Permalänk

Älskar julen! Men tyvärr så har det varit lite kasst med jul-kännsla sen man flyttade hemifrån för några år sedan. Man är liksom inte så pigg på att julpynta och baka pepparkakor/hus eller ens kolla på jul-tv när man bor ensam Därav försvinner den kännsla man fick som yngre under hela (!) December månad.

Men julmat, julmys, kalle anka, och hela grejen blir det ju självklart när julen väl kommer

Och snö blir det fan sämre av varje år!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hela familjen ligger förkylda och det är inte ens frost på marken.

Permalänk

Inte ett dugg... enda som lockar med kvällen är maten annars kunde jag lika gärna jobbat.

Permalänk
Medlem

Sitter och kör lite båt på Australiens västkust, runt 35 grader och strålande solsken...
Så, julstämningen är på topp

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Sitter och kör lite båt på Australiens västkust, runt 35 grader och strålande solsken...
Så, julstämningen är på topp

O_O

Seriöst? wtf... trådlöst nätverk eller... .hajper-båt-nätverk a.k.a jag-kan-köra-båt-och-surfa-samtidigt-nätverk

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Sitter och kör lite båt på Australiens västkust, runt 35 grader och strålande solsken...
Så, julstämningen är på topp

"Plats: På en båtjävel" Haha. Endå najs.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ingen alls. När man var liten hade man värsta julkänslan, nu känns det som vilken dag som helst. :/
Önskar jag var liten igen...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hade ju som tidigare nämnt ingen julkänsla alls, men när jag åkte förbi faderskapet idag kom den tillbaka lite Han hade dukat upp fint med julservetter på tallrikarna, julgardiner, fin julmusik, lite glögg med mera med mera! Satt och åt massa god mat han hade lagat under hela gårdagen och snackade massa skit! Kände inte att jag behövde några julklappar, men det hade inte med julkänsla att göra

God jul! Mitt tips är att träffa nära och kära, det hjälpte för mig!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Vila i frid

Höll på att bryta ihop redan när vi kom, då skulle det ätas direkt.
Halva släkten är halvdöva och kan knappt hålla i besticken för att lederna är pajj.
Men ändå ska grejer skickas runt 200 varv och dom tjatar o tjatar "ska du inte ha lite" "är det någon som ska ha" bla bla bla...

nu när jag åkte hem strax innan 24 va det 5+ ute. Härlig jul...

Och imorn blir det andra sidan av släkten. Då firar vi med far.
Kommer sluta med att jag går och lägger mig efter maten, som för övrigt oftast smakar förjävligt. Så man går hungrig hela dagen och kvällen.
+ att den minsta ungen har ADHD så det skriker om det. Så man har lust att lappa till honom. Springer runt och slåss nonstop i flera timmar.

Kan det bli bätre?

Permalänk

Otroligt irriterande och kass jul.

1. Ingen snö
2. All samlad hysteri gällande kommersiell materialism ("julklappar")
3. Skrikiga och gapiga ungar under fest
4. För mycket plugg/förarbete inför kommande seminarium
5. Alla bästa vänner håller inte sig inom Stockholmsområdet
6. Tjatar på folk att de skall fixa klart sina uppgifter
7. För mycket arbete och entreprenörskap

Men ändå har julen sin charmiga karaktär

Permalänk
Medlem

Med all stress och all jävla kommersiell tjafs som pågår ligger julkänslan på noll, ingen jäkla snö heller, helt mörk och kallt =/.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2