Permalänk

Jag har kört 3.0, 1,1 razer diamondback, mx518 och jag tycker bäst om 3.0:an

Billig, bra, snygg, skön(imo) Så rösten fall över 3.0:an med mx518 som en stark tvåa

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Avstängd

Razer Krait

Skön mus för liten slant.. Men det är nog ganska omöjligt att utse en "Vilken spelmus är bäst", eftersom en sådan sak är ganska godtycklig, smaken är som baken.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

3.0 Eller DeathAdder var bäst imho .. rösten fick till slut gå till... ormen

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd

sitter än med min mx510! bättre mus får man leta efter! tror jag köpte den 2003/2004! håller än!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Skulle rösta på logitech mouseman+ om den nu inte försvann från hyllorna för x antal år sen.. hehe.. bästa musen jag haft och den var som gjuten i handen.. Har en MX500 nu och den ligger inte alls bra i min hand.. för knölig eller vad man ska säga så den röstar jag definitivt inte på..

Finns det någon mx mus som har en mera sluttande och lägre profil åt högersidan kanske? Typ som mouseman+ var? Jag måste nog ta och åka till nån stad där det finns en datorbutik eller två och gå runt och klämma på lite möss..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk

röstar på copperhead.. sitter med den nu och älskar den.
Men har även testad 3.0 och även denna är skön.

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk

Köpte G9 precis och jag kan inte säga mer än att jag är grymt nöjd ! Lite dyr dock... det är en nackdel. Kör den på en Steelseries SX och det är sjukt bra glid!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MX518 med skates på en Qpad X-TR

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte min MX500, tycker den är för hög och knölig i handen.. Men jag har precis beställt mig en Ikari Laser och en Roccat Sense matta nu för den verkar mycket mera ergonomisk och faktiskt lite lik min förra MouseMan+ råtta som jag älskade så mycket tills den dog av för hög ålder...

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk

29kr biltema mus!

Permalänk
Medlem

Har G5 "med snus-fläck" versionen på jobbet, mycket bra mus!!! Funderar på att köpa "spindelmannen versionen", alternativt G9 till hemmet.

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari tycker jag ser mest lovande ut för mina stora händer

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

MX518 <3
Hade en Copperhead ett tag (för laser skulle ju vara så bra ) men gillade den inte...

Permalänk

Eftersom jag köpte Creative Fatal1ty 1010 för ett par år sedan så har jag vant mig med formatet på musen och känner att tex en Razer aldig skulle kunna vara nått för mig.

Jag uppgraderade nyligen till Creative Fatal1ty Professional Laser Mouse och är lika nöjd med denna.

Jag bytte eftersom 1010 inte stöddes av vista (automatiskt dvs).

Rekommenderas om ni spelar FPS spel... Slipper handledsvärken i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Antec P182 | MB: ASUS P8P67 Deluxe B3 | CPU: Intel Core i5-2500K @ 3,7 GHz | RAM: 2x4GB Corsair XMS3 @ 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | GPU: ASUS GTX 560Ti DirectCU II | HDD: Corsair SSD Force Series 80GB | PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär | Skärm: Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Medlem

Har spelat lite med min nya Steelseries Ikari Laser i ungefär en vecka nu och den är helt underbar..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Precis som Preed säger Once you have tried a Ikari you will never go back.

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari!

Permalänk
Medlem

Jag har kört med g5,deathadder,Ikari (optisk),diamond back o mx518..över lägset skönast är death addern o absolut sämst Ikarin o 518..varför e Ikarin så hal..efter en halvtimmes hektiskt cod4 spelande känns det som man sitter med en tvål i handen:(

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en A4Tech NB-30.
Trådlös utan batterier.

