Problem med skärmen/datorn

Permalänk
Medlem

Problem med skärmen/datorn

Hej! Nu är det såhär att -ungefär- varje gång jag sätter mig och spelar WoW en längre peroid (en timme eller lite mer) så slocknar skärmen, och det står "Monitor is going to sleep". När jag då provat att starta om skärmen står det att "VGA Input: No input signal". Jag har provat att uppdatera mitt grafikkort och byta skärm utan resultat. Någon som har någon ide? tack på förhand!

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650W | ATI HD 4870 | Gigabyte EP45-DS4 | Corsair 2x2048MB RAM
Samsung 500GB Powerspin | Intel E8400 Dual Core | Logitech MX 518 | Samsung 943NW

Permalänk
Medlem

Tja.. ja har problem.. med Monitor going to sleep... så fort man startar upp datorn kommer det upp Monitor going to sleep hinner varken se bios/ lr logga in på win. har byt moderkort, grafikkort,nätagg,sladdar.. varenda del i bruken är utbyt o testat med andra delar.. samt skärm.. lampa på moderkort lyser i bruk som det ska + fläktar/cpu mm går...vad är fel? tack för svar

Visa signatur

2x Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.00GHz

Permalänk
Medlem

Rbz

Om du har nvidia (kanske kan hända på ati också) har du tv ut inkopplad? Om man installerar med tv ut inkopplad så blir det första skärm. Du har då bild på tv. Installera om utan tv ut eller så får du ställa in det via tv bilden.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

xhriz japp ja har nvidia.. testat med 4 olika grafikkort.. billiga skit kort med dom funkar på andra datorn.. nej ja har inte tvout inkopplad ..denna ska bara gå som server. ja kan ju inte installl om någon pga ja hinner ju inte ens se bios vid upstart.. f8 hjälper inte heller i början.
detta moderkort
http://www.trustedreviews.com/motherboards/review/2005/04/19/...

Visa signatur

2x Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.00GHz

Permalänk
Medlem

vilken skärm?

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

en hp 1530... sen testade ja på min viewsonic 19 som ja kör med hela tiden på denna datorn.. samma fel oavset skärm

Visa signatur

2x Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.00GHz