem

StarCraft och Deus Ex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bästa: Har alla glömt Fable eller är det bara jag som tycker den handlingen är skön?
Sen måste jag nämna WC3 också, älskar det spelet

Sämsta: Hmmm, svårt, kommer inte på nått, alla spel som man inte kommer på som bästa handling har väll mer eller mindre misslyckats... eller?

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk

intressantast:
Starcraft
Warcraft 2
Warcraft 3
Final Fantasy 3(6), 4, 5, 7
Max Payne
Half Life
Quake 4
Var dessa jag kom att tänka på just nu.
Har lite svårt för att komma på något spel med riktigt tråkig story

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

"War, war never changes" *rysningar*
Jag säger bara Fallout för att ingen annan nämnt det.

Kan väl inte direkt säga spelet med sämst story men State of Emergency är väl inte uppe på toppen direkt.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Mafia!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

final fantasy 7
final fantasy 8
final fantasy X att dom pratar i det tycker jag gör massa för spelet
breath of fire 4
Resident evil 1,2,3,4.
call of chtulu
deusx 1
fastna rätt hårt i COD4, va bra för o va fps
dark messiah va bra med.

finns så många bra spel man spelat o fastnat för

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
The Dig gamla dosspelet om ni minns fick jag på tankar, bra spel bra story.

QUOTE !!!

började nästan lipa av det spelet. Flera av doim där LucasArts var ju guld som Sam n Max, Indiana jones and the fate of atlantis och Day of the tentacle.

annars..

Mafia
HL-serien
Fallout
Warcraft-serien är ju rätt mysig (3an speciellt)

öhm.. ska fundera lite till

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Tja... Mafia är ett spel med rätt bra story... En av de nyare spelen är ju Call of Duty 4: Modern Warfare, jag tycker att storyn där är rätt så genomtänkt. I och för sig är det ju ett springa och skjuta i linjärt utförande, men det funkar om ni frågar mig.

Visa signatur