Problem med att starta XP

Permalänk
Medlem

Problem med att starta XP

När jag startar datorn får jag upp följande felmeddelande:

Jag har gått in i felsäkert läge för att se om jag kan ändra något, men jag vet inte hur jag skall felsöka? Jag kan tyvärr inte köra system restore då jag har avaktiverat det. Några tips? Går det att lägga dit de där filerna med XP-skivan, eller är det ominstallation som gäller?

Permalänk

Hmm.. du skulle kankse kunna koppla in hårddisken som du har windows på i en annan dator. Och då bootar du ju från en annan hårddisk, då kan du sedan byta ut/fixa den gamla filen.
Hur fick du den? Var den där när du startade första gången?

mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Felet bara kom av sig själv, jag har inte gjort något med datorn. Har virussökt igenom allt och inga virus heller. Går det att kopiera över system-filerna från XP-skivan till den mappen? Eller kan jag inte köra någon diagnostik i WinXP för att se exakt vad som är fel?

Permalänk
Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Verkade lite väl meckigt att göra allt det där i dos? Känns som jag kan sabba allt då. Först vill jag kunna få reda på vad som fel, om det nu går.

Permalänk
Citat:

"Well its not missing and its probably not corrupt. You get this message if something is writing too much data to the System subkey in the registry. Think about what you have installed lately."

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Det var nätverksaggregatet (PSU) som var sönder... Igår reagerade inte datorn alls när jag försökte starta den så antog att det var det som var sönder, köpte ett nytt idag och nu fungerar allt PERFEKT! Underbart.