Enda trådlösa musen jag provat som inte väger som en tegelsten.
Utmärkt smidig.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Eller så är det jag som har jättehänder (22 cm långfinger-handled 13 cm tjockaste delen på handen).

wooooha!! *ett Kors med fingrarna* ;O

nej jag säger MX518.... funkar fint så länge jag inte installerar drivrutinerna;)
jag har testat:
razer copperfield
razer mantiz
m.m. massa olika razer möss
Microsoft intellimouse 1.1 (kommer 2:a på skönaste musen! och hållbarheten har haft en sedan första datorn runt 2001)
G5

//korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte ikarin är halkig, kanske det skiljer nåt på den optiska för jag har laserversionen? Eller så är det för att jag inte hetsar upp mig så jag får handsvett när jag spelar spel? Det enda minus jag vill ge den är att den är lite hög på högra sidan jag hade velat att den sluttade neråt höger lite för en mera naturlig lutning av handen annars är den guld..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Använder Razer DeathAdder, så jag röstade på den!

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Röstade annat: Steelseries Ikari Optical, mmmmmmmm

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
wooooha!! *ett Kors med fingrarna* ;O

nej jag säger MX518.... funkar fint så länge jag inte installerar drivrutinerna;)
jag har testat:
razer copperfield
razer mantiz
m.m. massa olika razer möss
Microsoft intellimouse 1.1 (kommer 2:a på skönaste musen! och hållbarheten har haft en sedan första datorn runt 2001)
G5

//korven

Permalänk
Medlem

Jag har kört följande möss :

* Microsoft Intellimouse Explorer 3.0
För låg och fel form för min hand , annars verkar den bra dock med lite dåligt/plastigt rullhjul.

* Logitech MX500 (518 är ju likadan typ)
För låg men skönt grepp dock fick jag ont i handen av den.

* Logitech G9
Superb , ultrasnabb respons , bra med att kunna ställa vikt och sense , dock även den för låg för att användas mer än kortare perioder.

* Logitech G5
Samma som MX500 i det stora , med smärre skillnader som vikterna som är ett plus.

* Logitech MX Revolution
Mitt val till bästa musen dock lite tung , rullhjulet är underbart och formen är perfekt för min hand.

Jag vet att Logitech Mx1000 ej finns på listan men jag kan starkt rekommendera den för användare som inte är hardcore FPS gamers

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag tycker att SteelSeries Ikari är den skönaste och bästa spelmusen.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Känner någon till en bredare modell?

Eftersom jag har rätt stora händer, alternativt håller musen på ett speciellt sett, kanske, så tycker jag oftast att Logitechs produkter är väldigt smala, och ofta lite höga. Ser att många verka gilla modellen som heter MX518. Just den har jag inte lyckats testa. Men den ser lite långsmal ut, enligt bilderna. Och bara genom att kika på och jämföra bilder, så ser microsoft intellimouse explorer 3, ut som en väldigt klassisk microsoft modell. En av de första optiska som kom från dem, ungefär. Vilken jag har, och bara gillar halvbra. Lite för lätt och aningen för smal. Den som jag gillar bäst, ergonomiskt menar jag då, är den klassiska 1.1A, med viss tyngd och storlek i handflatan. Den varianten och amigans klassiska plattkantiga, de är mina två favoriter fortfarande. Men jag har inte rekat marknaden flitigt direkt heller kan erkännas.

Men om önskemålen är viss tyngd, gärna något bred, med greppkänsla i handflatan (så att inte fingertopparna gör allt jobb), vilken skulle då kunna rekommenderas? Så att jag vet var jag skall börja leta, bara.

Programmerbara knappar är ju ett plus, men inget absolut tvång. En grej som jag inbillar mig vore bra, men inte verkar kunna hitta någonstans, det är att själva kulan, eller lasern, sitter långt fram på musen, alltså bort från handflatan. Det skulle ge mer precision, inbillar jag mig.

Förresten, har någon sett eller testat denna:

http://www.sandiotech.com/sandio_product.php

-pG

Permalänk
Medlem

Av de möss jag använt så är MX510 bäst. Har en MX518 men tycker att den är för stor eftersom jag har rätt så små händer.

Permalänk

Ni som röstar på Razer är ni vänsterhänta? -Bara en stilla fråga.

Stod för mig mellan MX518 & M.I E 3.0. MX fick rösten, testat minst 7 möss i den högen.

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Medlem

Mx Rev!

Synd bara att min laddare måste varit ett måndagsexemplar..