Intressantaste / tråkigaste handling i spel.

Permalänk

Bäst story:
Baldursgate serien
Knights of the old republic 1 o 2
Final Fantasy 7
Morrowind
Hitman

svag story (men bra spel):
Final fantasy 8
Scarface
Vampire the masquerade Bloodlines
Condemned
Oblivion
NWN serien

Kass story, kasst spel:
sry, dessa spelar jag inte

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Inaktiv

Bioshock, deus ex bl a har bra story.

Dålig story har väl... hmmm... far cry

Permalänk

..OCH Crysis..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

sämsta handling måste ju helt klart vara CS sämre handling får du lta efter med ficklampa pincett å förstorningsglas

bästa vet ja fan inte men ja röstar på Zelda Oscarina of time.. bara för ja tycker det spelet har allt... och det står väll inte nånstans att det måste va ett dator spel?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

på bästa plats hamnar väl dessa tre.
Mafia
The Witcher
Neverhood (rågrymt gammalt lir!)

och på sämsta.. hrm..
jadu.. den var svår att hitta..
säger nog Timeshift iaf.

Permalänk
Medlem

Sätter Grim Fandango som överlägsen etta.
Gillar storyn i Monkey Island spelen, NOLF 1 och 2 och Deus Ex.

Sämsta är nog The Witcher, vilket förövrigt också är ett av de sämsta spel jag spelat.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

HL 1
Max Payne
Kings Quest 1-7

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 1&2 storyn tycker jag har den bästa storyn, samt Deus Ex.

Sämsta måste vara hmm... svårt att komma på nu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Bäst tycker jag nog Dark messiah of might and magic <3 <3 <3 älskar singleplayen på det spelet! Annars half-life 1 och 2 och wc3

Sämst kan jag inte komma på atm, kanske NFS spelen

Samma story varje gång, du är en bra förare sen kommer det nån snubbe som prejjar av dig från vägen på ett race och sen får du flytta till en annan stad och bli bäst igen... BOOOOOORIING!!!

Permalänk
Medlem

Inte många som säger Star wars knights of the old repulic 1&2.

Dessa har ju en sjukt bra story, man vill verkligen inte lägga av med det. Förövrigt enda spelet ja har kört allvarligt mer än 2 gånger.

Permalänk
Avstängd

Starwars, alla så klart.
Hitman, hela serien..
Mafia
Deus Ex
Project EDEN

Sen dom sämsta, den listan är lång men skriver Crysis.. handligen är att knalla å panga allt mellan punkt A och B... extremt linjärt spel, visst öppna landskap men man är tvungen ändå att ta samma väg för att komma till nästa mål vilket man inte behövde i Farcry, inte en chans i lingonskogen att man kommer vilse.
Nä, lite fjantig spel där man kutar runt i latex outfit, saknar bara vaselin och läderpiska.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
Planescape Torment.

Bästa.

Fattar inte grejen med half-life. Storyn är väl ganska standard, även om jag gillar sättet att berätta den... Sämsta storyn? Pacman.

Permalänk
Medlem

Håller med om Grim Fandango. Hur kan man inte älska ett spel där blommor symboliserar döden... eh... efter döden...

Andra bra är HL1+2, Deus Ex, Mafia, MS röj och FEAR.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Måste säga Fallout och Morrowind.

Sämst är lite svårare, men jag blev grymt besviken på den tunna storyn i Oblivion.

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
Planescape Torment.

Håller med. Klart bästa storyn någonsin!
Inget annat som kommer i närheten!

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Min lista toppas av Final fantasy 7, med metal gear solid på andra plats. Underbara spel. Bra story, fantastiskt utförda spel.

Sämst: Visst skulle man kunna säga random bildspel, men det är inte meningen att det ska finnas någon story som driver de spelen framåt.
Istället drar jag på mig min flamesuit och säger den senaste utgåvan av tes(Oblivion). När jag spelade igenom Oblivion slogs jag av hur tunn storyn var. Jag fick intrycket av att storyn slängts in i sista sekund, bara för att ge spelet en mening. Väldigt, väldigt oengagerande story.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

FF VII, Fallout och Deus Ex är grymma!
Håller på att lira Mass Effect ( http://masseffect.bioware.com/ ) Det är riktigt sweet, har bara spelat några timmar men det är riktigt härligt att se ett sånt gigantisk spel som liknar KOTOR men är en helt ny värld! Bioware har lyckats igen!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
The Dig gamla dosspelet om ni minns fick jag på tankar, bra spel bra story.

Detta! The dig är fortfarande min bästa spelupplevelse någonsin. På andra plats kommer Myst.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Bra:

Mafia
Portal
Assassin's Creed
Mass Effect

Kass:

Pacman

Permalänk
Medlem

Penumbra: Overture har rätt intressant och spännande handling mystisk värre

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Bästa: Mafia. Väldigt engagerande story! Allt känns så bra.

Sämsta: Assassin's creed. Jag hatar den storyn så mycket. Onödigt rånglig, förutsägbart som dag och natt, ointressant och fruktansvärt skit.

Spelet blir 10x sämre på grund av den usla storyn.

Permalänk
Medlem

förvånad att ingen har nämt UT3.

Field LAttice Generator någon?

Permalänk
Medlem

Bästa är helt klart Planescape: Torment. Jag skulle vilja påstå att vem som nu tycker annorlunda antingen inte har spelat spelet, eller bara slogs istället för att läsa dialog. Det spelet kräver nästan ett par genomkörningar för att man ska förstå hela, och jag har typ klarat det 10 gånger vid det här laget och hittar fortfarande små detaljer då och då.

Sämst, ja, jag vet inte riktigt. Pong? Oblivion en god 2:a (lite orättvist kanske, men det spelet var en besvikelse).

Permalänk

Bäst är ju helt klart PS:T, Baldurs Gate serien, NOLF, Silent Hill 2(3), Metal Gear solid spelen (utom tvåan som bara var konstig).

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Bäst är Baldurs Gate, helt klart. Sen Metal Gear Soild. Half-Life storyn är helt klart imponerande ochså. Värt att nämna är ochså Fahrenheit.

Sämst.. hmm svårt och säga.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Bästa vet jag inte, men samtliga beat 'em up spel har väll knappast nån story att snacka om. Och även om dem har det så kommer den i skymm undan av allt fightande.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gothic och Max Payne är riktiga favoriter, medans ett spel som Crysis enbart imponerar på mig med sin grafik, och till en början häftiga funktioner. När Crysis var slut, kändes det lite som en halv handling, men jag var glad att spelet var slut...

Permalänk
Medlem

Gillade handlingen i det hysat gammla spelet Agharta: The hollow earth =). Har för mig det släpptes år 2000 eller liknande.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

1;a Final Fantasy 7
2;a Final Fantasy 10
3;a ICO
4; Warcraft storryn, Från start till slut så e den bra

Sen bioshock e också ganksa bra och half life 1-2;D

Men FF serien har de bästa ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●